واقفان، زندانیان جرایم غیرعمد را دریابند
کد خبر: 3744286
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

واقفان، زندانیان جرایم غیرعمد را دریابند

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون وقفی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان به ثبت نرسیده، گفت: پرداخت دیه یکی از دغدغه‌های اساسی زندانیان جرایم غیرعمد است و لازم است واقفان برای گره گشایی همت کنند.

واقفان، زندانیان جرایم غیر عمد را دریابند

حجت الاسلام محمد احمدزاده در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه نیازهای روز جامعه با گذشته متفاوت است، لذا نیات واقفان باید به سمت نیازمندی‌های روز جامعه هدایت شود.

وی افزود: توجه به امور زندانیان جرایم غیرعمد یکی از ضروریاتی است که باید مورد توجه خیران و واقفان باشد چرا که عدم توانایی مالی این افراد در پرداخت دیه و بدهی و اینکه باید مدتی را در زندان بگذرانند، باعث مشکلات عدیده در خانواده آنان خواهد شد.

احمدزاده با بیان اینکه برای تشکیل انجمن یاوران وقف دیه اقداماتی از سوی اوقاف استان صورت گرفته، اظهار کرد: با تشکیل انجمن یاوران وقف، بسترسازی برای ثبت موقوفات با نیاز روز جامعه فراهم شده که همت خیران را برای ورود به عرصه‌های مورد نیاز جامعه می‌طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون وقفی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خراسان رضوی به ثبت نرسیده است که امیدواریم خیران در این خصوص پیش قدم شده و گره گشای خانواده‌هایی که گرفتار این مشکل هستند، باشند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اعلام آمادگی برای ثبت وقف در این زمینه شده، اظهار کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت خیران برای ترویج وقف در این حوزه  باید از طریق وقف مشارکتی ورود کرد.

انتهای پیام

captcha