انجام ۳۴۰۰ بازدید نظارتی کارشناسان بهداشت محیط فارس از عید تا عید
کد خبر: 3743482
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

انجام ۳۴۰۰ بازدید نظارتی کارشناسان بهداشت محیط فارس از عید تا عید

گروه اجتماعی ـ هر ساله با نزدیک شدن به عید قربان و عید غدیر و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال کارشناسان ستادی و محیطی گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اقدام به برنامه‌ریزی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می‌کنند.

انجام ۳۴۰۰ بازدید نظارتی کارشناسان بهداشت محیط فارس از عید تا عید

به گزارش ایكنا از فارس، سیامك شمس، مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 11 شهریورماه گفت: هر ساله با نزدیک شدن به عید قربان و عید غدیر و با هدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از راه دام آلوده و همچنین مواد غذایی آلوده، کارشناسان ستادی و محیطی گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز اقدام به برنامه‌ریزی و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ویژه محل‌های عرضه دام، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و رستوران‌ها می‌کنند.
وی افزود: امسال نیز کارشناسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های بازرسی، در ایام تعطیل و غیر تعطیل، کار نظارت بر مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی حساس به ویژه قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و رستوران‌ها و محل‌های عرضه دام را با استفاده از تجهیزات پرتابل روز دنیا انجام دادند.
شمس از انجام سه هزار و ۴۶۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ابلاغ ۳۸۷ شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۰ به بازرسیان بهداشت محیط و انجام پیگیری‌های لازم خبر داد و اضافه کرد: همچنین کارشناسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام ۷۱۰ نمونه برداری میکروبی و شیمیایی و قریب به ۱۴هزار مورد کلرسنجی از مناطق مختلف شهری و روستایی از عید قربان تا عید غدیر امسال، برای تامین سلامت و بهداشت مردم استان کوشیده‌اند.
وی بیان كرد: تشدید کلرسنجی‌ها، نمونه‌برداری میکروبی آب و نمونه‌برداری از مواد غذایی به صورت ویژه، از دیگر اقدامات گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه در این ایام بود.
این كارشناس سلامت محیط دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: در راستای ارتقای تعامل برون بخشی، از جایگاه‌های عرضه دام نیز همراه با نمایندگان فرمانداری‌ها، سازمان دامپزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت، بازرسی‌های مشترک صورت پذیرفت.
آموزش عمومی و تهیه و توزیع پمفلت‌های آموزشی مرتبط با هشدارهای بهداشتی در خصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام از دیگر فعالیت‌هایی بود که مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه به آن اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha