زندگی سیدالشهدا(ع) بیش از هفتاد بطن دارد/ راهکار دستیابی به مقام محمود
کد خبر: 3743503
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری:

زندگی سیدالشهدا(ع) بیش از هفتاد بطن دارد/ راهکار دستیابی به مقام محمود

گروه معارف ــ نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وادی زندگی سیدالشهدا(ع) بیش از هفتاد بطن دارد، گفت: نزدیک کردن قلوب به سیدالشهدا(ع) همان رسیدن به مقام محمود است که در زیارت عاشورا می‌خوانیم.

تمسک به سیره سیدالشهدا(ع)؛ راه نجات امت اسلامی

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عصر یکشنبه،(11 شهریور) در اولین اجلاسیه شهدای مداح و تجلیل از پیرغلامان حسینی استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، برضرورت گرامیداشت یاد سیدالشهدا و ترویج سیره حسینی در جامعه تاکید و اظهارکرد: عشق واقعی عشق به سیدالشهدا است، عشق‌های زمینی فانی هستند اما عشق به امام حسین(ع) هرگز از بین نمی‌رود.
وی بابیان اینکه انسانی که از راه امام حسین(ع) جدا شود، قطعا گمراه می‌شود، افزود: این امام بزرگوار خون‌دل خورد تا ما را از جهالت دور کند. حسین(ع) شهادت را انتخاب کرد تا انسان‌ها را آگاه کند.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وادی زندگی سیدالشهدا(ع) بیش از هفتاد بطن دارد و این امام بزرگوار با ورود به بطن عاشورا به ثواب بزرگی رسید زیرا آن‌هایی که درراه خدا صبر می‌کنند، مزد کامل می‌یابند و در نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.
این مسئول با تاکید بر اینکه امروزه راه نجات امت اسلامی تمسک به سیره سیدالشهدا(ع) است، گفت: حسین(ع) شخصیتی جامع است و مهم‌ترین پیام این امام همام مقابله با ظلم، دوری از جهالت و دفاع از مظلوم است.
نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به اجر مرثیه‌خوانان حسینی اشاره کرد و افزود: مرثیه‌خوانان حسین(ع) علاوه بر کسب جایگاه ویژه بهشتی، دیگران را نیز به این وادی دعوت می‌کنند و طبق روایات کسی که دیگران را برای سیدالشهدا بگریاند، اهل بهشت است.
میرباقری بابیان اینکه مداحان وقتی ذکر مصیبت می‌کنند، قلوب را به سیدالشهدا(ع) نزدیک می‌کنند، گفت: نزدیک کردن قلوب به سیدالشهدا(ع) همان رسیدن به مقام محمود است که در زیارت عاشورا می‌خوانیم.
وی در پایان بالاترین راه هدایت را نزدیک کردن دل‌ها به سیدالشهدا(ع) اعلام کرد و افزود: قطعا مداحان و مرثیه‌خوانان با پاک کردن دل‌ها و نزدیک کردن آن‌ها با سیدالشهدا(ع) به بهشت می‌روند.
انتهای پیام

captcha