همایش «متولیان قرآنی جهان اسلام» برگزار می‌شود
کد خبر: 3743852
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
به همت معاونت قرآنی وزارت ارشاد؛

همایش «متولیان قرآنی جهان اسلام» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در پنجمین نشست هماهنگی کارگروه «دین» ستاد بزرگداشت دهه فجر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی، مقرر شد تا همایش «متولیان قرآنی جهان اسلام» به همت این معاونت و سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شود.

همایش «متولیان قرآنی جهان اسلام» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین جلسه کارگروه دین به ریاست عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل اداره آموزش و توسعه مشارکت‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری، مدیرکل اداره هماهنگی و ارتباطات، سیدمحمدحسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و دیگر اعضای این کارگروه به منظور بررسی برنامه‌های دینی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.
فقهی‌زاده در این نشست با اشاره به لزوم هم افزایی و همکاری در خصوص فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی و استفاده از مشارکت ارگان‌های فرهنگی، گفت: مشارکت در برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال نهج‌البلاغه برای اولین بار در کشور و مشارکت در برگزاری دومین همایش تخصصی قرآن کریم و امام خمینی(ره) از جمله فعالیت‌های شاخصی هستند که با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: انسجام در راستای فعالیت دینی و قرآنی، گسترش هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری یکی از دغدغه‌های مهم معاونت قرآن و عترت در طراحی و اجرای فعالیت‌های دینی و قرآنی است و این معاونت همواره از نهادها و دستگاه‌های مرتبط در این راستا استقبال خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل اداره آموزش و توسعه مشارکت‌ها نیز با اشاره به اینکه در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، عنوان کرد: نسل جوان نسبت به حوادث، وقایع و از جان گذشتگی‌ها و ایثار مردم در راستای پیروزی انقلاب اسلامی آگاهی ندارد و لذا باید از ظلم‌ها و سختی‌هایی که طاغوت بر مردم روا داشته است، اطلاع پیدا کنند. از آنجایی که انقلاب اسلامی بر مبنای آموزه‌های قرآن کریم شکل گرفته است، می‌‌بایست مبانی قرآنی را برای مردم و خصوصاً نسل جوان مطرح و جایگاه و ضرورت قرآن کریم را تعریف کنیم.
مدیرکل اداره آموزش و توسعه مشارکت‌ها در ادامه تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان آموزه‌های قرآنی و خصوصاً شخصیت‌های قرآنی که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشته‌اند به مردم معرفی و فضای روشنی از تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌ها در راه انقلاب اسلامی ترسیم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی ملانوری، مدیرکل اداره هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآنی وزارت ارشاد نیز با بیان اینکه یکی از وظایف کارگروه دین هم افزایی در زمینه فعالیت‌های دینی و قرآنی است، افزود: این کارگروه به عنوان یکی از مهمترین عوامل در راستای هم‌افزایی میان نهادها و سازمان‌ها در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی محسوب می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به عنوان یکی از نهادهای تخصصی و فعال در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی در این کارگروه باید نسبت به جهت‌دهی فعالیت‌های فرهنگی و دینی و آثار تولید شده در این زمینه اهتمام داشت.
در بخش دیگری از این نشست مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و مسئول ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب مطالبی پیرامون برنامه‌های پیشنهادی و پیش‌بینی شده در دهه فجر انقلاب اسلامی عنوان کرد.
یادآور می‌شود در این جلسه برگزاری همایش «متولیان قرآنی جهان اسلام» به عنوان طرح مشترک از سوی اعضای این کارگروه بررسی و برگزاری این همایش با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به تصویب حاضران رسید.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحجت مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۲۱:۴۱
0
0
خندمان گرفت و البته نگران جهان اسلام شدیم که آنها هم به سرنوشت اوضاع قرآنی ایران گرفتار شوند.
شما اول تکلیف تولیت امور قرآنی را در ایران مشخص بفرمایید جهان اسلام پیشکش
اوضاع جهان اسلام منهای ما خیلی مناسب تر است لطفا کاری به جهان اسلام نداشته باشید
اگر در ایران هم دستگاه ها تولیت نکنند اوضاع خیلی بهتر پیش خواهد رفت.












شما اول تکلیف تولیت امور قرآنی را در ایران مشخص بفرمایید جهان اسلام پیشکش
اوضاع جهان اسلام منهای ما خیلی مناسب تر است لطفا کاری به جهان اسلام نداشته باشید
اگر در ایران هم دستگاه ها تولیت نکنند اوضاع خیلی بهتر پیش خواهد رفت.
captcha