موج گسترده بازداشت‌ها در ادلب توسط معارضان
کد خبر: 3743357
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
در آستانه حمله ارتش سوریه صورت گرفت؛

موج گسترده بازداشت‌ها در ادلب توسط معارضان

گروه بین‌الملل ـ در آستانه حمله ارتش سوریه برای بازپس‌گیری استان ادلب، معارضان و گروه‌های مسلح این منطقه اقدام به بازداشت افرادی می‌کنند که در صدد تسلیم شدن در برابر نیروهای دولتی هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه مصری الیوم السابع؛ در حالی که ارتش سوریه برای بازپس‌گیری آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح و تروریستی در ادلب آماده می‌شود، معارضان سوری اقدام به بازداشت افرادی می‌کنند که درصدد تسلیم‌شدن در برابر نیروهای دولتی هستند.

براساس گزارشی که در پایگاه الکترونیکی روزنامه «وال‌ استریت جورنال» آمریکا منتشر شده؛ نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر مناطق جنوب و غرب ادلب را که بالغ بر دو میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و بیشتر آن‌ها آوارگان مناطق مختلف سوریه هستند را به تصرف خود در آورده‌اند.

در همین راستا، هیئت تحریر شام که بر منطقه شمال غرب ادلب سیطره دارد و در گذشته از شاخه القاعده در شام تبعیت می‌کرد، ده‌ها نفر از افراد دعوت‌کنننده به آشتی را با هدف ممانعت از پیوستن مردم به نیروهای ارتش و دولتی سوریه بازداشت کرد.

ارتش سوریه در حالی برای حمله به ادلب آماده می‌شود که سازمان ملل متحد از ایران٬ روسیه و ترکیه خواسته تا از وقوع درگیری در استان ادلب سوریه جلوگیری کنند.
 
استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل گفت که حدود ۱۰ هزار جنگجوی غیرسوری‌ مرتبط با گروه‌های تروریستی «جبهه‌ النصره» و «القاعده» در استان ادلب جمع شده‌اند و استفاده از سلاح سنگین علیه آن‌ها که در مناطق مسکونی واقع شده‌اند، توجیه‌پذیر نیست.
 
انتهای پیام
captcha