نشست هم‌افزایی شبکه قرآن سیما با جامعه قرآنی کشور برگزار شد
کد خبر: 3743292
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
شب گذشته در امامزاده ابوالحسن(ع)؛

نشست هم‌افزایی شبکه قرآن سیما با جامعه قرآنی کشور برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست هم‌افزایی با جامعه قرآنی کشور بیان کرد: جلسات هم‌افزایی با اساتید، قاریان، حافظان و کارشناسان معارفی در قالب کمیته‌های تخصصی‌ برای پیشبرد مباحث تخصصی قرآنی در برنامه‌سازی‌های شبکه قرآن ادامه می‌یابد.

نشست هم‌افزایی شبکه قرآن سیما با جامعه قرآنی کشور برگزار شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، نشست هم‌افزایی این رسانه با جامعه قرآنی کشور درباره موضوعات گوناگون و اقدامات پیش رو، شب گذشته، 10 شهریورماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم(ع) در محل امامزاده ابوالحسن(ع) شهر ری برگزار شد.
در این جلسه، جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره بقره و حمد پرداخت که تحسین حاضران را به همراه داشت و سپس بحث‌های همفکری و هم‌افزایی قرآنی در فضایی صمیمی با حضور محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و اساتید پیشکسوت قرآن کریم همچون: سیدمحسن و سیدحسین موسوی‌بلده، علی فربین، محمدرضا صلحجو، مجید زکی‌لو، حسن حکیمی، خسرو امینی و ... برگزار شد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: امروزه، اهمیت باهم بودن گروه‌های موثر و مرجع در هر رسانه برای پیشبرد اهداف عالی آن مجموعه بر هیچکس پوشیده نیست، گروه‌های مرجع و موثر سرمایه‌های اصلی یک رسانه‌اند زیرا پل ارتباطی رسانه و مردم تلقی می‌شوند به گونه‌ای که بسیاری از پیشنهادات و انتقادات از جانب همین گروه به رسانه انتقال می‌یابد، همچنین بسیاری از پیام‌هایی که یک رسانه نیاز به ترویج آن دارد توسط این گروه موثر در میان مردم توسعه می‌یابد.
محمدزاده در ادامه گفت: ما در شبکه قرآن و معارف سیما با گروه‌های موثری همچون: جامعه قاریان قرآن کریم، حافظان، اساتید قرآنی و جامعه کارشناسان معارف و تفسیر در ارتباط هستیم و به هم‌افزایی با آنان نیاز داریم، در این جلسه توفیق داریم با بخشی از این گروه‌های موثر گفت‌وگوهایی صمیمی داشته باشیم و درباره مسائلی مانند رویش‌های قرآنی طی دوران چهل ساله انقلاب، کمک در طرح‌های فراگیر مثل 1452، کمک و حمایت از برنامه‌های آموزشی قرآنی، بحث و تبادل نظر کنیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تاکید کرد: این جلسات در قالب کمیته‌های تخصصی‌تر برای پیش‌برد مباحث تخصصی قرآن کریم در برنامه‌سازی‌های شبکه قرآن و ارائه محصولات ناب تلویزیونی به مردم قرآنی کشورمان ادامه می‌یابد، البته تاکنون نشست‌های هم‌افزایی را در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق‌ فکرها در سطح شبکه برگزار کرده‌ایم اما در چنین فضای صمیمی، بحث‌ها خیلی راحت‌تر انجام می‌شود که در آینده نزدیک به شکل تخصصی‌تر برای اهداف رسانه‌ای شبکه قرآن پیگیری می‌شود.
در این جلسه که با حضور بعضی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای نیز همراه بود، سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: این مراسم و این نوع گردهمایی‌های صمیمی در مکان مقدسی مثل حرم امامزاده ابوالحسن(ع) برکات زیادی دارد، زیرا بسیاری از فعالان قرآنی شاید فرصت نکنند در جای دیگری یکدیگر را ملاقات کنند و به تبادل نظر بنشینند، این ابتکار مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما به همدلی قاریان و اساتید منجر می‌شود، همزبانی وجود دارد از این جهت که زبان همه ما اگر خدا بخواهد قرآن است اما نیاز به همدلی هم وجود دارد.
وی تصریح کرد: هر چقدر انسجام در جامعه قرآنی کشورمان بیشتر شود، از نظر کیفی و کمّی شاهد رشد فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و من به سهم خودم از سیمای قرآن کشورمان برای تلاشی که در این مسیر دارند، تشکر می‌کنم.
در پایان این نشست که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در محل امامزاده ابوالحسن(ع) آغاز شده بود، حاضران میهمان سفره اطعام میلاد امام موسی کاظم(ع) شدند.

انتهای پیام

captcha