هدف مراکز حفظ مجازی قرآن در همدان تربیت مربی و متربی است
کد خبر: 3743189
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

هدف مراکز حفظ مجازی قرآن در همدان تربیت مربی و متربی است

گروه فعالیت های قرآنی ــ رئیس مرکز حفظ مجازی استان همدان گفت: تربیت مربی و متربی قرآن کریم از مهم‌ترین اهداف مرکز حفط مجازی قرآن کریم استان همدان است.

هدف مراکز حفظ مجازی قرآن در همدان تربیت مربی و متربی است

به گزارش ایکنا از همدان؛ زهره پسندیده خو، رئیس مرکز حفظ مجازی استان همدان، عصر امروز، ۱۰ شهریور ماه در نشست کارشناسان و کاربران حفظ مجازی اظهار کرد: انگیزه بخشی و تبیین صحیح جایگاه حفاظ قرآن مهترین هدف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه حفاظ قرآن هدف بزرگی برای خود دارند افزود: در روز قیامت به حافظ قرآن خطاب می‌شود بخوان و بالا برو، همچنین در عالم قیامت به هر حافظ قرآن اجازه شفاعت ۱۰ نفر داده می‌شود.

پسندیده خو با بیان اینکه ماهیان دریا برای معلم قرآن دعا می‌کنند عنوان کرد: حفظ قرآن سدی بزرگ در برابر شیطان است، انس گرفتن با قرآن بودن دست یابی به امنیت و رضایت نفس است.

رئیس مرکز حفظ مجازی استان با بیان اینکه حفظ قرآن کار کوچکی نیست عنوان کرد: حفاظ کنونی بی‌شک دارای اجداد صالحی بوده و نوادگان و آیندگان خوبی نیز خواهند داشت.

پسندیده خو یادآور شد: طبق حدیثی از ائمه علیهم السلام «اگر کسی، فکر کند که نعمتی بالاتر از حفظ به بنده ای داده شده است بزرگ ترین نعمت خداوند را کوچک شمرده است».

وی گفت: حضرت علی(ع) به عنوان امیری که نسبت به بیت‌المال حساسیت بالایی داشتند همواره می‌فرمودند «سالانه ۲۰۰ دینار به هر حافظ اهدا کنند» که این نشان از جایگاه والای حافظان قرآن دارد.

رئیس مرکز حفظ مجازی استان عنوان کرد: جایگاه واقعی قرآن قلب مومن است نه کاغذ؛ هنگام مرگ زمین از دریافت جسد حافظ قرآن امتناع می‌کند چرا که قلب او را سرشار از کلام خداوند می‌داند.

پسندیده خو با اشاره به اینکه هیچ عملی بالاتر از حفظ قرآن نیست ابراز کرد: نگاه ما به مراکز حفظ مجازی قرآن، کلاس‌های پرسش و پاسخ نیست بلکه تربیت مربی و متربی در این جلسات نورانی است.

وی با تأکید بر اینکه در آخر‌الزمان همه چیز بر عکس می‌شود یادآور شد: حافظان و قاریان قرآن از تعداد اندک خود در زمین هراس نداشته باشند چرا که در آخرت اینان همگی از رستگاران خواهند بود.

رئیس مرکز حفظ مجازی استان توصیه دیگری نیز به حفاظ داشت: حافظان قرآن کار حفظ خود سخت تلقی نکنند اما آسانی آن هم به معنای عدم تلاش و همت نیست.

وی ضمن بیان برخی نکات در حوزه حفظ گفت: حفاظ از توسل به جای حفظ بهره مند شوند به گونه‌ای که صفحه ای از قرآن را حفظ نموده و سپس ۱۲ بار به نیت ۱۲ امام آن صفحه را بخوانند و ثواب آن را به یکی از شهدا اهدا کنند. 

انتهای پیام

captcha