حضور پایدار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فارس در ایرلند
کد خبر: 3743370
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
حمیدیان مطرح کرد:

حضور پایدار فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فارس در ایرلند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: برای حضور پایدار و مؤثرتر فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فارس در کشور ایرلند مطالعات علمی و کار کارشناسی در اتاق فارس در حال انجام است.

فعالان بخش خصوصی فارس در ایرلند فعالیت خواهند كرد

به گزارش ایكنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 11 شهریورماه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی در کشور ایرلند بیان کرد: کشور ایرلند به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا، دارا بودن اقتصاد کوچک اما مدرن و وابسته به تجارت جهانی، از مزیت‌های خوبی برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور ایران و استان فارس برخوردار است.
وی با بیان اینکه کشور ایرلند در رتبه پنجم جهان از لحاظ آزادی اقتصادی قرار دارد، افزود: کشور ایرلند از مزیت‌های اقتصادی متعددی برخوردار است بنابراین تلاش می کنیم با شناسایی فرصت‌ ها و تهدید ها زمینه را برای حضور موفق و پایدار فعالان اقتصادی فارس در بازارهای این کشور فراهم کنیم.
حمیدیان اظهار كرد: با توجه به پتانسیل بالای استان فارس در زمینه‌های مختلف و وضعیت بسیار مناسب شاخص‌های اقتصادی کشور ایرلند امکان افزایش صادرات و توسعه مالی استان با بهبود روابط تجاری با این کشور وجود دارد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: باید با بازاریابی مناسب، کشورهای هدف محصولات تولیدی استان را افزایش داد لذا بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اتاق بازرگانی فارس، کشورهای هدف صادراتی استان را با مطالعه علمی دنبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی در کشور ما مدام در حال تغییر است که این مهم صادرات ما را آسیب‌پذیر کرده است، ادامه داد: مراودات مالی یکی از الزامات گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشور ایرلند است که تلاش می‌کنیم در این زمینه مسایل را بررسی و به نقطه مشترک با سفارت ایران در آن کشور برسیم.
حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: نیاز است معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه درهای خود را به روی صادرکنندگان، فعالان و صاحبنظران اقتصادی کشور باز کند تا با همفکری بتوانیم فشارهای وارده بر تجارت خارجی و صادرات را کاهش داد.
وی بیان كرد: اتاق بازرگانی شیراز گزارش‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف تهیه و در اختیار تصمیم‌گیران قرار می‌دهد که به عنوان مثال بیش از 70 درصد گزارش‌های کارشناسی ما در مسایل ارزی، مبنای تصمیم‌گیری‌ها در سطح کشور شد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: این تعامل و همکاری در بخش وزارت امور خارجه و حوزه صادرات نیز می‌تواند بسیار موثر و کارگشا باشد.
انتهای پیام

captcha