پیام عاشورا الگوی جهانی است/ ضرورت شناخت مخاطبان حسینی
کد خبر: 3744291
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
آیت‌الله مبلغی:

پیام عاشورا الگوی جهانی است/ ضرورت شناخت مخاطبان حسینی

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شناخت مخاطبان حسینی، اظهارکرد: عاشورا تنها مختص به شیعه نیست بلکه الگویی جهانی است.

پیام عاشورا الگوی جهانی است/ ضرورت شناخت مخاطبان حسینی

 به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز چهارشنبه، ۱۴ شهریور در آیین افتتاحیه شانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در لرستان که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: مداحان و نویسندگانی که در حوزه عاشورا فعالیت می‌کند باید به این نکته توجه کنند که پیام قیام عاشورا تنها متعلق به مذهب شیعه نیست بلکه راهنما و الگویی جهانی است.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ای برای جمع‌آوری تجربیات ۱۶ دوره برگزاری این اجلاس، خاطرنشان کرد: باید از زوایای مختلف علمی اجتماعی واقعه عاشورا را تبیین کرده و بایسته‌های مداحی را تعریف کنیم.
آیت‌الله مبلغی با طرح این سؤال‌ که مداح نمونه کیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، ادامه داد: شناخت ویزگی‌های مداحان را به دست پژوهشگران حوزه و دانشگاه سپرده شود.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حرکت انبیای الهی مختص به دوره زمانی خاصی نیست، تصریح کرد: حرکت انبیا الهی برای تمام نسل‌ها بوده و در میان آن‌ها هیچ حرکتی همانند واقعه عاشورا ظرفیت و استعداد جهانی شدن را ندارد.
آیت‌الله مبلغی با ذکر این مطلب که در عاشورا هیچ‌گونه ریا و تزویری وجود ندارد بلکه عاشورا ساخته شده دست هنرمند امام حسین(ع) است، ادامه داد: آن‌چه در عاشورا وجود دارد مبارزه با ظلم، و ستم، و توجه به عرفان، اجتماع، تعالی، سیاست، اخلاق، انسانیت و تکامل است.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که امروز تمام نژاد‌ها، اقلیت‌ها، اقوام و مذاهب عاشورا و قیام عاشورا را می‌شناسند، خاطرنشان کرد: آنچه امروز قایل ارزش است انتقال پیام‌های نهفته‌ای در حادثه عاشورا به نسل‌های جوان و نوجوان است.
وی به گسترده شدن چتر امام حسین(ع) در تمام دنیا اشاره کرد و گفت: هیچ قیام و حرکتی در زنده نگه داشتن دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر، به‌جز حرکت سرور و سالار شهیدان فرانسلی، جهانی و پویا نبوده است.

انتهای پیام

captcha