برخورداری عشایر سراسر کشور از مزایای مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 3744014
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

برخورداری عشایر سراسر کشور از مزایای مالیات بر ارزش افزوده

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان امور عشایری با ابراز امیدواری از نگاه مدیریتی کشور در برنامه ششم توسعه به عشایر از بهره‌مندی جمعیت عشایری کشور از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

برخورداری عشایر سراسر کشور از مزایای مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایری کشور امروز، 13 شهریورماه در نشست مدیران کل امور عشایری کشور در یاسوج، اظهار کرد: دولت به این منظور ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار این سازمان قرار داده است.
وی افزود: یک درصد ورودی منابع مالی به صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص داده می‌شود که دو هزار و هفتاد میلیارد ریال به این منظور تخصیص یافته است.
رییس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به حمایت‌های دولت از عشایر، اضافه کرد: با مجوز دولت در سه سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال برای جبران بخشی از خسارت‌های خشکسالی به عشایر اختصاص یافته است که برای بهره وری منابع تولید هزینه می‌شود.
قندالی تولید ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز معادل ۲۵ درصد مصرف گوشت در کشور، ۳۵ درصد صنایع دستی، دارا بودن ۲۸ درصد دام سبک و در اختیار داشتن ۳۸ میلیون هکتار از بهترین مراتع کشور را از ظرفیت‌های اقتصادی عشایر ایران برشمرد.
وی با ابراز امیدواری از نگاه مدیریتی کشور در برنامه ششم توسعه به عشایر از بهره‌مندی جمعیت عشایری کشور از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۷۴۰ ملیلیارد ریال برای ساماندهی عشایر در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تخصیص یافت و امسال هم هزار و پانصد میلیارد ریال به منظور توسعه عمرانی تخصیص داده می‌شود.
رییس سازمان امور عشایری کشور توانمندسازی عشایر را هدف عمده این سازمان برشمرد و افزود: سرمایه گذاری دولت برای توانمند سازی عشایر معادل یک و نیم میلیارد دلار است.
قندالی گفت: دو طرح دانش افزایی و ارتقای فرهنگی برای عشایر به دولت پیشنهاد شده است.
همچنین، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نگاه راهبردی به عشایر موجب شده عشایر استان به مدد ظرفیت‌ها و حمایت‌های مالی با کمترین توقع نقش خوبی در تولید داشته باشند.
وی افزود: عشایر استان توانستند از ظرفیت مالی صندوق توسعه ملی برای مشارکت در طرح‌های اقتصادیِ زیر بخش کشاورزی و گردشگری استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد کاهش بارندگی‌ها و شرایط خشکسالی سال‌های اخیر را یاد آور شد و ابراز کرد: با اصلاح الگو و تعریف مدل‌هایی جدید در حوزه‌ کشت، ممانعت از کشت محصولات آب بر، منابع محدود آب در روستا‌ها و مناطق عشایری مدیریت شده است.
احمدی با اشاره به موقعیت استان و قرار گرفتن در مجاورت استان‌های بزرگ و نزدیکی به بنادر جنوبی ابراز امیدواری کرد، با راه اندازی کریدور شمال به جنوب از مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان تا پایان امسال شرایط برای توسعه اقتصادی استان بیش از پیش فراهم شود.
یادآور می‌شود، در این نشست اعضای آموزش‌های بهره وری از مراتع، آشنایی با مقررات و قوانین مربوط به این بخش را بررسی کردند.
انتهای پیام

captcha