شناسایی ۳۱۳ کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3744179
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

شناسایی ۳۱۳ کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ـ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۳۱۳ کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده است.

شناسایی 313 کودک کار و خیابانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمدکاظم نظری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 13 شهریورماه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استان با بیان اینکه دور جدیدی از ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان آغاز می‌شود، بر لزوم بهره‌گیری از قانون و آیین ‌نامه ساماندهی در خصوص کودکان خیابانی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی که بهزیستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار دارد مورد توجه قرار گیرد، افزود: در استان در حوزه کودکان خیابانی خوب عمل شده است و تاکنون ۳۱۳ نفر ساماندهی شده‌اند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شناسایی و احصای کودکان کار و خیابانی در قالب یک برنامه ساماندهی تا قبل از مهرماه تاکید و بیان کرد: برنامه ریزی لازم بعد از جمع آوری در رابطه با مشاوره، آموزش و حمایت‌های لازم در این خصوص از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.
نظری عنوان کرد: در شرایطی که هزینه‌های افراد تحت حمایت نهادهای کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی چند برابر شده و همه افراد پشت نوبت این نهادها تحت پوشش قرار گرفته‌‌اند، دیگر لزومی ندارد که کودکان خیابانی که اکثرا از این خانواده‌ها هستند در چنین موقعیتی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: انتظار است صدا وسیما به اجرای برنامه‌های ویژه خود در رابطه با کودکان کار و خیابانی و معضلات آن ادامه دهد.
همچنین، حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این نشست گفت: سازمان بهزیستی استان امور مربوط به کودکان خیابانی را پیگیری کند و اگر در جایی با مشکل و یا کمبودی مواجه شد آن را به عنوان یک معضل اجتماعی در کارگروه تخصصی مربوطه برای رفع مشکل مطرح تا به آنها رسیدگی شود.
وی اضافه کرد: وظایف همه دستگاه‌های متولی در خصوص کودکان کار و خیابانی تعیین شده است و در این رابطه براساس دستورالعمل‌های قانونی و مصوبات این کارگروه اقدام می‌شود.
انتهای پیام

captcha