شورای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین بازوی هر مجموعه است
کد خبر: 3743499
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
حجت الاسلام نکونام:

شورای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین بازوی هر مجموعه است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم جدی گرفتن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مهم‌ترین بازوی هر مجموعه، شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

مهم‌ترین بازوی هر مجموعه، شورای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان عصر امروز ۱۱ شهریورماه در جلسه شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: محقق شدن هدف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است در غیر این صورت هم به خود و هم به پایه‌گذاران این امر جفا می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، افزود: تبعا در این ماه معروف و منکر بیشتر جلوه‌گری می‌کند زیرا در این ماه مهمترین معروف یعنی جهاد فی سبیل‌الله و مهم‌ترین منکر یعنی مبارزه با حق در حد اعتلا محقق شد.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: درسی که از این ماه گرفته می‌شود این است که عمده معروف آن بوده که حق و ارزش‌های والای دینی را احیا و منکر آن است که هر چه باطل و در جهت شیطان بوده به سمت اضمحلال برود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: متاسفانه امروز در فضای عمومی جامعه تساهل وجود دارد که از این لحاظ آسیب‌های بسیاری مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به لزوم جدی گرفتن این شوراها، تصریح کرد: مهم‌ترین بازوی هر مجموعه، شورای امر به معروف و نهی از منکر است که مطالبه ما از این شوراها بسیار مهم بوده و  باید در آن‌ها انگیزه ایجاد شود که تنها با برگزاری جلسات نتیجه‌ای محقق نمی‌شود، بنابراین لازم است جلسات نتیجه‌بخش باشند.

وی افزود: از فعال‌کننده‌های یک اداره کل، شورای امر به معروف و نهی از منکر است و باید آن‌ها را جدی گرفت و ارتباط و مکاتبه با آن‌ها را به صورت مستمر افزایش داد به گونه‌ای که نتایج کار در عرصه مشاهده شود.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: باید شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات به عنوان بازوان قوی ستاد باشند تا امر به معروف و نهی از منکر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها باید دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیار فعال باشند، بیان کرد: ائمه جمعه بیش از روسای ستادها در این عرصه نقش‌آفرین هستند که لازم است مدام و مستمر برنامه‌ریز و جهت‌دهنده کارهای ستاد باشند و ضعف‌ها و کاستی‌ها را رصد کنند، باید مباحث را در جلسات مطرح کنند و نتیجه را به ستاد شهرستان اطلاع دهند تا از این طریق آرمان‌های ستاد عملی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: در صورتی که ارزش‌های کشور در همه جا به صورت متوازن رشد کند و با منکرات برخورد شود، در کشور بدنه واحدی از نظر ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به ارزش‌ها و ضد ارزش‌های منطقه‌ای، ادامه داد: باید در هر منطقه آسیب‌شناسی صورت گیرد بنابراین یکی از کارهای ستاد و دبیرخانه امربه معروف و نهی از منکر، آسیب‌شناسی‌های منطقه‌ای است بایستی آسیب‌ها شناسایی و در جلسات مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: در بسیاری از مجالس از جمله عروسی‌، مهمانی و در مراسم عزاداری آسیب‌های بسیاری مشاهده می‌شود که اگر از ابتدا با آفت‌ها مبارزه و برخورد شود، آسیب‌ها بسیار کم یا اصلا ترویج نخواهند شد.

وی گفت: لازم است در هر شهرستان‌ آسیب‌ها به هیئات عزاداری تذکر داده شود و مورد توجه قرار گیرند بنابراین لازم است به جای اعمال قدرت، مدیریت و نظارت به همراه رأفت و محبت به هیئات مطرح شود.

حجت‌الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: لازم است دلسوزانه مطالب را به هیئات مذهبی تذکر داد تا آسیب‌ها هر چه بیشتر کاسته شوند و قوت‌ها تقویت شوند.

در ادامه فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ۲۰ شهریورماه هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه محرم آغاز می‌شود، گفت: تجمع مردمی طلایه‌داران، فضاسازی شهرها و شهرستان‌ها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و پرداختن به نقش امر به معروف و نهی از منکر در نهضت امام حسین (ع) در ماه محرم توسط مبلغان و ائمه جمعه از برنامه ‌های این هفته است.

سردار اکبری بر برگزاری منسجم هیئت عزاداری در روز عاشورا در شهرستان‌ها تاکید کرد.

 انتهای پیام

captcha