زندگی سعادتمندانه در گرو انس با قرآن است
کد خبر: 3744115
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
حجت الاسلام سرافراز:

زندگی سعادتمندانه در گرو انس با قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: قرآن بهترین سخن، رساترین اندرز و سفره ی گسترده الهی در میان بندگان است و زندگی سعادتمندانه در گرو انس با قرآن است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری بسیج مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه خواهران شاغل در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در افتتاحیه این دوره از مسابقات، گفت: قرآن، کلام ارزشمند خداوند متعال و واسطه انس بندگان با پروردگار است. راهنمای آدمی از ضلالت و گمراهی ها و پناهگاه او در فتنه ها و جدا کننده حق از باطل می باشد.
وی افزود: قرآن بهترین سخن، رساترین اندرز و سفره ی گسترده الهی در میان بندگان است، تا از خوان نعمتش جسم و جان خویش را حیات بخشند و زندگی سرد و زمستانی خود را با انس با قرآن بهاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که قلب مبارکش را ظرف نزول قرآن ساخته بود، بیش از تمامی خلایق با قرآن مأنوس بود و از آن در زندگی خودش تأثیر می پذیرفت.
وی، با اشاره به اینکه پیامبر اسلام اسوه حسنه مؤمنان است، تصریح کرد: اگر یکی از جلوه های اسوه و الگو بودن پیامبر را اوج انس با قرآن بدانیم، پس باید انس با قرآن و آثار آن را در کلام و رفتار ایشان جستجو کنیم و به آن حضرت اقتدا نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، خاطرنشان کرد: ارتباط پیوسته با قرآن و مأنوس بودن با کلام وحی، آثار و ثمرات شگرفی دارد که بخش از آن مربوط به زندگی دنیوی و بخش مهمی از آن مربوط به جهان آخرت است و میزان بهره مندی انسان از این آثار بستگی به سطح و کیفیت انس با قرآن دارد.
این مقام مسئول ، در ادامه به آثار دنیوی و اخروی انس با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: نجات از فتنه ها، دوای دردها، نشست بر سفره ضیافت الهی، بهره مندی از ثروت فراوان، زندگی و مرگ سعادتمندانه، نورانیت، صیقل دل از زنگار، آرامش و بهره مندی از رحمت الهی، بازدارندگی از گناه و زنده ساختن دل، بدست آوردن حکمت، نگهداشته شدن از شر شیطان، بخشی از آثار دنیوی و اخروی انس با قرآن است.
وی، افزود: زندگی آدمی همواره مملو از دردها، رنج ها، دشواری ها و فتنه هاست، که انسان را در حل و رفع آنها حیران می کند. اینجاست که دست هیچ درمانگری و روانشناسی به آن نمی رسد و چاره ساز آن نیست؛ در چنین شرایطی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: " أَيُّهَا الناس ... فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِيلُ يَدُلُّ عَلَى خَيْرِ سَبِيلٍ...».
سرافراز ادامه داد: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) در این روایت فرموده اند، آنگاه که فتنه ها چون پاره های شب تار بر شما پوشیده شد به قرآن تمسک کنید که آن شفیعی است که شفاعتش پذیرفته می شود...، در آن چراغ های هدایت و نشانه های حکمت است.
گفتنی است: مدیر برگزاری مسابقات قرآن مرحله نیمه نهایی ویژه خواهران شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در حاشیه این مراسم، گفت: این دوره از مسابقات همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر، با حضور قریب 80نفر از متسابقین برگزار شده است.
خانم باقری افزود: شرکت کنندگان در مسابقات قرآن ویژه خواهران شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در رشته های حفظ، تفسیر و مفاهیم و قرائت باهم به رقابت پرداختند.
وی گفت: منتخبان این دوره به مسابقات کشوری که نیمه دوم مهرماه در مشهد مقدس برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

captcha