جشنواره شعر رضوی؛ فرصتی برای شکوفایی شعر آیینی
کد خبر: 3743184
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

جشنواره شعر رضوی؛ فرصتی برای شکوفایی شعر آیینی

گروه فرهنگی ــ داور سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری گفت: جشنواره شعر رضوی فرصت مناسبی برای شکوفایی شعر آیینی است که در این زمینه نیز تاکنون بسیار خوب عمل کرده است.

جشنواره شعر رضوی؛ فرصتی برای شکوفایی شعر آیینی

ودود دوستی، داور سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: شعر آیینی اغلب از اسلوب های سنتی تبعیت می کرد که از این حالت خارج شده و به سمت مدرن می رود که این در جذب مخاطب بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره آثار ارزنده و فاخری به دبیرخانه ارشال شد که همین امر کمی مساله داوری و دقت در انتخاب آثار برگزیده را مشکل کرده بود.

دوستی با بیان اینکه پیشرفت جشنواره شعر رضوی کاملا محسوس هست، تصریح کرد: امسال آثار ارسالی به جشنواره شعر رضوی از کیفیت بالایی برخوردار بود و ایجاب می کرد که داوران با حساسیت بیشتری آثار را بررسی کنند.

فهم و بینش رضوی در شعرهای رضوی محسوس بود

کاظم نظری بقا یکی دیگر از داوران سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی یادآور شد: فهم و بینش رضوی در آثار ارسالی به جشنواره رضوی امسال کاملا محسوس بود.

وی خاطرنشان کرد: آثار خوب، رضایت بخش و در سطح بالایی به دبیرخانه ارسال شده بود که استقبال شاعران مطرح نشان می دهد این جشنواره تاثیر مثبتی در بین شاعران داشته و به تبع آن در جامعه هنری و شعر نیز تاثیرگذار بوده است.

نظری بقا ادامه داد: جشنواره بین المللی شعر رضوی طی 12 سال مستمر در ارومیه برگزار شده و یقینا در طول زمان نیز تاثیر مثبت در راستای نهادینه ساختن فرهنگ رضوی در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha