تفاوت تئوری و عملی کمک‌های مردم ایران به نیازمندان
کد خبر: 3744114
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
امروز؛ «روز جهانی خیریه»

تفاوت تئوری و عملی کمک‌های مردم ایران به نیازمندان

گروه جامعه ــ رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه علی‌رغم مسائل اقتصادی موجود هنوز مردم به این سازمان اعتماد دارند، گفت: شاهد کاهش چشمگیر عملی در کمک‌های مردمی به مراکز بهزیستی نیستیم.

به گزارش ایکنا امروز، پنجم سپتامبر، 14 شهریور ماه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد تحت قطعنامه‌ای به عنوان «روز جهانی خیریه» تعیین شده است، آیا در شرایطی که بسیاری از مردم ایران با کاهش ارزش دارایی خود مواجه هستند و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، فراوانی و میزان کارهای خیر تحت تاثیر قرار گرفته است؟

محمدعلی کوزه‌گر، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که آیا شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه موجب کاهش کمک‌های مردمی به سازمان‌های مردم نهاد و مراکز خیریه شده است؟ گفت: وقتی جامعه دچار مشکل می‌شود اول تأمین معیشت خانواده‌ها در اولویت هر خانواده قرار می‌‌گیرد اما مردم ما با توجه به فرهنگ بالایی که دارند در شرایط سخت تلاش می‌کنند که مراقب نیازمندان باشند کنار هم قرار گرفتن این دو موضوع و نگاه موجب شده خیلی دچار نگرانی نشویم.

وی ادامه داد: مردم هنوز به سازمان بهزیستی اعتماد دارند و به مراکز شیرخوارگاهی، معلولان، سالمندان و ... مراجعه کرده و کمک‌هایشان را انجام می‌دهند. از نظر تئوری تصور بر این است که باید با کاهش نقدینگی در خانواد‌ه‌ها شاهد کاهش کمک‌های مردمی هم باشیم اما فرهنگ کمک به نیازمندان در شرایط سخت با شرایط بد اقتصادی همپوشانی کرده و موجب شده کاهش چشمگیر عملی در کمک‌های مردمی را نداشته باشیم.

کوزه‌گر در خصوص کمبود پوشاک در مراکز نگهداری از معلولان، سالمندان و کودکان، گفت: مراکز هنوز از ذخیره‌های قبلی خود استفاده می‌کنند و با نیاز شدید مواجه نشده‌اند و کمک‌های مردمی همچنان هست در مراکز خودمان با بحران مواجه نیستیم.

انتهای پیام

captcha