کسب دو مدال تاریخی مسابقات آسیایی توسط نمایندگان خراسان‌شمالی
کد خبر: 3743745
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

کسب دو مدال تاریخی مسابقات آسیایی توسط نمایندگان خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - الیاس علی‌اکبری و محمد محمدی بریمانلو نمایندگان خراسان‌شمالی تاریخ‌ساز شدند.

کسب دو مدال تاریخی مسابقات آسیایی توسط نمایندگان خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، الیاس علی‌اکبری با غلبه بر حریف تاجیکستانی خود در فینال رقابت‌های کوراش در وزن منفی ۸۱ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی علاوه بر کسب هجدهمین مدال طلای کاروان ایران در این رقابت‌ها، توانست نخستین مدال خراسان‌شمالی در رقابت‌های المپیک آسیایی را از آن خود کند.
الیاس علی‌اکبری در این دوره از رقابت‌ها حریفانی از کشورهای اندونزی، مغولستان، ازبکستان و تاجیکستان را پشت سر گذاشت و به باارزش‌ترین نشان طلای آسیایی در رشته کوراش رسید.
محمد محمدی بریمانلو جودوکار وزن منفی 73 کیلوگرم از خراسان‌شمالی به همراه پنج جودوکار دیگر از کشورمان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور یافت.
بریمانلو در دومین روز از رقابت‌های جودو بازی‌های آسیایی به مصاف حریفان خود رفت، او بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم نماینده فیلیپین را ضربه‌فنی کرد و در دور بعد با پیروزی مقابل جودوکار قزاقستانی راهی دیدار نیمه‌نهایی شد.
بریمانلو در یک مبارزه نزدیک و در نهایت با قبول شکست از نماینده کره جنوبی در دیدار نیمه‌نهایی، راهی رده‌بندی شد و در دیدار رده‌بندی در 20 ثانیه نماینده کره‌ شمالی را ضربه فنی کرد و به نشان برنز این دوره از بازی‌های آسیایی رسید و نام خود را به‌عنوان دومین فردی که در تاریخ خراسان‌شمالی مدال بازی‌های آسیایی را دریافت می‌کند ثبت کرد.
به‌این‌ترتیب با طلای الیاس علی‌اکبری در وزن منفی 81 کیلوگرم کوراش و برنز محمد محمدی بریمانلو در جودو، پرونده ورزشکاران خراسان‌شمالی در بازی‌های آسیایی بسته شد.

captcha