حمایت‌ ابتکار و برخی نمایندگان مجلس از برخورد با کودک‌همسری
کد خبر: 3743270
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
در پی اقدام معاون دادستان مشهد صورت گرفت:

حمایت‌ ابتکار و برخی نمایندگان مجلس از برخورد با کودک‌همسری

گروه شبکه اجتماعی ــ نمایندگان مجلس و معاون امور بانوان رئیس جمهور از اقدام معاون دادستان مشهد که از یک پدیده کودک‌همسری جلوگیری به عمل آورد، قدردانی کردند.

رد نشود

به گزارش ایکنا؛ اقدام قاطع نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان مشهد در جلوگیری از یک پدیده کودک‌همسری، حمایت کاربران فضای مجازی و فعالان اجتماعی را برانگیخت.

فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی و پروانه سلحشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر کردند، آورده‌اند: «تلاش‌های بسیاری جهت قانونی كردن افزایش حداقل سن قانونی ازدواج داشتیم اما تدوین قانون خوب نیازمند قضات و مجریان قانونی شجاع، مدبر و با درایت است که به دور از هرگونه سوگیری و واهمه‌ای از تابوشکنی از صاحبان حق در همه جا حمایت و دفاع کنند و زمانی که این صاحبان حق کودکان هستند، این وظیفه بسیار خطیرتر و دشوارتر نیز می‌شود. اقدام خانم نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان خراسان رضوی، برای جلوگیری از سوء استفاده از کودک و مقاومت در برابر پدیده شوم کودک همسری را که حکایت از بیداری عدالت و امید است، ارج می نهیم و از این اقدام شجاعانه ایشان که برگرفته از روح والای انسانیت است، تقدیر می کنیم. امیدواریم با تدوین قانونی منسجم در راستای زدودن معضل کودک همسری در کشور، از رخدادهای این‌چنینی در حق کودکانی که هیچ صدا و تریبونی برای دفاع از خود ندارند، جلوگیری شود.»

سلحشوری همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی چنین نوشت:

رد نشود

معصومه ابتکار، معاون امور بانوان ریاست جمهوری نیز در صفحه شخصی خود از اقدام معاون دادستان قدردانی کرد.

 

رد نشود

 

انتهای پیام

captcha