بازی رایانه‌ای مذهبی با قابلیت رقابت‌پذیری نداریم/ بازی «سفیر عشق» هنوز تمام نشده
کد خبر: 3744232
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
کریمی قدوسی:

بازی رایانه‌ای مذهبی با قابلیت رقابت‌پذیری نداریم/ بازی «سفیر عشق» هنوز تمام نشده

گروه فناوری اطلاعات ــ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اشاره به روند بازی سفیر عشق، در خصوص چرایی عدم حضور بازی‌های رایانه‌ای مذهبی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران گفت: اگر در حوزه مذهبی بازی را بیاوریم که بحث ۲ به ۲ در آن تعریف شده باشد، باعث می‌شود که مخاطب هم داشته باشد، اما متاسفانه هنوز بازی‌های رایانه‌ای مذهبی که قابلیت آمدن به این لیگ را داشته باشد پیدا نکردیم و ندیده‌ایم.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم استفاده از بازی‌های مذهبی و ارزشی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران، گفت: این لیگ امکان این را دارد که هر بازی در آن باشد و مانعی ندارد که بازی‌های مذهبی و ارزشی در آن نباشند، اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که به ذات، هر بازی که رقابت‌پذیر نباشد و این رقابت‌پذیری در آن تعبیه نشده باشد نمی‌تواند آنطور که باید مخاطب خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر در حوزه ارزشی و مذهبی بازی را بیاوریم که بحث ۲ به ۲ در آن تعریف شده باشد و ۲ نفر با هم بازی بکنند، خودش باعث می‌شود که مخاطب هم داشته باشد و چه بهتر که بازی خوب و ارزشی هم باشد؛ اما متاسفانه هنوز بازی‌های رایانه‌ای ارزشی و اسلامی که قابلیت آمدن به این لیگ را داشته باشد پیدا نکردیم و ندیده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: قطعا دوستانی که در حوزه بازی‌های ارزشی و اسلامی در حال فعالیت هستند، روی ساخت بازی با این محور کار کنند که رقابت‌پذیر و با قابلیت چند نفره داشته باشد که مخاطب به نسبت خوبی هم برای بازی خود پیدا کنند؛ ما می‌توانیم اعلام کنیم که قرار است این بازی در لیگ بعد مورد استفاده قرار گیرد؛ البته این بازی باید بتواند حداقل با خودش ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر را همراه داشته باشد و آن زمان می‌تواند بدون شک از ظرفیت این لیگ استفاده کند.

وی در مورد روند جریان بازی سفیر عشق به عنوان تنها بازی تولید شده با موضوع حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع)، هم به ایکنا گفت: بازی سفیر عشق یکی از مهم‌ترین بازی‌های ایرانی در دست ساخت است که روایتگر داستان حضور حضرت مسلم ابن عقیل (ع) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین (ع) است؛ این بازی علاوه بر روایت این بخش از زندگی این بزرگوار در قالب چند فلش بک و فلش فروارد به حادثه کربلا نیز می‌پردازد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این بازی مراحل مدل‌سازی خود را پشت سر گذاشته و وارد مرحله تولید انیمیشن شده است، اظهار کرد: در مورد این بازی چند مرحله تحقیقات، طراحی هنری و مدلسازی بازی انجام شده است. بازی سفیر عشق اولین بازی مذهبی – تاریخی در کشور است که بازی‌نامه آن با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی تدوین شده و برای غنی‌تر شدن روایت، تکمیل فیلمنامه انیمیشن سینمایی این اثر نیز آماده است که همراه با عرضه بازی اکران خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خصوص زمان پایان و ارائه این محصول به بازار کشور هم گفت: نزدیک به ۲ سال است که این بازی مراحل ساخت خودش را طی می‌کند و احتمالا نزدیک به یک سال دیگر برای اتمام پروژه کار داشته باشد و قطعا به محرم امسال نمی‌رسد. البته بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مجموعه‌های دیگر، درحال کمک کردن هستند، که این محصول در سریع‌ترین زمان ممکن ساخته شود؛ ان‌شاالله به زودی خبر‌های خوبی از این محصول خواهیم شنید.

انتهای پیام
captcha