پرونده سود سهام عدالت سال 95 بسته شده است/ آزادسازی؛ تنها موضوع باقی‌مانده
کد خبر: 3743685
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

پرونده سود سهام عدالت سال 95 بسته شده است/ آزادسازی؛ تنها موضوع باقی‌مانده

گروه اقتصاد ــ پوری‌حسینی اظهار کرد: مشمولانی که شماره شبای خود را تا امروز ارائه داده‌اند و شماره حساب برای آنها قطعی شده است، قطعا سود سال 1395 را دریافت کرده‌اند یا تا امروز دریافت خواهند کرد؛ لذا از باب توزیع سود سهام عدالت سال 95 باید عرض کنم که پرونده آن تقریبا در حال بسته شدن است.

پرونده سود سهام عدالت سال 95 بسته شده است

به گزارش ایکنا، علی‌اشرف پوری‌حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی‎سازی، صبح امروز دوشنبه 12 شهریور 97 طی نشستی خبری، به بیان مسائلی در رابطه با سهام عدالت و همچنین سایر واگذاری‌ها پرداخت و اظهار کرد: از اسفند سال 1395 کار جدیدی را شروع کردیم و اسم آن را ساماندهی سهام عدالت گذاشتیم. ابتدا سال 1395 سامانه‎ای را طراحی کردیم که توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح و در اختیار مشمولان سهام عدالت قرار گرفت.
وی ادامه داد: اولین اقدام ما این بود که اعلام کردیم هرکس مایل است، سهم خود را به یک میلیون تومان برساند و سود 150 هزار تومانی دریافت کند و ما هم صورت حساب‌ها را اصلاح کردیم. این کار تا مهرماه 1396 ادامه داشت و عده قلیلی اقدام به این کار کردند بنابراین برای 49 میلیون نفر صورت حساب قطعی صادر کردیم.
پوری حسینی عنوان کرد: از ابتدای فروردین 1396 شماره شبای بانکی را خواستیم و این وضعیت تا پایان مهرماه سال جاری ادامه دارد. تا الان حدود 49 میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را اعلام کرده‌اند و ما هم سود سال 95 این افراد را به حاب آنها واریز کردیم.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی یادآور شد: مشمولانی که شماره شبای خود را تا امروز ارائه داده‌اند و شماره حساب برای آنها قطعی شده، قطعا سود سال 1395 را دریافت کرده‌اند یا تا امروز دریافت خواهند کرد. برای سال 95 مبلغ 150 هزار تومان برای کسانی‌که آورده مالی خود را تکمیل کردند پرداخت شد؛ لذا از باب توزیع سود سهام عدالت سال 95 باید عرض کنم که پرونده آن تقریبا در حال بسته شدن است.
وی افزود: عموم مشمولین که سهم 532 هزار تومانی را دارا هستند هم حدود 80 هزار تومان به آنها تعلق گرفت و همه این کارها از طریق سامانه سهام عدالت انجام شد و کسی حضور فیزیکی نداشت اما در مورد سود سال 96 باید مطلع باشید که سود در نظر گرفته شده حدود 4 هزار میلیارد تومان است اما باید توجه داشت که یکی از شرکت‌های خوب ما، هلدینگ خلیج فارس است که هنوز مجمع خود را برگزار نکرده است و ممکن است که این هلدینگ، سود سهام عدالت را تا حدودی تغییر دهد اما بعد از برگزار مجمع می‎توانیم عدد را به صورت قطعی بیان کنیم و احتمالا اوایل آبان‌ماه در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پوری‌حسینی با بیان اینکه قاعدا امسال نیز در بازه زمانی سال گذشته یعنی از دی‌ماه تا اسفندماه، واریز سودهای سال جاری را آغاز می‌کنیم، ادامه داد: یکی از ابهاماتی که برای ما وجود دارد این است که 7 میلیون نفر از افرادی که در قید حیات و مشمول سهام عدالت هستند، هنوز شماره شبا ارائه نداده‎اند و بخشی از پیچیدگی و زحمت مضاعف ما این است که باید دائما در این زمینه اطلاع‌رسانی کنیم تا آنها شماره شبای خود را ارائه دهند.
رئیس سازمان خصوصی‎سازی تأکید کرد: برای سود سال 95 این دسته از افراد مشکلی وجود ندارد اما اگر مجلس در چندماه آینده نحوه آزادسازی سهام عدالت را تصویب کند، پس ورقه سهم را باید به چه کسی بدهیم؛ لذا قاعدتا باید تکلیف این هفت میلیون نفری که مراجعه نکرده‎اند مشخص شود.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: مصوبه‌ شورای عالی اصل 44 در خصوص این هفت میلیون نفر این است که اگر تا پایان مهرماه، شماره شبای خود را اعلام کردند، سود آنها را پرداخت می‌کنیم اما اگر اعلام نشد، بنابر نظر این شورا و همچنین وزیر اقتصاد، آن را در جایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد اما اگر این اتفاق رخ دهد، پس گرفتن آن کار راحتی نخواهد بود.
وی درباره سود سهام عدالت متوفیان گفت: متأسفانه بیش از 2 میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت از میان ما رفته‎اند. از تیرماه سال جاری فرصتی را برای وراث فراهم کردیم که به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و این دفاتر هم اطلاعات را به ما می‌فرستند و ما هم سود را به وراث پرداخت می‌کنیم. الان در این زمینه به خوبی جلو می‎رویم و امیدواریم وراثی که تاکنون اقدامی نکرده‎اند، حداکثر تا 4 ماه آینده در این مورد اقدام کنند اما اگر بعد از یک بازه زمانی معقول، متوجه شدیم که وراث مراجعه نمی‎کنند احتمالا سهم متوفیان از آنان گرفته خواهد شد لذا از وراث استدعا داریم که تأخیر نکنند.
پوری‌حسینی تأکید کرد: تنها مسئله مهمی که در مورد سهام عدالت باقی مانده است، آزادسازی آن است که لایحه آن در مجلس برای ارائه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آماده شده است و امیدواریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده این اقدام صورت گیرد تا سهام عدالت از بلاتکلیفی خارج شود و امیدواریم این بار را به سلامت به مقصد برسانیم.
انتهای پیام

captcha