نقض برجام؛ معلول پیشرفت‌های نخبگانی ایران
کد خبر: 3744020
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
مهدی چمران در بوشهر:

نقض برجام؛ معلول پیشرفت‌های نخبگانی ایران

کانون خبرنگاران نبأ ــ علت نقض برجام پیشرفت‌های نخبگانی ایران است؛ شهدای هسته‌ای و جوانان نخبه کشور توانستند در تمامی زمینه‌ها ایران را در طی کردن مسیر پیشرفت کمک کنند و لذا دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن به ایمان و اعتقاد جوانان مکتبی مسلمان و ولایی ایران است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری شامگاه 12 شهریورماه، در یادواره بزگداشت صد و سومین سالگرد شهادت سرادر شهید «رئیسعلی دلواری» و روز مبارزه با استعمار انگلیس که در مجتمع ورزشی شهید محمد جمادی بندر دلوار شهرستان تنگستان برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید رئیسعلی دلواری در زمانی به جنگ انگلیسی‌ها رفت که این کشور در اوج غرور و کشورگشایی بود، اظهار کرد: شهید رئیسعلی دلواری با سلاحی ساده و با همراهی علما و مردمانی با ایمان به جهاد رفت و امنیت و عزت امروز کشور را مرهون حماسه‌آفرینی این سردار هستیم و جوانان این آب و خاک در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم در مقابل داعش با تأسی از رئیسعلی دلواری‌ها نیز امروز از مرز و بوم این سرزمین دفاع می‌کنند و اجازه هیچ تعدی به دشمن نمی‌دهند.

وی افزود: رئیسعلی دلواری تنها در مقابل استعمار پیر قرار داشت اما جوانان این سرزمین در دوران دفاع مقدس در مقابل جهان استکبار و بلوک‌های شرق و غرب و برخی کشورهای عربی که منابع نظامی و مالی عراق را تأمین می‌کردند، قرار داشتند با این حال با اتحاد، همدلی، همبستگی و رهبری‌های خردمندانه امام راحل ملت ایران پیروز شد.

قرار گرفتن مرز سرزمینی آمریکا در آب‌راه‌های خلیج فارس

این استاد دانشگاه با ابراز اینکه در شرایطی که استکبار جهانی داعش را به وجود آورد بازهم سردار سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها آن سوی مرزها از مرزهای ایران و مکتب اسلام جانانه دفاع می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا در شرایطی با حضور ایران در خلیج فارس مخالف است که خود با طی کردن هزاران کیلومتر برای حفظ منافع کشور خود در این آ‌ب‌راه مهم حضور دارد.

پیروزی نیروی مقاومت مردمی و مدافعان حرم در منطقه

وی خاطرنشان کرد: با عزم و اراده جوانان مسلمان و فرماندهی سردار سلیمانی داعش در سوریه مجبور به عقب‌نشینی شد و کمر تکفیری‌ها را شکستند و امروز استکبار جهانی و اسرائیل از این هراس دارد که ایران به پشت مرزهای آن‌ها رسیده و به هر نحوی به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.
این عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران به تحریم‌های ظالمانه جهان استکبار علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران در سایه تحریم‌ها به بسیاری از امکانات از جمله قدرت موشکی دست یافت و امروز این فناوری برای استکبار جهانی هراسناک و به‌عنوان مشکلی اساسی مطرح است و لذا ملت ایران با همه سختی‌ها و مشکلات با رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب با قدرت و صلابت در مقابل زیاده‌خواهی دشمن ایستادگی و با پشتوانه الهی همه توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.
چمران با بیان اینکه ملت ایران همه مشکلات را با ایمان و اعتقاد پشت سر گذاشتند، گفت: امروز دشمن ایمان و اعتقاد این ملت را هدف قرار داده و تلاش می‌کنند با ایجاد ناامیدی و ناکارآمد جلوه دادن نظام به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

نقض برجام؛ معلول پیشرفت‌های نخبگانی ایران

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه علت نقض برجام پیشرفت‌های نخبگانی ایران است، بیان کرد: شهدای هسته‌ای و جوانان نخبه کشور توانستند در تمامی زمینه‌ها ایران را در طی کردن مسیر پیشرفت کمک کنند و لذا دشمن به دنبال نفوذ و ضربه زدن به ایمان و اعتقاد جوانان مکتبی مسلمان و ولایی ایران است.

شکست خوردن بزرگ‌ترین ارتش دریایی جهان به دست مردم دلوار

حجت‌الاسلام علی زاهددوست، امام جمعه بندر دلوار در این آئین به تشریح نقشه جنگ جهانی اول در پنجم مرداد سال 1293 پرداخت و گفت: بوشهر کانون تجاوز و ورود انگلیسی‌ها از جنوب به ایران بود ولی دلیران مردان تنگستانی به فرماندهی سردار شهید رئیسعلی دلواری و به رهبری علمای دینی توانستند در یک مبارزه ضد استعماری تعداد بیش از 300 نفر انگلیسی را در بوشهر به هلاکت رسانده و در نتیجه بزرگ‌ترین ارتش دریایی جهان در کرانه خلیج فارس از دست مردم دلیر بندر دلوار شکست می‌خورد.

نسل‌کُشی حکومت قاجار به سبک انگلیسی

وی یادآور شد: دو سال پس از شهادت رئیسعلی دلواری در سال 1295 از مبارزان و هم‌کسوتان شهید دلواری از ناحیه حکومت قاجار هیچگونه حمایتی صورت نگرفت و نسل‌کُشی‌ها به سبک انگلیسی صورت پذیرفت.

رونمایی از ترانه حماسی «سردار دریا» و «لشکر صاحب‌الزمان(عج)»

یادآور می‌شود: در پایان آئین یادواره بزگداشت صد و سومین سالگرد شهادت سرادر شهید «رئیسعلی دلواری» و روز مبارزه با استعمار انگلیس از دو ترانه حماسی با نام‌های «سردار دریا» اثر حسن بحرانی و «لشکر صاحب الزمان(عج)» رونمایی و اجرا شد.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: کیوان عمادی

captcha