«شب‌های آزادگی» را در شیراز ببینید
کد خبر: 3744063
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

«شب‌های آزادگی» را در شیراز ببینید

گروه اجتماعی ـ شهردار منطقه ۵ شیراز از اجرای تعزیه بزرگ شیراز طی روز‌های ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه در بوستان مادر خبر داد.

تعزیه «شب‌های آزادگی» ایام محرم‌ را در بوستان مادر شیراز ببینید

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود طهماسبی، شهردار منطقه 5 شیراز امروز، 13 شهریورماه با بیان اینكه تعزیه از هنرهای ماندگار و فاخر در نزد ایرانیان است که از دیرباز مورد توجه اهالی فرهنگ و مردم ایران زمین بوده است، گفت: همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام تعزیه بزرگ شیراز طی روزهای 21 تا 26 شهریورماه مصادف با 2 الی 7 محرم الحرام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ساعت و مكان برگزاری این نمایش گفت: تعزیه بزرگ شیراز هر روز از ساعت 18 در محل بوستان مادر واقع در بولوار احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
طهماسبی هدف از برگزاری این تعزیه را ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق بر شمرد و افزود: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه مکتبی تاریخ‌ساز است که هرچه از آن بگذرد میزان پذیرش و مقبولیت این فرهنگ و مکتب نزد همه ادیان و مذاهب به واسطه اوج مظلومیتش ماندگارتر می‌شود.
شهردار منطقه 5 شیراز با تصریح اینكه این تعزیه با عنوان «شب‌های آزادگی» برپا می‌شود، گفت: برگزاری این مراسم توسط گروه هنری حرفه‌ای انجام می‌شود و وقایعی از خروج امام حسین(ع) از مدینه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به شام را روایت می‌کند .
وی یادآور شد: تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است و متن این تعزیه از کتاب تعزیه مجالس انشارات سروش صدا وسیما به رشته تحریر درآمده است.
طهماسبی اظهار كرد: همچنین طراحی دکور و المان‌های این تعزیه انجام شده و 60 نفر بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی می‌كنند و از همه گروه‌های سنی در اجرای این آیین مذهبی حضور دارند.
شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به نقش ویژه تعزیه‌خوانی و نمایش‌های آیینی در ترویج هنر دینی و انقلابی، افزود: تعزیه‌خوانی هنری ارزشی و مورد تأیید و توجه رهبر معظم انقلاب است که به دلیل ارتباط با مخاطب و انتقال پیام‌ها و مفاهیم عاشورا و اهل‌بیت(ع) توانسته اثرگذار باشد به همین دلیل مسئولان باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و در این حوزه به‌ صورت جدی کار کنند تا ضعف‌های گذشته جبران شود و در همین راستا این مراسم در پارک مادر هرسال به صورت متداوم در ایام دهه محرم‌الحرام برگزار خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینكه شهرداری منطقه 5 یکی از کانون‌های توسعه شهر شیراز بوده و نیازمند ایجاد فضاهای اجتماعی و افزایش تعاملات شهروندی است، از شهروندان و مسئولان دعوت كرد تا از این نمایش بازدید كنند.
انتهای پیام

captcha