«ما توانستیم»؛ شعار محوری هفته دفاع مقدس97
کد خبر: 3744079
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

«ما توانستیم»؛ شعار محوری هفته دفاع مقدس97

کانون خبرنگاران نبأ ـ عناوین و محورهای تبلیغی روزهای سی‌وهشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما توانستیم» توسط ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس اعلام شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ هفته دفاع مقدس سال جاری که از ‌شنبه، 31 شهریورماه آغاز شده و تا ‌شنبه هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت با توجه به مفاد عنوان‌شده در هدف، راهبرد و سیاست‌های اجرایی اعلام شده عناوین این ایام به شرح ذیل اعلام شد:
صبور//«ما توانستیم»؛ شعار محوری هفته دفاع مقدس97

عنوان روز اول، شنبه 31 شهریورماه: «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح و صنعت دفاعی». محور تبلیغ: «رژه و نمایش توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی کشور».
عنوان روز دوم، یکشنبه اول مهرماه: «علم و معرفت، نخبگان، روز سرباز». محور تبلیغ: «روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و توجه به تلاش در تولید علم و دانش‌پژوهی و روز تقدیر از سربازان ».

عنوان روز سوم، دوشنبه دوم مهرماه: «دفاع ملی، جوانان، بصیرت‌افزایی». محور تبلیغ: «اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل و توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی، اقتصادی کشور».

عنوان روز چهارم، سه‌شنبه سوم مهرماه: «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی». محور تبلیغ: «تبیین نقش محوری مردم تحت ولایت مطلقه فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش‌های مختلف علم، فرهنگ، سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و زنده‌ نگه‌داشتن نهضت‌های آزادی‌بخش و شناخت عمیق تفکرات استعماری و استکباری دشمن و روش‌های مقابله با استکبار جهانی و همچنین توجه به درس‌ها و عبرت‌ها و نقش خائنانه گروهک منافقین در دوران دفاع مقدس».

عنوان روز پنجم، چهارشنبه چهارم مهرماه: «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، محور تبلیغ: «توجه به اقتصاد مقاومتی و ترغیب در حمایت از کالای ایرانی به منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگوگیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدیدها و تحریم‌های دشمن، تبیین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی در دوران دفاع مقدس».
عنوان روز ششم، پنج‌شنبه پنجم مهرماه: «شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخرآفرینان»، محور تبلیغ: «تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه(ع) (سالروز شکست حصر آبادان)، روز هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای گرانقدر و تجلیل و تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده معزز آنها، خانواده معظم شهدا و به خصوص شهدای مدافع حرم اهل‌ بیت(ع) و امنیت».

عنوان روز هفتم، جمعه ششم مهرماه: «ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت». محور تبلیغ: «نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، برخورداری از فضای معنوی سیاسی نمازجمعه در حفظ کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تبیین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی، حفظ و صیانت از خانواده، روز سلامت و ورزش همگانی».

عنوان روز هشتم، شنبه هفتم مهرماه: «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان». محور تبلیغ: «سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس».

همچنین، ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مسئولیت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با عضویت سازمان‌ها و نهادهای لشکری و کشوری و دبیری معاونت روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل در آن بنیاد راهبری می‌شود.
ستاد مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استانداران و دبیری مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عضویت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تشکیل می‌شود.
  جواد کریمی
انتهای پیام
 
captcha