جهاددانشگاهی به دنبال برطرف کردن خلأهای فرهنگی در دانشگاه‌هاست
کد خبر: 3743265
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

جهاددانشگاهی به دنبال برطرف کردن خلأهای فرهنگی در دانشگاه‌هاست

گروه اجتماعی ـ سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل گفت: جهاددانشگاهی سعی دارد با تکیه بر ظرفیت‌ها و استفاده از راهنمایی متخصصان امور فرهنگی، نیاز‌ها و خلأهای این حوزه را در دانشگاه‌ها برطرف سازد.

جهاددانشگاهی به دنبال بر طرف نمودن خلاء‌های فرهنگی در دانشگاه‌هاستمریم خروشی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل در گفت‌و‌گو با ایکنا از اردبیل، با بیان اینکه فرهنگ یکی از عوامل مهم و اساسی برای توسعه جامعه است افزود: اگر بعد فرهنگی در جامعه نادیده گرفته و یا از نظام‌های ارزشی، سنت‌ها، باور‌ها و… چشم پوشی شود، آن جامعه در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت.
وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی تقویت ارتباط فرهنگی از جمله حضور در شورا‌های فرهنگی استان و دانشگاه‌ها و مشارکت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراکز آموزش عالی را در اولویت فعالیت‌های خود دارد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل عنوان کرد: با استفاده از توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های خبرگزاری‌های دانشجویان ایران(ایسنا) و بین المللی قرآن(ایکنا) در امر اطلاع‌رسانی و مرکز افکارسنجی(ایسپا) در اجرای موفق طرح‌های استانی، اعتماد مسئولان نسبت به این نهاد انقلابی فراهم شده است.
خروشی، راه اندازی کانون‌های فرهنگی با توجه به نیاز‌های استان و مرکز مطالعات پژوهشی خطایی را از برنامه‌های آتی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفته است.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه باید بپذیریم که وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم و بایستی همه همّت این نهاد برای ایجاد وحدت بین مردم باشد، اظهار کرد: مهندسی فرهنگ اقتصاد به عنوان مدیریت افکارسازی جامعه، باید به گونه‌ای پیش برود تا بتواند تعادل و تکامل را میان عوامل و متغیر‌های تشکیل‌دهنده اقتصاد شکل دهد.
خروشی با بیان اینکه فرهنگ به عنوان موضوع قابل مدیریت باید در دستور کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، یادآور شد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل در کنار برنامه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ سازی در جامعه تلاش می‌کند.
وی افزود: با توجه به نقش رسانه در فرهنگ سازی و تبدیل فعالیت‌ها به یک اقدام ارزشمند ملی، در حوزه اقتصاد مقاومتی با استفاده از توانمندی خبرگزاری ایسنا، میزگرد‌های تخصصی در زمینه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است که تا پایان سالجاری برگزار خواهد کرد.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل تصریح کرد: با اقداماتی که در تمام حوز‌های این واحد صورت گرفته است به یقین این نهاد انقلابی در سال‌های آینده در سایه حمایت‌های جهاددانشگاهی کشور، مسئولین استانی و همت اعضای تلاشگر خود، در جایگاه بالاتری از امروز قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha