نیازسنجی زائران عتبات محدود به اربعین نشود
کد خبر: 3744211
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

نیازسنجی زائران عتبات محدود به اربعین نشود

گروه اجتماعی - رئیس کمیته اقتصادی اربعین استان ایلام گفت: نیازسنجی زائران عتبات و هدفگذاری فعالیت‌های اقتصادی در این مسیر نباید فقط محدود به اربعین شود.

نیازسنجی زائران عتبات شرط اقتصادی کردن اربعین برای استان ایلام است
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، ایوب درویشی، رئیس کمیته اقتصادی اربعین استان ایلام امروز در نشست کمیته اقتصادی اربعین اظهار کرد: سالانه بیش از دو میلیون نفر زائر از مرز مهران تردد می کند و تلاش ما این است که با  برنامه‌ریزی‌ها استان را به سمت استفاده مطلوب از این ظرفیت سوق دهیم .
وی خواستار تداوم فعالیت های اقتصادی مرتبط با زائران در طول سال شد و اظهار کرد: هدف از تشکیل کمیته اقتصادی اربعین، فعالیت و گشودن باب جدیدی در ذیل ستاد اربعین است که با هدف اقتصادی کردن مقوله اربعین فعالیتش را آغاز کرده است .
معاون اقتصادی استاندار ایلام تدوین سند جامع اربعین را یکی از کارهای اساسی و ارزشمند دانست و ادامه داد: این کمیته با ارائه طرح های کارشناسی دراز مدت و کوتاه مدت در جهت تدوین سند جامع اربعین مشارکت می‌کند .
درویشی خواستار نیازسنجی زائران و هدفگذاری فعالیت‌های اقتصادی مسیر تردد زائران شد و تاکید کرد: نباید خود و فعالیت هایمان را به اربعین محدود کنیم چرا که بخش زیادی از زادران عتبات عالیات غیر از ایام اربعین به کشور عراق سفر می کنند .
رئیس کمیته اقتصادی اربعین استان ایلام با اشاره به نقش مسئولان در معرفی ظرفت های استان ایلام در بخش های مختلف تصریح کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و ساماندهی اسکان زائران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد .
وی ادامه داد: دسته‌بندی زائرسراها، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اسکان‌های صلواتی مردمی و معرفی آن‌ها به زائران در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا شاهد هیچ مشکلی از نظر تامین امنیت زائران نباشیم .
حیدر نعمتی، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا اربعین، امکان برنامه‌ریزی های بلند مدت وجود ندارد و باید برنامه های کوتاه مدت را به اجرا گذاشت تا خدمات مورد نیاز به زائران ارائه شود .
وی مکان یابی نادرست برگزاری نمایشگاه‌ها را یکی از ضعف‌ها در سال های گذشته عنوان کرد و افزود: ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ایلام در مسیر تردد زائران در دستور کار مسئولان قرار دارد تا از این طریق زائران با آداب، رسوم، فرهنگ و صنایع دستی مردم این دیار آشنایی پیدا کنند .
مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری ایلام تامین نیازهای زائران و کاستن از مشکلات ایام اربعین را از مهمترین دغدغه‌های مسئولان دانست و ادامه داد: استفاده از این مزیت ارزشمند در جهت معرفی ظرفیت های استان ایلام در دستور کار مسئولان قرار دارد
انتهای پیام
captcha