صرف عزاداری در محرم کافی نیست
کد خبر: 3744302
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
قرائتی:

صرف عزاداری در محرم کافی نیست

گروه معارف - رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر راه‌اندازی جلسات قرآنی و تفسیر کوتاه به عنوان برنامه‌های مهم هیئت‌ها تأکید کرد و گفت: امام حسین(ع) در عاشورا پرچم نماز را برافراشت، صرف عزاداری در محرم کافی نیست.

لزوم تبدیل هیئت‌های عزاداری به نهضت فرهنگی در جامعهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروز، 14 شهریورماه در اولین دوره آموزشی - معرفتی هیئت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، اظهار کرد: نماز عبادتی است که قلب مومنان را به آرامش می‌رساند اما در قرآن در کنار عبادت به فراگیری علم نیز تأکید شده است.
وی با اشاره به اینکه وهابیت، عزاداری را شرک می‌داند، تصریح کرد: اما در قرآن سندی وجود دارد که اولین روضه‌خوان خدا بوده است، مشرکان دختران‌شان را زنده به گور می‌کردند که خداوند به مظلومیت دختر مشرک روضه خوانده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیه «و بالوالدین احسانا» عنوان کرد: تکرار این آیه در قرآن نشان از اهمیت احسان به والدین دارد چرا که  احسان به والدین در هیچ دینی قابل تغییر نیست.
وی عزاداری را سرمایه‌ای عظیم برای جامعه خواند و گفت: عزاداران در دنیا همچون انرژی هسته‌ای با کد (یا حسین) در محرم در خیابان‌ها سرازیر می‌شوند و آثار و برکات آن در جامعه باقی می‌ماند.
قرائتی تصریح کرد: امام حسین(ع) در عاشورا پرچم نماز را برافراشت، صرف عزاداری در محرم کافی نیست، بلکه با درس گرفتن از حرکت سیدالشهدا(ع) باید اقامه نماز را در جامعه برپا کنیم و پیام‌های معرفتی این واقعه بیشتر در جامعه تبیین شود.
وی به راه‌اندازی جلسات قرآنی و تفسیر کوتاه به عنوان برنامه‌های مهم هیئت‌ها تأکید کرد و گفت: هیئت عزاداری جوانان باید مبنا داشته باشد و بازوی اسلام باشند تا تبدیل به یک نهضت در جامعه شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور یادآور شد: جوانان باید به ازدواج زودهنگام توجه داشته باشند، زیرا هر اندازه سن ازدواج افزایش یابد، آمار طلاق نیز افزایش می‌یابد و ادامه تحصیل نمی‌تواند بهانه‌ای برای تأخیر در ازدواج باشد.
وی افزود: راهپیمایی اربعین داعش را ریشه‌کن کرد و این زمانی بود که عراقی‌ها دیگر ناامید شده بودند اما این راهپیمایی قدرت عزاداری سیدالشهدا(ع) را نشان داد.
انتهای پیام
captcha