استفاده از ظرفیت‌های احزاب سیاسی در راستای پیشرفت یزد
کد خبر: 3744066
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

استفاده از ظرفیت‌های احزاب سیاسی در راستای پیشرفت یزد

گروه سیاسی - سرپرست فرمانداري يزد گفت: باید از احزاب سیاسی استان از هر گروه و جناحی به‌ عنوان ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای تقویت و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

ظرفیت‌های احزاب سیاسی در پیشرفت استان استفاده شود

به گزارش ایکنا از یزد، عباس حیدری، سرپرست فرمانداري يزد 13 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی مسئولان و نمايندگان احزاب و تشکل‌های سياسي شهرستان اظهار کرد: ضرورت دارد احزاب و تشکل‌های سياسي علاوه بر زمان انتخابات در ساير مقاطع زماني نيز پويايي و نشاط فعالیت‌های خود را حفظ كنند.
وی ادامه داد: مشاركت احزاب در مسائل غیرسیاسی ضمن كمك به دولت، روند فعالیت‌های در حال انجام را بهبود مي بخشد.
حیدری با بیان اینکه باید از احزاب سیاسی استان از هر گروه و جناحی به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای تقویت و پیشرفت جامعه استفاده کرد افزود: بزرگان نظام بر وجود احزاب قوی در کشور و فعالیت منسجم آنها تأکید دارند و شایسته است از هم‌فکری، هم‌اندیشی و همکاری تشکل‌های سیاسی در همه زمینه‌ها استفاده شود.
سرپرست فرمانداري یزد گفت: مسئولان احزاب و تشكل هاي سياسي در مورد مسائل كلان كشور و استان اعلام موضع كنند و با برگزاري جلسات مختلف بررسي كنند كه اولويت اول ما در استان چيست و نقش احزاب در اين زمينه چگونه است و چه راهكارهايي مي توانند به مسئولين و مديران ارائه كنند و با انتقادات و پيشنهادات سازنده خود راهگشاي مديران دستگاه هاي اجرايي باشند.
حيدري نقد سازنده را از نيازهاي اساسي جامعه برشمرد و اضافه كرد: نقد سازنده مورد توجه دولت و مسئولين است و ما از انتقادات سازنده استقبال مي كنيم، در اين راستا احزاب به عنوان يكي از اركان جامعه مي توانند مسائل و مشكلات پيش روي جامعه را همراه با راهكارهاي عملياتي به گوش مسئولين برسانند و يكي از خواسته هاي ما از احزاب به عنوان فعال و تشكيلات سياسي اين است كه از مسئولان دستگاه هاي اجرايي مطالبه گري كنند و نقاط ضعف و قوت و مشكلات را به مسئولان يادآوري كنند.
اين مقام مسئول اذعان کرد: همه مسئولان بايد ضمن داشتن وفاق و دلسوزي، دغدغه حل مشكلات و مسائل جامعه و شهروندان را داشته باشند و با همكاري و هم افزايي و دست در دست هم بر فشارها و جنگ اقتصادي و تحريم هاي دشمنان نظام و انقلاب غلبه كنند.
وي با بیان اينكه فرمانداري آمادگي دارد در راستاي قانون و مقررات كشور، مجوز فعاليت احزاب و تشکل‌های سياسي جديد را در يزد صادر كند عنوان كرد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد صدور مجوزهاي قانوني و تشكيل دفتر و شعبه براي احزاب تسهيل شده است.
حيدري اظهار امیدواری کرد: با هم‌اندیشی و هم‌فکری با نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان و شهرستان و با توجه به توان و پتانسل بالاي كشور و سرمايه هاي اجتماعي و انساني خوبي كه داريم شاهد پیشرفت و توسعۀ همه جانبۀ یزد باشیم و همه فارغ از گرایشات سیاسی به فکر خدمت صادقانه به مردم و اعتلای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.
محمدعلی جعفری، معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي فرماندار یزد نیز با بيان اينكه نشست هم انديشي احزاب بايد به صورت فصلي برگزار شود اظهار کرد: احزاب و تشكل هاي سياسي نقدهاي علمي و كارشناسي همراه با راهكارهاي موثر ارائه كنند تا دولتمردان بتوانند از آن بهره برداري كنند.
وي در ادامه گفت: دامنه احزاب گسترده است، 30حزب و تشكل سياسي كه عمدتا منشعب از مركز هستند در شهرستان يزد فعاليت مي كنند و تعدد احزاب مي تواند راهگشاي روند انتخاب و گزينش فرد اصلح در جامعه باشد.
جعفري با انتقاد از مقطعي شدن فعاليت احزاب در استان و شهرستان يزد تاكيد كرد: در هيچ كجاي دنيا فعاليت هاي حزبي به زمان انتخابات خلاصه نمي شود و احزاب در تمام دوره ها فعال و جامعه را رصد و پايش مي كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار یزد بيان كرد: در مراحل مختلفي كه كشور با مشكلاتي مواجهه شد احزاب و تشكلهاي سياسي مي توانند راهكارهاي علمي و كارشناسي خود دولت را ياري دهند.
وي با اشاره به اينكه ضرورت دارد احزاب عقايد و افكار خود را در مقاطع زماني مشخص بازنگري كنند، تصريح كرد: حزبي كه در يك انتخابات مورد اقبال عمومي قرار نگرفت بايد با تجزيه تحليل اشكالات خود و بازنگري اهداف خود، زمينه حضور مجدد را براي انتخاب شدن توسط مردم فراهم كند.
یادآور می شود در این نشست مسئولان و نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی ضمن بيان مسائل و مشكلات تشكلهاي خود دربارۀ محورها و اولویت‌های توسعۀ استان و شهرستان و راهکارهای تقویت فعالیت‌های احزاب سیاسی هم‌اندیشی و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

captcha