مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «فعالیت بیش از 1500 خانه قرآنی نور در مساجد کشور»
کد خبر: 3744084
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «فعالیت بیش از 1500 خانه قرآنی نور در مساجد کشور»

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ «فعالیت بیش از 1500 خانه قرآنی نور در مساجد کشور» عنوان یکی از اخبار مهم صفحات معارفی رسانه‎ها در روز جاری است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ «فعالیت بیش از 1500 خانه قرآنی نور در مساجد کشور»

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‎ها، امروز سه‌شنبه 13 شهریور 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‎اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‎دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز در خبری با عنوان «فعالیت بیش از 1500 خانه قرآنی نور در مساجد کشور» آورده است: معاون فرهنگی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور، با اشاره به فعالیت بیش از 1500 خانه نور در مساجد کشور، از اجرای مرحله حضوری دوره آموزشی ارتقاء سطح مربیان خانه‌های نور ویژه مدیران، مربیان و ائمه جماعات کانون‌های مساجد خبر داد.
سعید سعادتی معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، بااشاره به فعالیت بیش از هزار ۵۰۰ خانه نور در مساجد کشور گفت: خانه‌های نور با هدف توجه به قرآن و عترت در کانون‌های مساجد راه‌اندازی شدند تا فرهنگ متعالی و غنی قرآنی و سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) را به صورت تخصصی و موضوعی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسط و گسترش دهند.
وی افزود: طراحی برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های مختلف نسل امروز با بهره‌گیری از ابزارهای هنری و تکنولوژی روز در جهت تبیین فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و نهادینه شدن آن در سبک زندگی مخاطبان جزء رویکردهای خانه‌های نور است.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهتمام و توجه ستاد عالی به تقویت خانه‌های نور از طریق مباحث آموزشی در چارچوب برنامه‌ریزی منسجم برای نیل به این هدف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بحث تربیت مربی کودک و نوجوان و تدوین شیوه‌نامه اجرایی خانه‌های نور است.
وی اظهار کرد: در همین راستا نخستین دوره آموزشی ارتقاء سطح عمومی مربیان خانه‌های نور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی سراسر کشور، از (12 تا 16 شهریور) به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
سعادتی، ارتقاء سطح بینش و دانش مدیران و مربیان این مراکز، تربیت مربیان توانمند در خانه‌های نور و آشنا به معارف قرآن برای آموزش در سطح عمومی جامعه را از اهداف این دوره برشمرد و اظهار کرد: این دوره آموزشی در دو مرحله حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی ستادعالی کانون‌های مساجد کشور، مخاطبین این طرح را امامان جماعت، مدیران و مربیان خانه نور اعلام کرد: در این دوره از حضور اساتید برجسته قرآن کریم؛ حسین صدیقی، علیرضا محمدی فرد، سعید امینایی بهره گرفته شده است.
وی با اشاره به لحاظ شرط سنی25 تا 40 سال در این دوره، ادامه داد: مرحله حضوری این دوره آموزشی در دو بخش خواهران و برادران به ترتیب در دو مرحله، از سه شنبه تا جمعه ۱۲ تا ۱۶ شهریور با حضور ۴۰۰ نفر از مربیان و مدیران واجد‌الشرایط خانه‌های نور در استان قم برگزار می‌شود.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل آلبوم سرودهای قرآنی با عنوان «دومین گندم» منتشر شد+صوت و عکس و ترتیل صفحه ۴۴۷ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هفت خبر با عناوین اما و اگرها درباره برگزاری شانزدهمین اجلاس شیرخوارگان حسینی در پایتخت، برگزاری سومین همایش تبیینی مباهله با حضور آیت‌الله قزوینی ، اعمال روز مباهله + صوت، پاسخ به شایعات تغییر رئیس سازمان اوقاف، «خانه‌های نور» محل شناسایی و تربیت استعدادهای قرآنی، کانون های مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند، و فراخوان سومین دوره مسابقه ملی آیین مقتل خوانی اعلام شد، منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز تا ساعت 15:30 هیچ خبری منتشر نکرده است.
ایرنا
صفحه معارف ایرنا نیز امروز تا این ساعت هیچ خبری را منتشر نکرده است.
میزان
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری، ۳۰۰ همایش شیرخوارگان حسینی در کشور برگزار می‌شود/ امسال در مصلی امام خمینی(ره)  تهران برنامه‌ای نداریم، قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین پشتیبان ستاد مرکزی اربعین است و فواید ازدواج چیست؟، هستند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان « تغییرات و جذابیت‌های بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم» آورده است: بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه رشته تفسیر، حفظ و معارف موضوعی و حفظ و معارف حدیث در دو بخش بانوان و آقایان طی یک هفته از نهم تا ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین صدیقی، دبیر بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با اشاره به آغاز مسابقات این بخش از نهم شهریورماه در شهر قم، گفت: این مسابقات در سه رشته تفسیر، حفظ و معارف موضوعی و حفظ و معارف حدیث در دو بخش بانوان و آقایان طی یک هفته از نهم تا ۱۶ شهریورماه برگزار می‌شود.
وی افزود: در این بازه زمانی مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی را برگزار خواهیم کرد و نفرات برگزیده‌ای که به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند در کنار سایر رشته‌های بخش آوایی، رقابت خود را در مهرماه در شهر اراک برگزار خواهند کرد.
صدیقی در ادامه به تبیین نحوه برگزاری این بخش پرداخت و تصریح کرد: در این دوره از مسابقات هر رشته در دو روز برگزار می‌شود که روز اول به رقابت در مرحله مقدماتی و روز دوم نیز به مرحله نیمه‌نهایی اختصاص خواهد یافت. در بخش مقدماتی یک آزمون کتبی برپا و در ادامه نیز یک کارگاه آموزشی متناسب با هر رشته برگزار می‌شود تا پس از آن آزمون شفاهی هر رشته برپا شود. مرحله مقدماتی تمام رشته‌ها نیز در دو بخش بانوان و آقایان به این نحو برگزار خواهد شد.
دبیر بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه پس از پایان مرحله مقدماتی از هر رشته ۱۵ نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند، گفت: در مرحله نیمه‌نهایی، شرکت‌کنندگان در هر رشته به سه گروه پنج نفره تقسیم خواهند شد تا رقابت خود را در قالب یک برنامه ضبط تلویزیونی انجام دهند. از هر گروه نیز دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا خواهد کرد. با این حساب در دو بخش بانوان و آقایان و نیز رشته‌های سه‌گانه مجموعاً ۳۶ نفر به فینال مسابقات خواهند رسید. هر رشته شش نفر در بخش آقایان و شش نفر در بخش بانوان خواهد داشت و تعداد رشته‌ها نیز که سه رشته هست مجموع به عدد ۳۶ خواهد رسید.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل زندگی نامه شهيد حسين پاک سرشت، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی تهران در هاله‌ای از ابهام، عذاب چه زمانی از جهنمی‌ها برداشته می‌شود؟، وقف منزلی مسکونی در جهت ترویج وقف علمی و حدیث پیامبراکرم(ص) درباره مدارا کردن است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان « دوره تربیت مدرس آشنایی و انس کودکان با قرآن برگزار می‌شود» آورده است: برای اولین بار در سازمان تبلیغات اسلامی، دوره تربیت مدرس آشنایی و انس کودکان با قرآن در مقطع پیش‌ از دبستان در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.
این دوره تربیت مدرس در دو رشته روان‌شناسی و مهارت‌های تدریس و فنون کلاس‌داری برگزار می‌شود.
رشته روان‌شناسی این دوره طی روزهای ۱۲ تا ۱۶ شهریورماه جاری و زیر نظر مربیان و اساتیدی همچون همتی، فعال، بختیاری، ابوطالبی، رحماندوست، سرشار و ... در رابطه با مباحثی همچون روان‌شناسی یادگیری، روان‌شناسی رشد، اختلالات روان‌شناختی کودکان، پرسمان قرآنی کودک، تیپ‌های شخصیتی و ارتباط مؤثر با کودکان برپا می‌شود.
همچنین، رشته مهارت‌های تدریس و فنون کلاس‌داری این دوره نیز طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه جاری و در رابطه با مباحثی چون شعر، بازی، نمایش خلاق، کاردستی، نقاشی، قصه و داستان‌سرایی زیر نظر اساتید مختلف همچون سرشار، رحماندوست، همتی، فعال و ... برپا خواهد شد.
شرکت‌کنندگان در این دوره که در حدود ۷۰ نفر از منتخبان استان‌های مختلف کشور هستند، طی فصول پاییز و زمستان در دوره‌های آموزش تکمیلی و آزمون پایانی شرکت می‌کنند و در پایان نیز در صورت قبولی در آزمون به عنوان مدرسان رسمی سازمان دارالقرآن در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت تدریس می‌کنند.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «فراخوان حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان منتشر شد» آورده است: فراخوان حضور در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام اعلام شد.
سازمان بهزیستی پس از برگزاری موفق و با شکوه سه دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان جهان اسلام در نظر دارد، چهارمین دوره این مسابقات را در رشته‌های حفظ کل و قرائت (تحقیق) قرآن کریم ویژه آقایان را در بهار سال ۱۳۹۸، برگزار نماید و علاقه مندان تا اوایل بهمن‌ماه فرصت ارسال اثر و یا ثبت‌نام اولیه را دارند.
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل معرفی بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، آلبوم سروده‌های قرآنی «دومین گندم» منتشر شد و عدم گزارش عملکرد به کمیسیون ها علت تأخیر در واریز بودجه قرآنی است.
انتهای پیام

captcha