جلد دوم «جون، خادم‌المهدی» به خانواده شهید حججی تقدیم شد
کد خبر: 3744164
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

جلد دوم «جون، خادم‌المهدی» به خانواده شهید حججی تقدیم شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ جلد دوم کتاب «جون، خادم‌المهدی» با موضوع برترین اشعار شاعران ایران در وصف شهید محسن حججی در کنگره‌ای که به منظور پاسداشت شهدای مدافع حرم و با حضور هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد؛ به خانواده شهید محسن حججی تقدیم شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کنگره سربداران در قالب گردهمایی اهالی فرهنگ و هنر ایران در پاسداشت شهدای مدافع حرم و سالگرد شهید محسن حججی شامگاه دوشنبه، دوازدهم شهریور ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه افشین علا از شاعران شناخته شده کشورمان اشعاری را در قدردانی از شهید محسن حججی قرائت کرد و سپس آیتم نمایشی «سربداران» با استفاده از داستان‌های شاهنامه و روایتی موازی از شهید محسن حججی به اجرا درآمد.

 محسن طهرانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری کساء نیز طی سخنانی از حضور خانواده شهدای مدافع حرم و همکاری مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

در بخش دیگر این مراسم از جلد دوم کتاب «جون، خادم‌المهدی» رونمایی و به‌صورت نمادین به خانواده شهید محسن حججی با متنی از سیدحسین متولیان اهدا شد.

سیدحسین متولیان، نویسنده و شاعر کشورمان که تدوین کتاب شعر «جون، خادم المهدی» را بر عهده داشته، در سخنانی گفت: روزی که خبر اسارت و پس از آن شهادت جانکاه محسن حججی در رسانه ها منتشر شد، یک تصویر توجه همه را به سمت خود جلب کرد و آن اتیکت روی سینه این شهید عزیز بود که روی آن نوشته بود «جون، خادم المهدی». کسانی که با ادبیات عاشورا آشنا هستند؛ خوب می‌دانند که جون، غلام سیاه حضرت سیدالشهدا بود و وقتی در آن روزگار جانش را برای حسین(ع) فدا کرد، حضرت سید‌الشهدا(ع) او را بر بالین خود قرار داد و از خداوند برای او رو سفیدی در آن دنیا را آرزو کرد؛ او بود که نام کتاب ما را روی سینه‌اش مشخص کرده بود؛ شاعری که از عصر سیدالشهدا(ع) خادمی را از جون به ارث برده بود تا خادمی خود برای امام زمانش را از الگویی دیرین وام گرفته باشد.

بر اساس این گزارش، اجرای سمفونی «پیروزی» به آهنگسازی مجید انتظامی، نمایش سربداران توسط مرشد خرمی و زارعی، اجرای سرود نونهالان، اجرای استندآپ کمدی ابوطالب حسینی در مورد خاطرات جبهه، اجرای آهنگ هوای حرم که اسم 10 شهید در آن آورده شده بود و در حضور خانواده‌های آن‌ها خوانده شد و اجرای نمایشی که برگرفته از وصایای شهدا بود؛ از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 در پایان این گردهمایی، عهدنامه هنرمندان با شهدای مدافع حرم به امضاء رسید.

گزارش تصویری ایکنا از کنگره سربداران را اینجا ببینید.

 ریحانه کاشانی‌کیا

انتهای پیام

captcha