انتقاد تند برادر پادشاه عربستان از جنگ یمن
کد خبر: 3743980
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

انتقاد تند برادر پادشاه عربستان از جنگ یمن

گروه بین‌الملل ـ احمد بن عبدالعزیز، برادر ملک سلمان، نسبت به عملکرد پادشاه و ولیعهد عربستان در جنگ علیه یمن به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد بن عبدالعزیز، شاهزاده برجسته سعودی، ملک سلمان، پادشاه و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را مورد حمله شدید قرار داد و آن‌ها را مسئول جنگ یمن دانست.
 
کاربران شبکه‌های اجتماعی کلیپی ویدیوئی را به صورت گسترده به اشتراک گذاشته‌اند که در آن احمد بن عبدالعزیز خطاب به معترضانی که طی ورودش به مقر اقامتش در لندن علیه سیاست‌های خاندان حاکم بر عربستان شعار سر می دادند، می‌گوید: خاندان آل سعود هیچ دخالتی در این سیاست ندارند و مسئولیت کامل جنگ علیه یمن بر عهده ملک سلمان و ولیعهد است.
 
براساس این کلیپ ویدئویی، برادر پادشاه عربستان به معترضان نزدیک شده و با آنها گفت‌و‌گو می‌کند.
 
وی می‌گوید که «چرا می‌گویید آل‌سعود؟ آل‌سعود چه دخلی به این شعار دارد، آل‌سعود نه سر پیاز است نه ته آن». وی در پاسخ به پرسش یک معترض درباره هویت مسئولان جنگ یمن گفت: ملک سلمان و ولیعهد و دیگر مسئولان هستند.

این شاهزاده سعودی در پاسخ به درخواست برای توقف جنگ یمن توسط یک معترض گفت: «من امیدوارم جنگ یمن امروز پیش از فردا متوقف شود».
 
برادر پادشاه سعودی همچنین خطاب به معترض دیگر که خواستار توقف سرکوب در بحرین شد گفت: ان شاء الله.
 
عربستان سعودی از فروردین‌ماه 94 با راه‌اندازی یک ائتلاف نظامی و در حمایت از منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، حملات گسترده‌ای به یمن کرده است که براثر این حملات تاکنون بسیاری از تأسیسات زیربنانی این کشور تخریب و هزاران نفر کشته و زخمی‌ شده‌‌اند.

انتهای پیام
captcha