تجلیل از 35 مداح استانی، ملی و بین‌المللی در اجلاس پیرغلامان حسینی
کد خبر: 3743313
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
نیری خبرداد:

تجلیل از 35 مداح استانی، ملی و بین‌المللی در اجلاس پیرغلامان حسینی

گروه اجتماعی ـ دبیر شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) گفت: در شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی لرستان از 15 پیرغلام داخلی و پنج نفر از پیرغلامان خارجی و 15 نفر از مداحان لرستانی تجلیل خواهد شد.

 تجلیل از 35 مداح و پیرغلام در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

به گزارش ایکنا از لرستان، شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و مداحان با هدف پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی و همچنین اصلاح روضه‌ها و حذف خرافه‌ها از روضه‌ها 13 تا 16 شهریورماه جاری به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‎آباد برگزار می‌‏شود.
دهقان نیری، دبیر شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) در این رابطه، گفت: در این همایش بین‌المللی از ۱۵ پیرغلام کشور که سن آن‌ها بالای ۷۰ تا ۹۰ سال است و پنج نفر از پیرغلامان خارجی که از کشورهای مختلف جهان هستند و۱۵ نفر از مداحان لرستانی تجلیل خواهد شد.
وی با بیان این‌که پیرغلامان به‌عنوان سفیران انقلاب باید در ایام محرم و صفر برای مخاطبین گوشزد کنند که انقلاب اسلامی چه دوره‌ای را طی کرده و این ۴۰ سال را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: در این همایش از خانواده‌های شهدایی که دارای شهید مداح هستند تجلیل به‌عمل می‌آید.

نیری با اشاره به حضور 400 مهمان شامل 200 مهمان داخلی و 200 مهمان خارجی، ادامه داد: در شانزدهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی دو کارگاه آموزشی پیرامون تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران توسط مداحان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان نیز سال گذشته از 21 تا 24 شهریورماه به میزبانی استان اصفهان برگزار و طی آن از 72 پیرغلام حسینی در سطح استانی، ملی و بین‌المللی تجلیل شد.
شعار اجلاس پانزدهم بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی‌بر «توقع من از ذاکران ایجاد گفتمان و فکر است» «هیئت‌های حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی» انتخاب شده بود.

همچنین، چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی هفتم مهرماه سال 95 با حضور 290 نفر از پیرغلامانِ استان‌ها و شهرهای تهران، اصفهان، یزد، شهرکرد، کرج، ایلام، قزوین، زنجان، سمنان، سنندج، کرمانشاه، گرگان، رشت، ساری، همدان، خرم آباد، اراک و قم و میهمانانی از کشورهای هندوستان، عراق، لبنان، جمهوری آذربایجان، الجزایر، یمن، اندونزی، افغانستان، تایلند و ترکیه به میزبانی بندرعباس برگزار شد و سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی نیز، 14 مهرماه سال 94 به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha