در آستانه شکوه چهل و یکم/ آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3743840
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

در آستانه شکوه چهل و یکم/ آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی آخرین وضعیت میزبانی اراک از فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف را تشریح کرد.

در آستانه شکوه چهل و یکم/ آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، با توجه به اینکه استان مرکزی و شهرستان اراک، میزبان مرحله نهایی مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن است؛ خبرگزاری ایکنا شعبه استان مرکزی بنا به رسالت خود در فواصل زمانی مختلف، گزارشی از آخرین وضعیت میزبانی استان ارائه می‌دهد.

هماهنگی‌های لازم جهت اسکان انجام شده است
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: تاکنون عقد قرارداد با هتل امیرکبیر و هتل پیام جهت اسکان و سالن‌های مجتمع کوه نور جهت برگزاری مسابقات انجام شده است، رؤسای کمیته‌ها هر کدام بنا به وظایف محول شده برنامه‌های خود را پیش می‌برند.

در آستانه شکوه چهل و یکم/ آخرین وضعیت میزبانی اراک از مسابقات سراسری قرآن

آغاز تبلیغات گسترده در فضای مجازی و سطح شهر
وی با اشاره به اینکه تبلیغات میزبانی استان از مسابقات قرآن اوقاف هم در سطح استان و هم در فضاهای مجازی آغاز شده است، تصریح کرد: از 23 شهریور‌ماه تا 23 مهر‌ماه تبلیغات محیطی در سطح شهرستان اراک جدی‌تر پیگیری و انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینخانی تبلیغات محیطی بر بدنه اتوبوس های شهری با شعار«تاشکوه چهل و یکم»، درج شعار مسابقات در قبوض برق، گاز، تلفن و آب را از دیگر برنامه‌های انجام شده دانست و اظهار کرد: در مرحله اول 2500 پوستر تبلیغاتی در سطح استان توزیع شده است که تا روز برگزاری مابقی نیز توزیع می‌شود.

همکاری اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی استان در مراسم تجلیل
وی با بیان اینکه ضبط 80 دقیقه مستند تلویزیونی تحت عنوان «تاشکوه چهل و یکم»، 50 دقیقه پخش خبر و 65 دقیقه مصاحبه رادیویی تولیدی و زنده از دیگر برنامه‌های انجام شده است، اظهار کرد: به منظور حمایت از کالای ایرانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تمامی متسابقان و عوامل، هدایای عمومی در نظر گرفته شده است. روابط عمومی اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی مجموعه کاملی از شناسایی بقاع و موقوفات شاخص، نقشه استان، معرفی مشاهیر و مفاخر را تهیه کرده و در اختیار متسابقان قرار می‌دهند. متسابقان از اماکن گردشگری اراک و بیت قدیمی امام(ره) در خمین نیز در صورت امکان بازدید می‌کنند.

نصب روزشمار آغاز مسابقات در میادین اصلی اراک
رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف استان از نصب روزشمار مسابقات قرآن اوقاف در اراک خبر داد و گفت: میدان شورا، شهدا و سرداران جهت نصب روزشمار در نظر گرفته شده است. هم‌چنین میدان اذان در ایام مسابقات افتتاح می‌شود، در شورای نامگذاری میادین قرار بر این است که یکی از میادین یا بلوارهای اراک با نام «قرآن» نامگذاری و المان نصب شود. سازه‌های فلزی پل عابرپیاده نیز به مدت یک ماه جهت تبلیغات شهری در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد. با همکاری اداره کل راهداری استان شعارهای جاده‌ای با شعار قرآنی تلفیق می‌شود.

استقبال گسترده همشهریان اراکی از محافل انس با قرآن
حسینخانی اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در بوستان ملت و خیبر در اعیاد قربان و غدیر با استقبال خوب همشهریان اراکی مواجه شد. در این مراسم علاوه بر جشن اعیاد محافل نیز برگزار و کمک هزینه مشهد مقدس به 3 نفر از حاضران اهدا شد. حضور استاد حمید شاکرنژاد در اراک و شازند از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

تدابیر لازم برای برپایی نمایشگاه اتخاذ شده است
وی در پایان با اشاره به اینکه پذیرش متسابقان از 10 مهر ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: در خصوص برپایی نمایشگاهی در حاشیه برگزاری مسابقات، تاکنون 11 دستگاه آمادگی خود برای غرفه را اعلام کردند. از 18 شهریور‌ماه سازه غرفه‌ها در محل برگزاری مسابقات نصب و از اول مهر غرفه‌ها به دستگاه‌ها تحویل می‌شود تا برای هشتم همین‌ماه غرفه نمایشگاه آماده باشد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha