محرم امسال طلایی‎ترین محرم پس از انقلاب است
کد خبر: 3744464
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
نویسنده اقتصاد مقاومتی:

محرم امسال طلایی‎ترین محرم پس از انقلاب است

گروه اجتماعی ــ نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی محرم امسال را از حیث روشنگری در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با جریان لیبرالیسم و آمریکا، طلایی‎ترین محرم پس از انقلاب دانست.

محرم امسال طلایی‎ترین محرم پس از انقلاب استبه گزارش ایکنا از قم، اکبر ابدالی امروز 14 شهریورماه در همایش میثم تمار که به همت موسسه امیر بیان در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: پیچیدگی جریان اقتصادی امسال دارای لایه های ناگفتنی است بسیار است و فراتر از یک فتنه است؛ با این وجود کید شیطان ضعیف است ولی میزان اثرگذاری آن به میزان ضعف اقتصادی ما است.
وی افزود: کشورهای پیشرفته اقتصادی امروز مراتبی از اقتصاد مقاومتی را طی کرده اند و در پس این مقاومت توانسته اند به این قدرت اقتصادی برسند؛ رهبری فرمودند که اقتصاد مقاومتی تقوای اجتماعی جامعه است.
این پژوهشگر اقتصاد مقاومتی بیان کرد: امید جریان غرب گرا به جریان حزب اللهی است که می خواهند این گروه را از جامعه بگیرند زیرا اگر این گروه امید را از دست بدهند مقاوم ترین لایه اجتماعی را از ایران خواهند گرفت.
وی گفت: رهبری انقلاب بیان کردند که اگر راه امام را گم کردیم قطعا سیلی خواهیم خورد؛ جان بولتن در جمع منافقان بیان کرد که انقلاب اسلامی در دی ماه 97 به پایان برسد؛ این طرح مراحلی دارد که برخی از اندیشکده ها طرح براندازی را نیز بیان کرده اند؛ اگر امروز محمدرضا پهلوی نیز در کشور ما بر تخت بنشیند بازهم غربی ها به خصوص اسراییلی ها قانع نمی شوند زیرا می خواهند کلا ایران را تجزیه کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب در سال، 68 اعلام کردند که دشمن به دنبال سواستفاده از نفت و غذا و دارو است؛ ایشان بیان کردند که دشمن در جنگ نظامی ابزارهای پیچیده را به کار می گیرد زیرا با باورهای مردم استفاده می کند و به همین جهت خطرناک است؛ ایشان در 86 نیز از جنگ اقتصادی سخن گفتند.
ابدالی اظهارکرد: در جنگ اقتصادی، هر کاری که دشمن انجام می دهد ذیل سه بخش است؛ اولین بخش این جریان، تحریم است؛ آنچه از تحریم، در ذهن مردم و مسئولین و نخبگان نهادینه شده است، متفاوت با واقعیت است؛ موسسه پترسون آمریکا تحریم های 100 سال گذشته دنیا را منتشر کرده است و در نتیجه بیان می کند که در خوشبین ترین حالت ممکن 30 درصد موفقیت در بر داشته است زیرا اولا تحریم ها زمان بردار است، ثانیا کشور تحریم شده دارای دوستان شفیق است؛ ثالثا دوستان کشور تحریم کننده تا نقطه خاصی با او همراهی می کنند.
وی گفت: اوباما صراحتا بعد از برجام بیان کرد که اگر تحریم ها را بیشتر ادامه می دادیم کشورهای همراه، با ما همراهی نمی کنند و جان کری نیز بیان کرد که اگر این تحریم ها را ادامه می دادیم حیثیت دلار از بین می رفت.
ابدالی تصریح کرد: موسسه آنکتاد سازمان ملل بیان کرد که پیشرفت های علمی ایران در سال 2016 و سالهای ماقبل حاصل تحریم ها بود زیرا غرور ملی مردم احیا شد؛ موسسه مذکور آمریکایی پیشنهاد می دهد که تحریم ها را باید به شکل چکشی انجام داد و پس از انجام اولیه به سراغ مذاکره بروید.
وی گفت: هدف از فشار اقتصادی از سوی آمریکا جلب امتیاز از محل بیرون ریختن مردم است؛ رئیس دستگاه جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز در سال 2013 همین مطلب را بیان می کند که آنها به دنبال آشوب های خیابانی در ایران هستند.
وی افزود: آیت الله العظمی بهجت بیان می کنند که همه بدبختی هایی که می کشیم از نفوذ است؛ جاسوسان اقل نفوذ هستند؛ شبکه نفوذ گام بعدی است؛ سازمان های بین المللی دیگر گروه نفوذ کننده هستند که کارهای بزرگ را به دست دارند.
نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی یادآورشد: کاش برخی از مسئولان ما کمی از ترامپ در زمینه حمایت از مرزها و مردم ضعیف جامعه خود می آموختند؛ همه این کارها خلاف اقتصاد آزاد و فضای ذهنی لیبرال است ولی او سعی می کند که اقتصاد مقاومتی را احیا کند؛ وی او در یک سال 2 میلیون شغل برای مردم ایجاد کرد.
وی گفت: رئیس ای اف تی اف یکی از مسئولان خزانه داری آمریکا است؛ چگونه یکی از مسئولان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا باید کشور ما را در پرتو خود بگیرد و تمام مویرگ های اقتصادی ما را بزند.
ابدالی اظهارکرد: قرآن کریم بیان می کند که شیطان وعده فقر می دهد و به فحشا امر میکند؛ وقتی از دست نامرئی آدام اسمیت اقتصاد سخن می گویند همه بیان می کنند که چه حرف علمی زده شده است ولی وقتی از دست پرقدرت خدا سخن می گوییم بیان می کنند که این خرافات چیست؟
وی گفت: موسسه امریکن اینترست ایران را در جمع 8 کشور ابرقدرت جهان نام می برد زیرا ایران کشوری است که هم امنیت انرژی جهان را تامین می کند و هم در تحولات بزرگ منطقه ای حساس به عنوان مهمترین قدرت، نقش ایفا می کند.
وی بیان کرد: دشمنان به دنبال القای این مطلب هستند که تمام بودجه نفت ایران صرف یمن و... می شود؛ افغانستان دو برابر بودجه نظامی ایران را دارد؛ ایران سومین کشوری است که هزینه نظامی دارد ولی بیشترین حوزه نفوذ را در اختیار دارد.
این پژوهشگر اقتصادی اظهارکرد: تنگه باب المندب جزو پنج تنگه استراتژیک جهان است؛ پس از تهدید سردار سلیمانی انصارالله تنگه را بست و عربستان عبور و مرور از این تنگه را متوقف کرد؛ این مساله نفوذ گسترده ما را نشان می دهد.
وی گفت: امارات در منطقه پایگاه های نظامی ایجاد کرده است و یک جزیره کوچک در نزدیکی باب المندب و جیبوتی و اریتره را تصاحب کرده و پایگاه ایجاد کرده است زیرا عنوان می کند که نباید در مرزهای خود متوقف شود.
ابدالی اظهارکرد: هواپیمای کوثر 88 درصد کاملا ایرانی است و 4 هزار شغل ایجاد کرده است ولی دشمن اصلا اجازه نمی دهد این قدرت را برای مردم خود الهام بخش کنیم.
وی گفت: باید باور کنیم که آمریکا در ضعیف ترین حالت خود پس از جنگ جهانی است؛ ترامپ در سال 2016 این بحث رادر کتاب آمریکای زمین گیر شده بیان می کند؛ وی بیان می کند که 46 میلیون فقیر در آمریکا زندگی می کنند و تمام زیرساخت های ما از بین رفته اند؛ وی بیان می کند که بدهی آمریکا 21 هزار میلیارد دلار است؛ کل تولید ناخالص آمریکا 20هزار میلیارد دلار است که برای اولین بار بدهی آمریکا از تولید ناخالص آمریکا جلوتر رفت.
ابدالی اظهارکرد: انگلیس پیش بینی کرده است که در آینده یورو به مشکل خواهد خورد و به همین دلیل از یورو خارج شد؛ حال ما به این اروپایی ها دلخوش کرده ایم که حوزه یورو مشکلات ما را حل کند.
وی گفت: گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل بیان کرد که 40 میلیون آمریکایی در فقر هستند و 11 میلیون نفر در زندان به سر می برند و یک درصد آمریکا بیشترین قدرت اقتصادی آمریکا را در اختیار دارند و رویای آمریکایی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک توهم آمریکایی است و به همین خاطر آمریکا از این شورا خارج شد.
نویسنده کتاب اقتصاد مقاومتی یادآورشد: یکی از ضربات سختی که دریافت کردیم، وابستگی بیش از حد ما به دلار است؛ آمریکا در برتون وودز و پس از جنگ جهانی، دلار را به ارز جهانی مبدل کرد؛ از همینجا طلا را پشتوانه دلار خود کرد؛ پس از مدتی دلار در دنیا افزایش یافت، ماجرا این بود که آمریکا 5 برابر حجم طلای خود، دلار چاپ کرد.
وی گفت: آمریکا در هرجا که مشکلی دارد با یک کاغذ به اسم دلار صاحب قدرت شد؛ وقتی فشار زیاد شد اروپا از آمریکا، تقاضای طلا کرد و با افزایش فشارها، به سراغ کشورهای عربی رفت و امنیت آنها را در مقابل نفت قابل معاوضه صرف با دلار تضمین کرد؛ چاپ دلار مایه فقر کشورهای دیگر است.
وی افزود: کشور مقصد دلار برای تبدیل دلار به پول ملی خود باید پول بیشتری چاپ شوند و هرچه پول چاپ شود مایه ضرر کشورها می شود و از جایی که تولید متناسب با پول افزایش نمی یابد باعث تورم می شود.
ابدالی اظهارکرد: جیمز ریکارد عضو تیم سازمان جاسوسی آمریکا می گوید که امپراتوری دلار در حال پایان است؛ کشورهایی که اقتصاد آنها مبتنی بر دلار است بدبخت هستند؛ در این عرصه می توان با پیمان های دو جانبه پولی از این مشکل رهایی یافت؛ اگر هشدار سال 95 رهبری را جدی می گرفتیم امروز این داستان ها وجود نداشت.
وی گفت: امسال طلایی ترین محرم پس از انقلاب را از حیث روشنگری و بصیرت افزایی برای مردم را در پیش داریم؛ رهبر انقلاب بیان فرمودند که هیئت نباید سکولار باشند؛ هیئت ها باید نسبت به مسایل کلان نظام و مسایل اقتصادی و فرهنگی حساس باشند.
ابدالی عنوان کرد: شرایط امروز کشور ما بهترین فرصت است و یکی از این فرصت ها آن است که مردم باید بفهمند که اجرا نشدن اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل های اقتصاد لیبرال این مشکلات را پیش آورده است.
وی گفت: اولین بند اقتصاد مقاومتی افزایش رفاه و درآمد مردم است و به همین جهت نباید این گونه گفت که اقتصاد مقاومتی به معنی کاهش درآمد است؛ رهبری بیان می کنند که مصرف گرایی و بهتر بودن جنس خارجی از مواریث نحس رژیم گذشته است؛ ایشان می فرمایند که در این زمینه باید یک حرکت عمومی و مطالبه گری ایجاد شود.
انتهای پیام

captcha