نشست مهم كردها برای پیوستن به فراکسیون اکثریت عراق
کد خبر: 3743642
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

نشست مهم كردها برای پیوستن به فراکسیون اکثریت عراق

گروه بین‎الملل ـ منابع خبری از نشست نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر دولتی محلی منطقه کردستان عراق و نائب رئیس حزب دموکرات این منطقه با احزاب کرد برای پیوستن به فراکسیون اکثریت خبردادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ منابع مطلع در اقلیم کردستان عراق امروز (12 شهریورماه) از سفر نیچروان بارزانی، نائب رئیس حزب دموکرات کردستان و هیئت همراه او به سلیمانیه برای برگزاری نشست مهم با گروه‌های سیاسی از جمله جنبش معارض «تغییر» به منظور پیوستن به فراکسیون اکثریت خبردادند.

منابع خبری در این باره تصریح کردند: بارزانی همچنین نشستی را با عمر سید علی، دبیرکل جنبش تغییر در منطقه «زرکاتا» در سلیمانیه انجام خواهد داد که این نشست دارای دو محور اتحاد مواضع احزاب کرد در گفت‌گوهای جاری با بغداد برای تشکیل دولت فدرال جدید و بررسی انتخابات پارلمانی در این اقلیم که قرار است ماه آینده برگزار شود، خواهد بود.

بارزانی و هیئت همراه او روز گذشته نیز در شهر اربیل با رهبران دو حزب معارض جمعیت اسلامی و ائتلاف برای دموکراسی و عدالت دیدار و گفت‌وکو کرد.

گفتنی است؛ دو حزب النصر و سائرون به رهبری حیدر العبادی و مقتدی صدر شامگاه یکشنبه از تشکیل فراکسیون اکثریت و ائتلافی متشکل از 177 نماینده  و دو حزب فتح و دولت قانون به رهبری هادی العامری و نوری مالکی نیز از ائتلافی به نام «البناء(سازندگی)» متشکل از 145 نماینده خبردادند.

قرار است، نخستین جلسه پارلمان جدید عراق امروز دوشنبه برای اعلام رسمی تشکیل فراکسیون اکثریت(بزرگترین فراکسیون پارلمان) تشکیل شود و تا قبل از جلسه پارلمانی امروز معلوم نیست که کدام فراکسیون، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha