آمادگی مسئولان آلمانی برای مذاکره با انجمن‌های اسلامی
کد خبر: 3743778
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
پس از دو سال وقفه اعلام شد؛

آمادگی مسئولان آلمانی برای مذاکره با انجمن‌های اسلامی

گروه بین‌الملل - دولت ایالت «راینلاند-فالتس» آلمان اعلام کرده است که آمادگی مذاکره با چهار انجمن اسلامی این ایالت را دارد.

به گزارش ایکنا؛ هدف این است که براساس قانون اساسی آلمان، جوامع مذهبی مسئول سازماندهی به امور مذهبی مسلمانان شوند و برای این کار باید شرایط انجمن‌های اسلامی مورد بررسی قرار گیرد. ایالت راینلاند-فالتس(به آلمانیRheinland-Pfalz) پیش از این راه زیادی برای شناخت انجمن‌های اسلامی به عنوان یک جامعه مذهبی طی کرده بود، اما به دلیل وقایع ترکیه، مذاکرات در آگوست ۲۰۱۶ مسکوت ماند.

رایزنی فرهنگی ایران در برلین به نقل از روزنامه آلمانی «ولت»(Welt) گزارش داد: دولت ایالت راینلاند-فالتس مذاکرات با چهار انجمن اسلامی را که دو سال است به دلیل شرایط خاص متوقف شده است، از سر می‌گیرد. آن‌طور که کنراد وولف،‌ وزیر علوم ایالت راینلاند-فالتس در ماینتس اعلام کرده است؛ برای این کار ابتدا باید، یک توافقنامه شکل گیرد و همه موارد در طول یکسال، بررسی شوند.

این تصمیم بر اساس دو گزارش مستند گرفته شده که مدعی است این انجمن‌های اسلامی می‌توانند به عنوان جوامع مذهبی شناخته شوند. وولف گفت:« هدف از این کار، سازماندهی امور مذهبی اسلامی است که شامل آموزش مذهبی نیز می‌شود. شهروندان مسلمان در راینلاند-فالتس باید حس کنند که از طرف جامعه پذیرفته شده‌اند.»

در این میان، اتحادیه ترکی-اسلامی دیتیب باید استقلال خود را اثبات کند. این اتحادیه بزرگترین تشکیلات مسلمانان در آلمان را تشکیل می‌دهد و تا زمانی که درباره ارتباط آن با دولت ترکیه، شک و تردید وجود دارد، این اتحادیه نمی‌تواند به عنوان یک جامعه مذهبی در نظر گرفته شود.

در حال حاضر، شورای راینلاند-فالتس وضعیت سه انجمن متعلق به سازمان اسلامی «میلی گوروش»(Milli Görüs) را با توجه به قانون اساسی بررسی می‌کند. طبق گفته وولف، در توافقنامه میان دولت و چهار انجمن اسلامی، باید تعهد به ارزش‌های مشترک، همانطور که در قانون اساسی آمده است، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha