برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت‌های زنجیرزنی در بروجن
کد خبر: 3744278
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
حجت‌الاسلام صالحی خبر داد:

برگزاری نشست هم‌اندیشی هیئت‌های زنجیرزنی در بروجن

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی هیئت‌های زنجیرزنی شهر بروجن در سالن اجتماعات این اداره خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، با اعلام این خبر، گفت: اولین نشست هم‌اندیشی با حضور مسئولان هیئت‌های زنجیرزنی شهر بروجن و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بروجن، سه‌شنبه 13 شهریور 1397 در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

حجت اسلام صالحی در این نشست درباره راهکارهای تعامل و هم‌اندیشی در ایام عزاداری ماه محرم و صفر پرداخت و گفت: این نشست به‌منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های محرم و صفر در سال‌های قبل و ارائه راهکار بهتر و همچنین آماده‌سازی و شناسایی مکان‌های عزاداری در شهر بروجن است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در جمع مسئولان هیئت‌های زنجیرزنی اظهار کرد: ماه محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و نظم ظاهری هیئت تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران است باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

وی بابیان اینکه نیاز جامعه امروز همدلی، هم‌زبانی میان مردم است، افزود: دشمن وحدت ما را نشانه رفته است تا از ایجاد تفرقه میان مسلمین به اهداف شوم خود دست یابد؛ لذا ماه محرم و مجالس عزای شهدای کربلا فرصت مغتنمی است، تا بتوانیم وحدت میان مسلمان ایران و جهان را به تصویر بکشیم.

در این نشست سرهنگ شکری فرماندهی انتظامی شهرستان بروجن در خصوص تمهیدات و ایجاد امنیت در دهه‌ی اول ماه محرم، گفت: ما با همکاری هیئت‌های مذهبی نهایت سعی خود را در جهت هرچه بهتر برگزار کردن این ایام انجام خواهیم داد و نیز امیدواریم هیئت نیز همکاری لازم را با ما داشته باشند.

سرهنگ شکری در ادامه یادآور شد: همچون سنوات گذشته پایان عزاداری تا ساعت 11 شب است و استفاده ابزار و آلات موسیقی غیرمجاز، و دیگر مواردی که باعث مزاحمت و سلب آسایش شهروندان شود جلوگیری به عمل خواهد آمد و از مسئولان هیئت زنجیرزنی خواست تا در این خصوص همکاری لازم را با نیروی انتظامی عنایت داشته باشند.

گفتنی است، در این نشست پس از تجمیع و بحث و تبادل و نقطه نظرات و بررسی بازخوردها، نظرات و پیشنهاد‌ها مشارکت‌کنندگان در نشست، به تبیین راهکارهایی در جهت بالا بردن سطح برنامه و ارتقاء سطح تعاملات مسئولان هیئت‌های مذهبی و مساجد و مسئولین انجام شد.

 

captcha