افزایش سطح کیفیت تلاوت شرکت‌کنندگان با اطلاع‌رسانی پیش از مسابقات
کد خبر: 3743332
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

افزایش سطح کیفیت تلاوت شرکت‌کنندگان با اطلاع‌رسانی پیش از مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی - داور و قاری ممتاز قرآن کریم در ارتباط با چگونگی افزایش کیفیت سطح تلاوت شرکت‌کنندگان افزود: مهم‌ترین قسمت کار اطلاع‌رسانی است یعنی پیش از شروع مسابقات نوع سوره و تعداد آیات به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی شود که بتوانند به خوبی تلاوت کنند و به طور قطع بر کیفیت اجرای آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

پیش از شرکت در مسابقات، حضور مستمر در جلسات قرآنی ضروری است

علی علیزاده، داور و قاری ممتاز قرآن کریم در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی پنجمین جشنواره گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) استان مرکزی که به میزبانی دلیجان در دانشگاه آزاد شهر نراق برگزارشد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان، ترتیل و تجوید مقدماتی را در سطح متوسط و خوب اجرا کردند البته صوت و لحن آن‌ها بهتر از تجوید بوده است.
وی ادامه داد: به نظر بنده بعد کمّی این مسابقات قوی‌تر از کیفی بوده است به طوری که تعداد شرکت‌کنندگان از شهرها و مناطق مختلف استان مرکزی بسیار بوده است اما به لحاظ کیفی باید با شرکت‌کنندگان بیشتر کار شود.

چگونگی افزایش کیفیت سطح تلاوت شرکت‌کنندگان
مرتل و قاری حرم حضرت معصومه(س) در ارتباط با چگونگی افزایش کیفیت سطح تلاوت شرکت‌کنندگان افزود: مهم‌ترین قسمت کار اطلاع‌رسانی است یعنی پیش از شروع مسابقات نوع سوره و تعداد آیات به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی شود که بتوانند به خوبی تلاوت کنند و به طور قطع بر کیفیت اجرای آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

اطلاع‌رسانی زمان برگزاری جلسات قرآنی
علیزاده بیان کرد: زمان برگزاری جلسات قرآنی استان و حضور اساتید قرآنی باید به شرکت‌کنندگان این مسابقات اطلاع‌رسانی شود تا در جلسات قرآنی شهرهای خود حضور پیدا کنند و با کسب آموزش های لازم نزد اساتید به کیفیت تلاوت خود بیفزایند و با آمادگی بیشتری در مسابقات حاضر شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه بنده داور رشته تجوید شرکت‌کنندگان بودم، پیشنهادم این است که موارد تجویدی کار شود تا در سطح معمول با قواعد تجویدی آشنا شوند و آن را اجرا کنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha