مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس
کد خبر: 3743932
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس

گروه جلسات و محافل ــ مراسم تجلیل از اصغر خانوردیلو، مدرس قرآنی کشور شامگاه گذشته، ۱۲ شهریورماه برگزار ‌شد.

مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس

به گزارش ایکنا؛ مراسم تجلیل از اصغر خانوردیلو، مدرس قرآنی کشورمان شامگاه دوشنبه، ۱۲ شهریورماه در محل حسینیه قرقانی‌های مقیم مرکز(حضرت علی‌اکبر(ع)) تهران برگزار ‌شد.
در این مراسم قرآنی و معنوی که با تلاوت محمدهادی صلحجو، قاری ممتاز قرآن کریم و از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شد، اولین شاگرد خانوردیلو دقایقی صحبت کرد و گفت: رمز موفقیت استاد خانوردیلو که پنج جلسه قرآنی دارند، صداقت استاد در جلساتشان است.
وی ادامه داد: ایشان ۲۵ سال است که یکشنبه‌ها ساعت شش صبح جلسه‌داری می‌کند. اگر استاد خانوردیلو صداقت نداشتند، ۳۷ سال پشت رحل قرآن نمی‌نشستند. ایشان خیلی از اوقات، برای جلسه از جیب خودشان خرج می‌کنند.

مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس
در ادامه این مراسم نیز مسعود سیاح گرجی، قاری بین‌المللی کشورمان ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و حاضران در جلسه، دقایقی به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه کهف پرداخت و سپس، دقایقی درباره جلسات و شخصیت اصغر خانوردیلو صحبت و بیان کرد: تقدیر سازمان دارالقرآن از اساتید، بسیار مهم است. البته اصلا ایشان دنبال مطرح کردن خودشان نبوده و تنها به دنبال بالا بردن فرهنگ قرآنی هستند.
وی با بیان اینکه من به استاد خانوردیلو غبطه می‌خورم که پس از سه دهه، جلسات منسجمی را اداره می‌کنند، تصریح کرد: شما اگر قرآن می‌خوانید، این امر خشنودی خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را به همراه دارد. من یک شعری برای استاد خانوردیلو سروده‌ام که در اینجا تقدیم می‌کنم. «سعادتمند آن مردی که عمرش صرف قرآن شد/ به عشق آل پیغمبر(ص) بسی اشکش فراوان شد/  نشان افتخار او «کتاب الله و عترت» شد/ به قلبش نور حق جاری، زبانش پر زِ برهان شد/ خدایش خواست این گونه که مادر پرورَد او را/ چه زود از رفتن بابا نصیبش سوزِ هجران شد/ چه نانی داده آن مادر! به این یار عزیز ما/ که اهل خیر و نیکی شد به غایت اهل احسان شد/ برای خواندن قرآن به صوت خوش مزیّن شد/ بر این نعمت فزون گشت و به نور فهم مهمان شد/ به لطف حضرت رحمان شد از اشراف این امّت/ به شغل انبیایی هم به او فضل دو چندان شد/ بود ثابت قدم ایشان بسی در امر شاگردی/ و در تقدیر از استادش ؛ در اینجا هم درخشان شد/ هر آنچه بود «حاج اصغر» همان را من بیان کردم/ خدا داند که چون اویی چرا محبوب خوبان شد/ به حکمِ «یَشکُرِ المخلوق» ابیاتی عنایت شد/ بُوَد «لم یشکر الخالق» هر آن که اهلِ کفران شد».

سیاح گرجی با اشاره به اینکه مقام معلم قرآن در جامعه ما خیلی تضعیف شده است،‌اظهار کرد: باید تا وقتی اساتید قرآنی ما زنده و در قید حیات هستند، از ایشان تجلیل کنیم، نه اینکه مانند استاد مروت که تا از بین ما رفتند، همه افسوس خوردند.

مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس
در ادامه، اصغر خانوردیلو نیز طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به همه میهمانان و حاضران در جلسه، با بیان اینکه من در ۳۷ سال شاگردی قرآن، خاطرات بسیار زیادی دارم، تصریح کرد: من کودک بودم و با عکس گرفتن با استاد علی سیاح گرجی و استاد سبزعلی و ... و نشان دادن این عکس‌ها به دوستانم، افتخار می‌کردم.
وی ادامه داد: گاهی اساتید سؤال می‌کنند که این مقدار شاگرد را چگونه جمع کرده‌ای؟ که باید بگویم که موفقیت در یک شب، یک سال و دو سال جمع نمی‌شود و باید در راه قرآن زحمت کشید. بارها عرض کرده‌ام، کل قرآن، یک معنی دارد، یعنی تربیت. تربیت، زمان‌بر است. در این ۳۰ سال که در خدمت قرآن بودم، حس می‌کنم همین یک کار در جلسه قرآن که به قرآن‌آموزان پافشاری نکردم که حافظ بشوید یا قاری بشوید و فقط بیایید و پای رحل قرآن بنشینید و بروید، بسیار تأثیرگذار بوده است.
خانوردیلو با اشاره به اینکه هم‌اکنون با این شعار در این ۱۵ سال بین ۵۰۰ تا۶۰۰ قرآن‌آموز را تحت تعلیم داریم، گفت: تنها کاری که بنده می‌کنم این است که اگر خداوند متعال توفیق دهد، فرزندان را از اماکنی مانند قهوه‌خانه‌ها و ... نجات داده و به سمت و سوی قرآن سوق می‌دهم.
وی با اشاره به آیه مبارکه «إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ»، «اگر نيكى كنيد، به خود نيكى كرده‏‌ايد»، اظهار کرد: اگر تنها به همین آیه عمل کنیم، موفق خواهیم شد. ما هر عملی که انجام دهیم، در ملکوت ثبت می‌شود.

مراسم تجلیل از «اصغر خانوردیلو» برگزار شد + عکس
مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه خیلی خوشحال هستم که خدمت شما عزیزان قرآن‌دوست هستم، گفت: کمال سپاس و تشکر را از استاد خانوردیلو دارم. هرکس می‌خواهد بفهمد کارهایی که در زندگی می‌کند، مورد قبول خداوند هست یا خیر؟ نشانه اش این است که به آیه «وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ كَانَ سَعْيُهُمْ مَشْكُورًا» نگاه کند.
وی با اشاره به اینکه با وجود اینکه طی این چهل سال گذشته که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، زحمات فراوانی در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده، اما هنوز قرآن مهجور است، ادامه داد: «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، در قیامت هرکس شبیه‌تر به پیامبر(ص) باشد، نمره بیشتری می‌گیرد. در روز قیامت ما را با امام خودمان می‌سنجند.
قره‌شیخلو تصریح کرد: پیامبر(ص) هر روز قرآن می‌خوانده است و آیا ما هرروز خلوتی با قرآن داریم؟. دومین ویژگی پیامبر(ص) این بوده است که به قرآن گوش داده و اهل قرآن را نیز تکریم می‌کرده است. وقتی امام حسین(ع) شنید که فرزندش سوره مبارکه حمد را یاد گرفته است، دهان استاد فرزندش را پر از طلا کرد. پیامبر ما در واگذاری مسئولیت‌ها، می‌دید که چه کسی بیشتر، قرآن می‌فهمد و در این رابطه یک جوان ۱۸ ساله را فرمانده لشگر کرد.
وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: جای قرآن در هیئت‌های مذهبی ما خالی است. یادمان باشد، تنها سری که بالای نیزه قرآن خواند، سر مبارک امام حسین(ع) بود. امام حسین(ع) با قرآن، یکی است و ثقلین هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند.
یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم، با حضور اساتید و روحانیت جلسه، از زحمات سی ساله اصغر خانوردیلو، مدرس قرآنی کشور تجلیل و قدردانی شد.

گزارش از سیدعلی شاکری

گزارش تصویری کامل این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام

captcha