عدم استفاده از هزینه بیت‌المال در لیگ بازی‌های رایانه‌ای
کد خبر: 3743701
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کریمی قدوسی اعلام کرد:

عدم استفاده از هزینه بیت‌المال در لیگ بازی‌های رایانه‌ای

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با تاکید بر اینکه در این دوره از لیگ بازی‌ها از بودجه دولتی و بیت المال استفاده نشد گفت: سعی کردیم در این دوره نسبت به سال‌های گذشته بهترین‌ها را ارائه دهیم و تمام تمرکزمان را روی بازی‌های ایرانی گذاشتیم‌.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران، امروز ۱۲شهریورماه، با حضور حسن کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و عباس ارضی مدیر لیگ و مدیرعامل شرکت مکعب و همچنین سالومه اشتری مدیر اجرایی لیگ در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

کریمی قدوسی در ابتدای این نشست با اشاره به نحوه همکاری مجموعه‌های بازهای رایانه‌ای در کشور در برگزاری این لیگ گفت: با توجه به این‌که امسال چهارمین دوره از برگزاری این لیگ را برگزار می‌کنیم، سعی کردیم نسبت به سال‌های گذشته بهترین‌ها را ارائه دهیم و تمام تمرکزمان را روی بازی‌های ایرانی گذاشتیم.

وی با بیان اینکه این دوره از لیگ گسترده‌تر، وسیع‌تر و ویژه‌تر برگزار شد، افزود: با توجه به آمارهای به‌دست آمده، افرادی که برای بازی‌های فوتبال به صورت کنسولی و موبایلی ثبت‌نام کردند نزدیک به ۶هزار و ۱۸۷نفر بودند و در بازی‌ خارجی «کلش رویال» ۶۱۲ نفر ثبت‌نام کردند که این اتفاق مثبتی در بازهای رایانه‌ای بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: از اولین روز شروع چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به ۱۱هزار و 600 بازی، توسط گیمرها انجام شد و تا پایان اختتامیه ۱۱هزار و 800 بازی دیگر هم باقی مانده است. برای بالا بردن هیجان و کیفیت هم جایزه نفر اول بازی کوئیز آو کینگ را ۴۰میلیون تومان تعیین کردیم.

کریمی قدوسی در ادامه به اختتامیه لیگ بازهای رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: این مراسم جمعه ۱۶ شهریورماه، از ساعت ۸ تا 22 در رستوران روباز محیطی برج میلاد تهران برگزار می‌شود و به‌صورت زنده از شبکه سوم صداوسیما هم پخش خواهد شد.

وی در ادامه به هزینه‌های برگزاری لیگ بازی‌های رایانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: چندماه پیش تمامی هزینه‌ها و درآمدهای بنیاد بر روی سایت قرار گرفت و برای برگزاری این لیگ تماما با بخش‌های خصوصی کار کردیم تا اگر روزی بنیاد توانایی ادامه برگزاری را نداشت صاحبان برند که با بنیاد همکاری داشتند لیگ را برگزار کنند و هیچ هزینه ای از بیت المال برای این لیگ هزینه نشد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: خوشبختانه روال برگزاری لیگ، مثبت بود و هزینه‌ها، از درآمد بسیار کمتر شده است که همین این امر باعث شد رویداد را بدون بودجه دولتی برگزار کنیم.

در ادامه عباس ارضی، مدیر چهارمین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران در خصوص نحوه انتخاب بازی‌های رایانه‌ای در این دوره از لیگ گفت: سعی کردیم با ملاک قرار دادن جامعه آماری هدف‌مان، بازی‌های پرمخاطب را برای لیگ انتخاب کنیم.

وی در خصوص حضور بانوان و تمهیدات انجام شده در این زمینه هم گفت: با توجه به تمهیداتی که از سال گذشته برای حضور بانوان در بازی‌های لیگ پیش‌بینی کردیم امسال حضور زنان بسیار امیدوار کننده بود و نزدیک به ۴۰درصد از بازی‌کننده‌ها، را بانوان تشکیل می‌دهند.

ارضی در پایان در خصوص اعزام گیمرها به مسابقات جهانی هم گفت: ما اعزام به مسابقات جهانی را از سال ۲۰۱۲ شروع کردیم و نزدیک به ۶ دوره اعزام داشتیم اما امسال به دلایل و مشکلات ارزی و سایر اتفاقات کشور اعزامی به این مسابقات نخواهیم داشت.

انتهای پیام

وهاب

captcha