افتتاح چهاردهمین جشنواره فیلم اسلامی روسیه/ حضور ایران
کد خبر: 3744353
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

افتتاح چهاردهمین جشنواره فیلم اسلامی روسیه/ حضور ایران

گروه بین‌الملل - چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینمایی مسلمانان روسیه در کازان(قازان)، پایتخت جمهوری تاتارستان با شرکت چهار فیلم ایرانی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی سینمایی مسلمانان روسیه عصر دیروز سه‌شنبه (13 شهریورماه) با حضور دهها تن از شخصیت‌های فرهنگی روسی و خارجی در کازان برگزار شد.

فرید محمد شین، رئیس مجلس تاتارستان در سخنانی، پیام رستم مینیخانف، رییس جمهور این منطقه روسیه را قرائت کرد که بدین شرح است: «هر سال جشنواره بین‌المللی سینمایی کازان قلب‌های انسان‌ها را تسخیر می‌کند و علاقه‌مندان بیشتری را ازکل جهان می‌پذیرد. با حضور کارگردانان و فیلمبرداران با استعداد در جشنواره کازان، این جشنواره در عرصه بین‌المللی محبوبیت بیشتری به دست می‎آورد. اگر در جشنواره نخست کازان 40 فیلم از 15 کشور شرکت داشتند در جشنواره کنونی این رقم به بیش از 900 فیلم از بیش از 50 کشور جهان افزایش یافته است».

منتیمیر شایمییف، مشاور حکومتی تاتارستان و رئیس جمهور پیشین این کشور نیز با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی سینمایی اسلامی موفقیت بزرگی برای جمهوری تاتارستان است، اظهار کرد: این جشنواره جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام به دست آورده است.

بنابر اعلام این خبر، در جشنواره امسال چهار فیلم ایرانی شرکت دارند، این فیلم‌ها شامل فیلم کاج ساخته محمدهرمزی، شکلات اثر مهدی حیدری، درخت زیتون سعد به کارگردانی احمد زائری و پسران سندباد ساخته رضا حائری می‌شود.

هدف از جشنواره یک هفته‌ای فیلم مسلمانان کازان با شعار «از طریق گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، به سوی فرهنگ گفت‌وگو»، گسترش بین‌المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه‌های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت‌ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده است که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری کازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان آغاز شده است.

گفتنی است؛ بیش از 960 اثر از 57 کشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مسلمانان کازان مورد داوری قرار می‌گیرد و 65 اثر از حدود 30 کشور در بخش مسابقه حضور دارند.

انتهای پیام

captcha