نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف در آموزش و پرورش ضروری است
کد خبر: 3743339
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف در آموزش و پرورش ضروری است

گروه معارف ـ معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه در اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش تأکید کرد.

نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف در آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان صبح امروز در سالن جلسات این اداره‌کل و با حضور اعضاء این شورا برگزار شد.
در این نشست سیدمجتبی موسوی، معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه با تأکید بر لزوم شناسایی و شناساندن درست و عالمانه مسائل معروف و منکر و اجرای هنرمندانه، محترمانه و مشفقانه این فریضه الهی، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه مناسب به زمینه‌سازی فرهنگی برای توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کند.
وی بر پرهیز از شتاب‌زدگی در اجرای برنامه‌های مربوط به این حوزه تأکید و خواستار برگزاری جلسات راهبردی و مصداقی در این خصوص شد.
موسوی تصریح کرد: نقش مهم آموزش و پرورش در توسعه و بسط فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر هیچ کس پوشیده نیست و در این راه باید برای تعیین مصادیق مختلف امر به معروف تلاش کنیم.
معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه اظهار کرد: امروز باید در مسیر تبیین مطلوب این فریضه الهی در جامعه گام برداریم و نقاط قوت زیادی در آموزش و پرورش حول پرداختن به این موضوع وجود دارد.
وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت در ایجاد الگوی مناسب اخلاقی و دینی نقشی بسیار مهم دارد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست خلاصه دستورالعمل وزارتی شورای امر به معروف و نهی از منکر قرائت و بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش تأکید شد.
انتهای پیام

captcha