اجرای اولین دوره طرح «اُسوه» ویژه حافظان قرآن نوجوان
کد خبر: 3742998
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

اجرای اولین دوره طرح «اُسوه» ویژه حافظان قرآن نوجوان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اولین دوره طرح آموزشی ــ تربیتی اُسوه ویژه حافظان نوجوان و ممتاز کل قرآن از تاریخ ۷ شهریور مصادف با اختتامیه نهمین دوره این طرح ویژه قاریان ممتاز نوجوان و جوان آغاز شده است.

به گزارش ایکنا؛ در دو روز گذشته پنجشنبه و جمعه، تعداد شش‌کارگاه تلاوت قرآن با حضور سعید حاجیان تشکیل شد. در این کارگاه، حافظان عضو به ارائه تلاوت‌های تقلیدی که چندی پیش توسط حاجیان برای تقلید و تمرین اعضای این گروه مشخص شده بود، پرداختند.

برگزاری جشن عید سعید غدیر، برگزاری نماز‌های جماعت یومیه، بیان احکام دین در بین‌الصلاتین، شرکت در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تهران، برگزاری محفل اُنس با قرآن با حضور محمدتقی میرزاجانی، تشکیل حلقه‌های گفتمان معرفتی و بصیرتی و بیان اندیشه اسلامی، ورزش و تفریح از جمله برنامه‌های طی دو روز گذشته است.

در راستای عمل به توصیه‌ها و تأکیدات مکرّر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر اهمیت توسعه امر حفظ قرآن کریم در جامعه، همچنین به‌منظور تربیت و معرفی الگوهای شایسته در این عرصه برای جذب و رجوع نوجوانان و جوانان مؤمن ایران اسلامی به قرآن کریم و ایجاد انگیزش عمومی برای حفظ این کلام آسمانی، دبیرخانه طرح آموزشی - تربیتی اُسوه با پشتیبانی جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن که پیش از این تجربه موفقی را در عرصه قرائت ویژه نوجوانان نخبه آغاز کرده بوده، اقدام به اجرای طرحی مشابه برای حافظان نوجوان کل قرآن کرده است.

یادآور می‌شود، اولین دوره طرح آموزشی- تربیتی اُسوه ویژه حافظان نوجوان و ممتاز کل قرآن کریم از تاریخ ۷ شهریور مصادف با اختتامیه نهمین دوره این طرح ویژه قاریان ممتاز نوجوان و جوان آغاز شده است و تا ۱۱ شهریور به‌طول می‌انجامد.

انتهای پیام

captcha