اسامی برگزیدگان بیستمین جشن سینما اعلام شد
کد خبر: 3743193
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
آغاز جشن سینمای ایران؛

اسامی برگزیدگان بیستمین جشن سینما اعلام شد

گروه هنر ــ بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران با نیم ساعت تاخیر نسبت به ساعت 8 و با نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش ایکنا، بیستمین جشن سینمای ایران با حضور جمع کثیری از هنرمندان با معرفی برگزیدگان شب گذشته نهم شهریور ماه در خانه سینما برگزار شد. در این برنامه که به دبیری علی نصیریان برگزار می‌شد سعی شده بود با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در تمامی بخش‌های صرفه‌جویی صورت گیرد.

نصیریان در ابتدای این مراسم در سخنانی اظهار کرد: در دورانی که ما کار می‌کردیم شرایط بسیار سخت بود، اما امیدوارم شما هیچگاه با این دشورای‌ها مواجه نشوید. چندی پیش به شهرداد روحانی گفت توسعه فرهنگی حاصل همین ارتباط فرهنگی و مخصوصاً کتاب و اینترنت است و این جشن‌ها در حوزه فرهنگ خیلی خوب است، ولی امیدوارم منجر به دوستی بیشتر شود و کمتر به خلاف آن تبدیل شود چون بنیاد هنر دوستی، مهر و نیکی است.

وی افزود: رقابت در همه جای دنیا وجود دارد. هنر نیز از این قاعده مستتثنی نیست، اما مهم این نکته است که رقابت سالم باشد. در این جشنواره نیز آنگونه که به من گفتند هیچگونه اعمال نفوذی صورت نگرفته است و نتایج همان چیزی است که از آراها برآمده است. نکته دیگر اینکه جامعه ما امروز به شدت نیازمند فیلم و موسیقی فاخر است. کاری که در سینما توسط کیارستمی، کیمیایی، مهرجویی و... آغاز شد، همانگونه که در موسیقی شهرداد روحانی آن را انجام می‌دهد.

نصیریان در انتهای سخنانش تاکید کرد: درباره فیلم‌فارسی بسیار می‌شنویم. سخنانی که بیشتر در پی ضربه زدن به این سینما است، در صورتی‌که این شکل از سینما نیاز آن روزهای مردم بود و به نوعی باعث آشنایی مخاطبان با هنر هفتم شد، پس باید به آن با احترام برخورد کرد. در تئاتر هم ما بزرگان بسیاری داریم که نام ایران را در جهان سرافراز کردند. در همین راستا تمام همت ما در سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر اشکال هنر باید بر این امر استوار باشد که کار خوب تولید کنیم، زیرا این توانایی را دارا هستیم.

در ادامه این مراسم منوچهر شهسواری مدیر عامل خانه سینما هم در سخنانی تصریح کرد: راز ماندگاری سینمای ایران همین است که نقطه به نقطه چیزی جز عشق و جوشش ندارد. سینمای ایران متعلق به این سرزمین است و چه وسیله‌ای گران‌قدرتر از سینما برای به تصویر کشیدند. شاید در برخی ارتباطاتی که ما داشتیم در معنای برگزاری جشن خطا کردیم که جشن را کوچک برگزار کنیم چون نمی‌شد در بیستمین جشن، داوری و برگزیده داشته باشیم، اما مراسم نداشته باشیم با این حال جای اهالی خانه سینما یعنی ۵۵۰۰ نفر خالی است و شرمنده‌ام که این امکان فراهم نشد. در انتها سخنانم باید بگویم، تلاش ما این است که بر سر منافع اهالی سینما کار کنیم و اگر جایی سخنی گفته می‌شود و جوابی نمی‌شنوید، حمل بر بی‌احترامی نکنید چون برخی صحبت‌ها قابل پاسخگویی نیست.‌

حاشیه نگاری جشن بیستم خانه سینما

در این دوره «فیلم بدون تاریخ، بدون امضا» با پنج تندیس رکوردار کسب جایزه شد.

وحید جلیلوند هنگام دریافت جایزه خود گفت: امیدوارم سینمای ایران در ادامه را هم باز هم به من اعتماد کند. در ضمن باید بگویم که این صنوف سینمایی هستند که به ما حیات می‌دهند، پس از آنها از صمیم قلب ممنون هستم.

نوید محمدزاده دیگر برگزیده این جشن هم تصریح کرد: استاد انتظامی! دلمان خوش بود که سایه شما بالای سر سینما است. امیدوارم در ادامه سایه دیگر بزرگان همچنان بالای سر ما باشد. برای من افتخار است که نامم در کنار اسم اکبر زنجانپور قرار گرفت. آرزو می‌کنم که وقتی به سن وی رسیم مثل او جایگاهی شایسته در هنر این سرزمین داشته باشم.

حامد بهداد برگزیده نقش اول مرد هم بعد از دریافت تندیس خود اعلام کرد: عزیزترین چیزی که برای همه ما وجود دارد ایران است، اما متاسفانه ما کسانی که برای محیط زیست کار می‌کنند را تعزیر می‌کنیم. هر کس که مانع آبادانی ایران است خائن و دشمن است.

در این جشن موسیقی زنده نبود و تنها تصاویر از استاد انتظامی و دیگر هنرمندانی که اخیراً درگذشتند، پخش شد. در ضمن از خانم السلطنه امیری شخصیت اصلی مستند «دادا السلطنه» تجلیل به عمل آمد. جایزه وی را جواد عزتی به وی اهدا کرد.

اجرای برنامه شب گذشته را محمدرضا شهیدی‌فر بر عهده داشت.

علی نصیریان، ابوالحسن تهامی‌نژاد، حسن معجونی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، غلام‌رضا موسوی، همایون اسعدیان، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، محمد مهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرهاد توحیدی، حامد بهداد، امیر جدیدی، هومن سیدی، مرتضی رزاق کریمی، محسن خان جهانی، سودابه بیضایی و پانته آ پناهی ها، روانبخش صادقی، گلاره عباسی، مجید برزگر، ماهور الوند، رویا نونهالی، رامین حیدری فاروقی، همایون ارشادی، محمدرضا شرف الدین، جلال معیریان،لیلی رشیدی، نگار اسکندرفر، احترام برومند، محسن شاه ابراهیمی، ستاره اسکندری، حجت الاسلام سید محمود دعایی، صابر ابر، هانیه توسلی، مرضیه برومند، علی‌رضا زرین دست، سیروس الوند، نگار جواهریان، امین تارخ، پریناز ایزدیار از جمله حاضران در این مراسم‌ بودند.

اسامی برگزیدگان این مراسم به این شرح است:

 بهترین فیلم:علی جلیلوند/ «بدون تاریخ، بدون امضاء»

بهترین کارگردانی:حید جلیلوند/ «بدون تاریخ، بدون امضاء»

بهترین فیلمنامه:علی زرنگار و وحید جلیلوند / «بدون تاریخ، بدون امضاء»

بهترین فیلمبرداری:مسعود سلامی/ « خفه گی»

بهترین تدوین:احمد مرادپور/  «سارا و آیدا»

بهترین بازیگر نقش اول زن:غزل شاکری / «سارا و آیدا»

بهترین بازیگر نقش اول مرد:حامد بهداد/ «سد معبر»

بهترین بازیگر نقش مکمل زن:زکیه بهبهانی/ «بدون تاریخ، بدون امضاء»

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:نوید محمد زاده / «بدون تاریخ، بدون امضاء»

بهترین موسیقی فیلم:پیمان یزدانیان/ «خوک»

بهترین طراحی صحنه:حجت اشتری/ «سد معبر»

بهترین طراحی لباس:نگار نعمتی/ «خوک»

بهترین صدابرداری:رشید دانشمند/ «پل خواب»

بهترین صداگذاری:علیرضا علویان/ «به وقت شام»

بهترین چهره پردازی:مهرداد میرکیانی/ «خوک»

بهترین جلوه های میدانی:محسن روزبهانی/ «به وقت شام»

بهترین جلوه‌های بصری:فرید ناظرفصیحی/ «چهار راه استانبول».

انتهای پیام

captcha