فرهنگ کار جمعی در جامعه ترویج داده شود
کد خبر: 3744395
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

فرهنگ کار جمعی در جامعه ترویج داده شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تعاون لرستان بر ضرورت ترویج فرهنگ تعاون و کار جمعی در جامعه تاکیدکرد و افزود: 461 کارآفرین در همایش تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر لرستان شرکت کردند که در مجموع سه کارآفرین تجلیل می‌شوند.

فرهنگ تعاون و کار جمعی در جامعه ترویج داده شود

 

 به گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان امروز چهارشنبه، 14 شهریور در همایش تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان لرستان با بیان این‌که این همایش به‌خاطر ترویج فرهنگ کار جمعی برگزار شده است، گفت: تعاونی‌ها کانون‌های اقتصادی اجتماعی هستند که برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه تلاش می‌کنند .
وی با تاکید براین‌که فرهنگ تعاون در جامعه ترویج داده شود، افزود: 461 کارآفرین در این مراسم شرکت کردند و در مجموع سه کارآفرین تجلیل می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همچنین586 تعاونی در گرایش‌های مختلف در این مراسم شرکت کرده و در مجموع 21 تعاونی به‌عنوان تعاونی برتر انتخاب شدند.
آشتاب با اشاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان در لرستان، یادآور شد: در حوزه اشتغال روستایی شصد و نود و چهار طرح موفق به عقد قرارداد شدند که زمینه برای اشتغال 2573 نفر را فراهم خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز 100 میلیارد تومان تسهیلات به 847 بنگاه اقتصادی استان پرداخت ‌شده و در مشاغل خانگی نیز هشتاد و پنج تعاونی مورد حمایت قرار گرفتند.
یاداور می‌شود، در این همایش از شرکت «همارشتن» الیگودرز، شرکت «سیم لاکی» بروجرد و «زاگرس پوش» بروجرد به عنوان کارآفرینان برتر استان تجلیل و همچنین از تعاونی های برتر استان نظیر «زاگرس پوش» بروجرد، «مصرف فرهنگیان» دورود، گیاهان دارویی «خرمان» خرم آباد، «صنایع دستی ماندگار» بروجرد، تعاونی «مسکن لشگر ۸۴ » خرم‌آباد، «تولید کنندگان صنعت و کشاورزی» بروجرد، «تعاونی اعتبار جهاد کشاورزی لرستان»، «کمپرسی داران» الیگودرز، تعاونی «فرش دستبافت باغ فدک» ازنا، «زعفران زرین گل سلسله، تعاونی‌های «تولید کننده شیر» لرستان، «گلیم و فرش» بروجرد، فرش دستبافت بافت «طلایی» بروجرد، «نمایشگاه داران خودرو قائم بروجرد»، «توسعه و عمران استعدادهای درخشان» بروجرد، «شن و ماسه 190» پلدختر، «توسعه و عمران» دلفان، «دهیاران تلاشگر» کوهدشت، تولید کود زیست محیطی «سرزمین سبز» الیگودرز و ... تجلیل شد.

صادرات لرستان تا پایان امسال به ۴۰۰ میلیون یورو می‌رسد

گودرز امیری،  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز در این همایش که در محل سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی، فرهنگ و قانونی اساسی بر جایگاه تعاون تاکید شده است، تعاون نقش اساسی در توسعه اقتصاد کشور دارد.
وی با بیان این‌که مسئولان در راه‌اندازی و ایجاد تعاونی‌ها مشارکت جدی داشته باشند، بیان کرد: تعاونی‌ها در توسعه، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری نقش اساسی دارند و باید مشکلات آنان در جلسات متعدد بررسی شود.
معاون استانداری لرستان با بیان این‌که فعالیت تعاونی‌ها در جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها موثرند، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از اقدامات مطلوب دولت در این راستا بوده و تاکنون 111 میلیارد تومان تسهیلات در استان پرداخت شده و مرحله دوم پرداخت تسهیلات نیز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.
امیری بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران بومی در استان تاکید کرد و با بیان این‌که در اشتغال روستایی 111 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است، بیان کرد: همچنین 50 میلیارد تومان نیز طرح آماده قرارداد داریم.
معاون استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت فعال کردن اتحادیه تعاونی‌های استان، عنوان کرد: در سه ماه گذشته مطالعات «بام لرستان» به‌عنوان یک مکان توریستی انجام شده و سرمایه گذاران می‌توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.
وی به استفاده از اراضی ملی و زمین‌های شیب‌دار برای احداث باغات و گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: تاکنون 1500 هکتار درخت در اراضی شیبدار و 1200 هکتار داروی گیاهی در استان کشت شده است.
معاون استاندار لرستان با اشاره افزایش صادرات استان، اظهار کرد: صادرات در سال 95، 240 میلیون یورو، در سال گذشته 340 میلیون یورو بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به 400 میلیون یورو برسد.
امیری بر معرفی تولیدات استان ازطریق تجارت الکترونیک تاکید کرد و گفت: همچنین سایت رسیدگی به پیشنهادت و انتقادات شهروندان به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

تعاونی‌های مرزنشین مسیر صادرات بیشتر را فراهم کنند

سید معین هاشمی، مدیرکل توسعه تعاون‌های، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش، بر ضرورت توجه به کارکردهای بخش تعاون تاکید کرد و با بیان این‌که این مهم همت همگانی تعاونی‌ها را می‌طلبد، عنوان کرد: توانمندسازی، ایجاد اشتغال، ارتباط کارگر و کارفرما به‌عنوان کارکردهای تعاون ضروری است.
وی بر ضرورت همکاری در تامین نقدینگی از سوی تعاونی‌ها تاکید کرد و با اشاره به این‌که تعاونی‌های مرزنشین مسیر صادرات بیشتر را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: همچنین پیش خرید کالا به قیمت روز برای جلوگیری از تورم وظیفه تعاونی‌هاست.
هاشمی با اشاره به این‌که در حوزه‌های مختلف فرصت‌های زیادی وجود دارد اما تا کنون به آن‌ها اهتمام ویژه‌ای نشده است، گفت: لرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی است و این قابلیت را دارد که چشم اندازی برایش تعریف کرد تا این فرصتها را به کارآفرینی تبدیل کرد.
مدیرکل توسعه تعاون‌های، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تدوین سند توسعه گردشگری در لرستان تاکید کرد و با بیان این‌که ایجاد اتاق فکر مشترک در حوزه تعاون در استان ضروری است، افزود: امروزدر بخش تعاون تمام بخش‌ها و اجزای یک پازل اقتصادی وجود دارد که با ایده و طرح و فکری باید مورد استفاده و به کار گرفته شوند.
هاشمی با اشاره به تغییرات در اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری، بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری در بخش تعاون می‌تواند شرکت‌هایی با سرمایه‌گذاری مشترک در بخش تعاون ایجاد کند و خدمات متنوعی دارند که لرستان نیز می‌تواند یک‌ از این شرکت‌ها ثبت کند.

انتهای پیام

captcha