نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن میاندوآب
کد خبر: 3743272
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن میاندوآب

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مهد قرآن میاندوآب گفت: در حال حاضر دو ساختمان مستقل در میاندوآب، شش شعبه در شهرهای اطراف و در روستاها فعال است.

به گزارش ایکنا؛ مهد قرآن، شهرستان میاندوآب استان آذربایجان غربی از سال 79 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجوز خود را دریافت کرده و از همان ابتدا به صورت هیئت امنایی با پنج عضو آغاز به کار کرد.

مهدی عباس‌نژاد، مدیرعامل مهد قرآن میاندوآب در رابطه با فعالیت‌های این مرکز قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: محوریت کار ما در این مرکز از ابتدا حفظ قرآن کریم بود که به مرور زمان موفق به برگزاری بیست و پنج دوره تربیت معلم در رشته‌های عمومی قرآن و تخصصی در مقاطع پیش‌دبستانی و مدارس با محوریت قرائت، حفظ و تدبر در قرآن شدیم که  نزدیک به دو هزار نفر در این دوره‌ها ثبت نام کردند.  

وی ادامه داد: استقبال از کلاس‌های ما در سطح شهرستان و منطقه عالی بود در حدی که بسیاری از مواقع برای برگزاری کلاس‌هایمان با کم‌بود جا مواجه می‌شدیم. لذا مکانمان را گسترش دادیم و در حال حاضر دو ساختمان مستقل در میاندوآب و شش شعبه در شهرهای اطراف و شعب نیز در روستاها داریم که 150 کلاس و 160 مربی در میاندوآب و در کل 350 کلاس قرآن تحت نظر ما در همه شعب مشغول فعالیت‌ هستند. همچنین دو دبستان دخترانه ثقلین و پسرانه علم‌الهدی در مقاطع ابتدایی و پنج پیش‌دبستانی نیز تحت نظر مهد قرآن اداره می‌شود، لذا برای 14 مربی آموزش و پرورش در رشته روش‌های آموزش قرآن و نماز ویژه مقطع پیش‌دبستانی دوره گذاشته‌ایم تا در پایان دوره در موسسه آنها را به کار بگیریم.

عباس‌نژاد در رابطه با سن قرآن‌آموزان مهد قرآن گفت: در این مرکز از پنج سال به بالا برای کلاس‌ها به صورت مستقل و زیر پنج سال به همراه مادرانشان در کلاس‌ها شرکت می‌‌کنند، زیرا که کودک زیر پنج‌سال، توانایی زیادی برای یادگیری ندارد و در واقعه مادرش در این کلاس‌ها آموزش می‌بیند.

وی بیان کرد: در موسسه، کلاس حفظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل آموزش داده می‌شود که بیش از 120 حافظ کل تاکنون تربیت شده‌اند.

مدیرعامل مهد قرآن کریم اظهار کرد: ساختمان‌های مهد قرآن را از طریق خیرین احداث و خریداری کردیم که دو نمونه کلاس در موسسه اجرا می‌شود. کلاس‌های عمومی از ابتدا تا زمانی که شرکت‌کنندگان به مرحله ترتیل‌خوانی برسند، بدون شهریه برگزار می‌شود و به مربیان این رشته نیز حق الزحمه نمی‌دهیم، اما برای کلاس‌های تخصصی مانند حفظ کل و تفسیر شهریه دریافت می‌شود.

وی در رابطه با موفقیت‌های موسسه بیان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی، کلاس‌های حفظ کل و انتخاب مهد قرآن به عنوان موسسه برتر به خاطر سطح گسترده فعالیت و پیشرفتش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله موفقیت‌های موسسه است.

وی در رابطه با بهترین سن قرآن‌‌آموزی بیان کرد: برای حفظ قرآن بهترین سنی که بازدهی بیشتری دارد از کودکی تا 14 سالگی است که قرآن‌آموزان کمتر درگیر درس می‌شوند و هرچه جلوتر می‌روند به کنکور نزدیک‌تر می‌شوند، استرس درس را بیشتر دارند، لذا فرصت و انرژی برای یادگیری قرآن ندارند.

مدیرعامل مهد قرآن کریم در پایان اظهار کرد: به علت مخارج بالا، برخی از دانش‌آموزان نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند هر چند ما برخی از کلاس‌هایمان را فی‌سبیل‌الله برگزار می‌کنیم، اما باز هم برای کلاس‌های تخصصی نیاز به شهریه است.

یادآوری می‌شود، مهد قرآن میاندوآب در استان آذربایجان غربی، بلوار انقلاب، کوچه رضوان واقع است.

انتهای پیام

captcha