شعر رضوی بیت‌الغزل معرفت باشد
کد خبر: 3743186
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

شعر رضوی بیت‌الغزل معرفت باشد

گروه فرهنگی ــ مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شعر رضوی باید بیت‌الغزل معرفت باشد، گفت: شاعر اهل بیت باید معرفت و آگاهی لازم برای سرودن شعر آیینی را دارا باشد.

شعر رضوی باید بیت الغزل معرفت باشد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مصطفی قلیزاده علیار مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی عصر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه با تاکید بر اینکه شاعر اهل بیت باید معارف و احادیث و تاریخ زندگی ائمه را بداند، اظهار کرد: شاعر رضوی باید بتواند با زبان شعر، ویژگی های خاص امام رضا را به نظم کشیده و معرفت افزایی کند که نمونه و الگوی شاعران رضوی مرحوم دعبل خزاعی شاعر مبارز دوره امام رضا (ع) است.
وی ادامه داد: شاعر رضوی باید مطالعات زیادی در رابطه با امام رضا انجام دهد نه اینکه یک کتاب را به نظم بکشد بلکه با افزایش اطلاعات خود بتواند حقیقت آن امام بزرگوار را با زبان شاعرانه به تصویر کشیده و به جهانیان عرضه کند.
قلیزاده علیار خاطرنشان کرد: جشنواره شعر رضوی در طول 12 سال گذشته برای خود تاریخ شایسته ای را رقم زده و با فراز و فرودهای بسیار زیادی مواجه بوده است.
وی افزود: اشعار رضوی و آیینی علاوه بر عناصر اصلی شعر باید از ظرفیت های معرفتی نیز برخوردار بوده و با تمامی زیبایی ها و آرایه های موجود در آن معرفت افزایی نیز داشته باشد.
داور سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی بیان کرد: امسال آثار ارسالی از لحاظ کمی و کیفی در سطح خوبی بوده و بیشتر آثار نیز از استان آذربایجان غربی و شهرستان چایپاره بوده است.

انتهای پیام

captcha