تحلیلگر لبنانی: نبرد ادلب پایان پروژه آمریکا در سوریه است
کد خبر: 3743571
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

تحلیلگر لبنانی: نبرد ادلب پایان پروژه آمریکا در سوریه است

گروه بین‌الملل ـ نضال سعید سبع، تحلیلگر سیاسی لبنان تصریح کرد: پیروزی ارتش سوریه در نبرد ادلب به معنای پایان پروژه هفت ساله آمریکا در سوریه است.

به گزارش ایکنا، نضال سعید سبع، تحلیلگر، سیاسی لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتینک روسیه با بیان این مطلب به آمادگی ارتش سوریه برای آغاز بزرگترین عملیات نظامی در ادلب اشاره کرد و گفت:  نبرد ادلب مادر همه جنگ‌ها در سوریه به شمار می‌رود، چرا که این نبرد  نه تنها باعث بیرون راندن تروریست‌ها از سوریه و پایان دادن به رنج مردم این کشور می‌شود، بلکه  این جنگ به معنای پایان پروژه آمریکا در سوریه به بهانه کمک به معارضان است.

وی در این باره توضیح داد: اکنون آمادگی زیادی برای آغاز نبرد ادلب وجود دارد و نیروهای ارتش سوریه پس از گذشت چند روز از ملاقات وزیر دفاع ایران و بشار اسد، در مراکز راهبردی اطراف این شهر مستقر شده و مقدمات لازم برای آغاز حمله را فراهم می‌آوردند.

این تحلیلگر سیاسی با بیان این که کم کم ساعت صفر آغاز این نبرد بزرگ نزدیک می‌شود؛ تصریح کرد: مذاکراتی میان روسیه و ترکیه برای عدم حمايت از   سازمان‌های تروریستی انجام شده و ترکیه پرونده سوریه را به طرف روسی واگذار کرده و همزمان روسیه با برخی از گروه‌های مسلح برای تسلیم شدن بدون جنگ مذاکره کرده است.

سبع در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: آمریکا باید درک کند که علی‌رغم تلاش هفت ساله برای برپایی اتاق‎های امنیتی و مسلح ساختن تعدادی از گروه‌های تروریستی، تفرقه‌افکنی و دامن زدن به جناح بندی‌های داخلی و آماده کردن شرایط برای ظهور دو تا از خطرناک‌ترین سازمان‌های تروریستی (داعش و النصرة)، پروژه این کشور در سوریه کاملا با شکست رو به رو شده است.

 وی در ادامه با اشاره به موفقیت ارتش سوریه در پاکسازی بیشتر مناطق خود از تروریست‎ها مانند غوطه، تدمر، حلب و ...گفت: ارتش سوریه اکنون نبرد خود را به ادلب منتقل ساخته و در حقیقت،  پیروزی بر گروه‎های مسلح در ادلب به معنای پایان پروژه آمریکا در سوریه است.

تحلیلگر لبنانی: نبرد ادلب پایان پروژه آمریکا در سوریه است

نضال سعید سبع؛ تحلیلگر سیاسی لبنان

 تحلیلگر سیاسی لبنان تصریح کرد:  آمریکا برای اجرای طرح جدیدی یعنی جداسازی جنوب سوریه از شمال آن آماده می‌شود؛ این در حالی است که ادلب برای ارتش سوریه به معنای گذرگاهی برای پایان دادن به تلاش‌های جدایی‌طلبانه کردها است به همین دلیل آمریکایی‌ها از هشدار نسبت به بروز فاجعه انسانی در ادلب به‌عنوان پوششی برای حضور تروریست‌ها در آن استفاده می‌کنند.

سبع در بخش آخر سخنان خود در ارتباط با موضع ترکیه نسبت به ادلب گفت: سازمان امنیت ترکیه، چند روز پیش گزارشی را برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور ارسال و نسبت به مهاجرت 250 هزار سوری به ترکیه در صورت بروز درگیری در ادلب هشدار داد به همین دلیل شاهد آن هستیم که آنکارا با حساسیت ویژه‌ای این پرونده را دنبال می‌کند. با این حال ترک‌ها و روس‎ها در ارتباط با ضرورت پایان دادن به حضور تروریست‌ها در ادلب توافق کرده‌اند.

 انتهای پیام

captcha