معارفه سرپرست جدید دانشکده الهیات دانشگاه ایلام
کد خبر: 3744157
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

معارفه سرپرست جدید دانشکده الهیات دانشگاه ایلام

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه ایلام در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، گفت: برای اینکه دانشگاه توسعه یابد، همه ما باید با همراهی و همدلی کار کنیم و تشریک مساعی داشته باشیم تا دانشگاه ایلام به جایگاه اصلی خود ارتقاء یابد.

معارفه سرپرست جدید دانشکده الهیات دانشگاه ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، دکتر محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام، امروز در این مراسم با بیان اینکه دکتر اکبرنژاد از سرمایه‌های دانشگاه هستند، اظهار کرد: دکتر اکبرنژاد بخاطر شخصیت معتدل و به بیان اینجانب «حد وسطی» که دارند و داشتن جایگاه علمی و اجتماعی از سرمایه‌های اصلی دانشگاه ایلام هستند، که در طول مدیریت بر دانشکده ادبیات و علوم انسانی و بعد دانشکده الهیات و معارف اسلامی بخوبی توانستند از عهده وظایف محوله بر آیند و الان دانشکده الهیات و معارف اسلامی در غرب کشور جایگاه درخشانی دارد، که آرزومندم این روند با آمدن دکتر سراج که ایشان هم از جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه برخوردا هستند، ادامه داشته باشد .
وی با بیان اینکه زمینه برای توسعه بیش از پیش دانشکده‌ها فراهم است، افزود: اگر در زمینه بیان توانمندی ها اهتمام صورت گیرد، ان شاء الله روزی شاهد رقابت تمام عیار دانشکده ها خواهیم بود، که این امر قطعاً به روند توسعه دانشگاه کمک بیشتری خواهد کرد .
رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به توسعه همکاری‌های مشترک علمی دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های کشور عراق و افق جدید توسعه همکاری‌های دانشگاه با دانشگاه‌های کشور مالزی، خواستار اهتمام روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی برای بهره‌برداری از فرصت‌های حاصله از این روند شد و تأکید کرد، با وجود رقبای جدی در سطح کشور و منطقه نباید به هیچ عنوان فرصت ها را در این زمینه از دست بدهیم .
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی اکبرنژاد، رئیس سابق دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام نیز اظهار کرد: در طول مدیریت نزدیک به سیزده ساله دانشکده ادبیات و علوم انسانی و بعد الهیات و معارف اسلامی، اهتمام زیادی بر این داشتم که مسائل سیاسی و حاشیه‌ای را در تصمیم گیری‌ها دخالت ندهم و زمینه تعامل و همکاری تمامی اساتید و کارکنان را فراهم نمایم، تا دانشکده‌ها بتواند به اهداف مدون طراحی شده دست یابند .
وی با بیان اینکه در این مدت تعداد زیادی عضو هیأت علمی جذب، مجوز رشته‌های جدید زیادی و بخصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اخذ شد و تعداد زیادی از اساتید ارتقاء یافتند، اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دانشکده ادبیات، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی متعد، تفکیک دانشکده الهیات و راه‌اندازی اولین مجلات علمی در دانشگاه را از جمله فعالیحت‌های انجام شده در سال‌های اخیر دانست.
اکبرنژاد در تشریح وضعیت دانشکده الهیات و معارف اسلامی، گفت: بر اساس برنامه در سال 1392 دانشکده الهیات و معارف اسلامی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی تفکیک و با چهار گروه آموزشی راه‌اندازی گردید که در غرب کشور و در بین دانشگاه های دیگر پیشتاز است .
دانشیار دانشگاه ایلام افزود: تصویب چارت سازمانی دانشکده، داشتن تمام مقاطع تصیلی برای سه رشته تحصیلی فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث و فلسفه و کلام اسلامی و اخذ مجوز اولین مجله علمی – پژوهشی نشان از وضعیت خوب دانشکده الهیات دارد، اما تنگناها و مشکلاتی در زمینه ساختمان دانشکده، استخدام عضو هیأت علمی جدید و ضرورت وجود کتابخانه تخصصی وجود دارد، که نیازمند توجه رئیس و هیات رئیسه دانشگاه است، که آرزومندم با مدیریت دوست خوبم آقای دکتر سراج این مشکلات حل شود و شاهد توسعه هر چه بیشتر دانشکده الهیات باشیم .
اکبرنژاد عنوان کرد: بر خود لازم می‌دانم از روساء و معاونین دانشگاه در ادوار مختلف، معاونین آموزشی، مدیران گروه، اساتید و کارکنان دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و الهیات و معارف اسلامی در طی سیزده سال گذشته تقدیر و تشکر ویژه نمایم و برایشان بهترین ها را آرزو کنم .
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین دکتر شمس‌الله سراج، سرپرست جدید دانشکده الهیات دانشگاه ایلام تأکید کرد: تابلوی دانشکده الهیات و معارف اسلامی پرمعناست و با وجود اساتید مجرب و فرهیخته هیچ نگرانی در زمینه فعالیت این مجموعه وجود ندارد و ان شاء الله در ادامه همان روندی که دکتر اکبرنژاد به شایستگی پایه گذار کرده‌اند، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف اجرا خواهد شد .
اکبرنژاد از سال 84 الی 92 ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و از سال 92 تاکنون ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی را عهده‌دار بود.
انتهای پیام
captcha