با اطلاع و بدون احساسات می‎گویم، مشکلات کشور گذرا است و آمریکا شکست خواهد خورد
کد خبر: 3744469
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
نماینده مجلس:

با اطلاع و بدون احساسات می‎گویم، مشکلات کشور گذرا است و آمریکا شکست خواهد خورد

گروه اجتماعی ــ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کشور بیان کرد: بدون هیچ احساساتی بیان می‎کنم که مشکلات امروز کشور گذرا است و آمریکا در این جنگ شکست خواهد خورد.

با اطلاع و بدون احساسات می‎گویم، مشکلات کشور گذرا است و آمریکا شکست خواهد خوردبه گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور امروز 14 شهریورماه در اولین همایش تبلیغی میثم تمار که به همت موسسه امیربیان در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد گفت: مشکلات مردم جدی است و این مساله در دو جا خود را نشان دهد؛ اول اینکه مشکلات را بر دوش روحانیت می اندازند.

وی افزود: در این فضا روحانیون باید خود را برای پاسخ دادن به مردم در این خصوص آماده کنیم؛ امروز فعالیت تبلیغی مشکلات بیشتری دارد زیرا فضای پیش روی  مشخص نیست و هدف گذاری بسیار سخت است زیرا مبلغانی که خود در سطح پایین و کم درآمد جامعه هستند و دشمن نیز این قشر را مایه همه مشکلات معرفی می کند کار سختی برای اغنا مردم دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سوال از رئیس جمهوری تلاش داشتیم تا همه ملاحظات را رعایت کنیم تا نظام ضربه نخوریم؛ برخی پیش از سوال به ما می گفتند که هیچ حرفی نزنیم و بگوییم که ما پشت سر شما هستیم ولی سعی شد که بدون ضربه زدن به دولت و نظام سوالات مردم را مطرح کنیم.

وی گفت: اگر دوز سوالات را تقویت می کردیم رایی که مجلس باید می داد نمی داد و دو قطبی ایجاد می شد و سوالات رای نمی آورد؛ امروز شرایط بسیارسخت تر است؛ مساله ایثار نیز مثل گذشته شفاف نیست و حساسیت کار بالا است.

ذوالنور یادآورشد: امروزه سوال عمده این است که چرا رهبری هیچ کاری در این شرایط انجام نمی دهند؛ برخی این گونه پاسخ می دهند که دست رهبری بسته است؛ برخی به دنبال این هستند که ما چنین جوابی به مردم بدهیم و بعد بگویند که خاصیت ولایت فقیهی که کاری از آن بر نمی آید چرا باید وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر نظر رهبری از سوی مسئولان تامین می شد هیچگاه چنین وضعیتی ایجاد نمی شد ولی باز هم این بحث مطرح می شود که چرا رهبر انقلاب در این وضعیت ورود نمی کنند.

وی افزود: اولین پاسخ آن است که ورود رهبری به صورت گسترده در همه موضوعات ممکن نیست؛ رهبری دارای سه رکن است؛ یکی از شئون رهبری، شان مرجعیت است؛ آیا با شان مرجعیت رهبری، می توان ورود و دخالت را توقع داشت؟ قطعا پاسخ خیر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انیس السطان با تبعیت و تعبد از فرمان میرزای شیرازی از حکم پادشاه سرباز زد ولی اگر چنین روحیه ای در میان مسئولان و نمایندگان و.. باشد حکم رهبری نیز اثرگذار است؛ وقتی مسئولان فرمانبردار نباشند کاری انجام نمی شود؛ مقام معظم رهبری در مقابل امام راحل چنین روحیه ای داشتند.

وی گفت: وقتی که کسی آمریکا، قبله دل او باشد مشخص است که فتوا و نظر رهبری روی زمین می آید؛ مراجع ما بارها مواضع جدی در خصوص مسایل مختلف بیان کردند ولی کسانی که تاثیرگذارند تعبد و تقلید ندارد و به این سخنان اهمیت نمی دهند.

ذوالنور یادآورشد: زمانی که رهبری بخواهد در این عرصه ها ورود کنند از دخالت رهبری به عنوان دخالت قدرت های فراقانونی و یک دولت با رای ملت یاد می شود و سم پاشی هایی می شود که کار را سخت می کند؛ وقتی با امام علی(ع) همراهی نشد مشکلات حل نشد و امروز نیز مشکل رهبری نداریم ولی همراهی نمی شود.

وی عنوان کرد: هیچ مسئولی در ادوار مختلف وجود ندارد که بتواند توپ را به زمین رهبری بیاندازد زیرا نقطه ضعفی وجود نداشت ولی وقتی به فعالیت خود آنها نگاه می کنیم سراسر نقص و ضعف است؛ در اثر ذلت و خواری و بی عرضگی برخی از مسئولین این فقرو فلاکت ایجاد شده است ولی متاسفانه علیه رهبری شعار می دهند؛ اگر امروز انقلاب سرپا است به برکت جهاد رهبری است.

وی افزود: رهبری ما از این جهت که از ایشان تبعیت نمی شود مظلوم است نه از این حیث که توان ندارد؛ اگر ماجرای گفتگوی سید حسن نصرالله و رهبر انقلاب در خصوص آستانه تحمل رهبری در خصوص تحمل برخی افراد را مرور کنیم می بینیم که ایشان با چه شرح صدری این شرایط را تحمل و مدیریت می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید آیت الله مدنی نماینده امام در همدان بود، زمانی که شهید قاضی در تبریز شهید شد و سپس حکم امام را از رادیو می شنود که ایشان به عنوان امام جمعه تبریز انتخاب شدند و بلافاصله پس از اتمام خبر بار سفر بست ولی وقتی خانواده به او گفتند که امروز دوشنبه است و کمی صبر کنید ایشان بیان کرد که چگونه جرات دارم که حکم امام را تاخیربیاندازم؛ آیا امروز نیز چنین روحیاتی در مسئولان ما وجود دارد؟ امروز کسانی در مقابل رهبری ایستادند که حکم ها و مدال های خدمت را از امام دریافت کردند.

وی گفت: رهبری امروزه بار بی مسئولیتی و رفاه زدگی مسئولان را به تنهایی به دوش می کشد؛ باید به ایشان در این مسیر کمک کرد؛ مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی روزی برای شکایت از بنی صدر خدمت امام رسید و به ایشان فرمود که چرا برخورد نمی کنید؟ایشان فرمودند که برخورد ما در حال حاضر برخورد با رای ملت است.

ذوالنور یادآورشد: وقتی امروز همه نظام سلطه آمده اند تا تریبون های ما را دراختیار بگیرند، رهبری به تنهایی در میدان است؛ امید مردم به وجود رهبری است؛ هر زمانی که این شرایط پیش آمده است رهبری ورود کرده اند؛ وقتی شرایط کشور به حالت اضطرار رسید و مردم فریاد «خمینی بت شکن بت جدید را بشکن» امام ورود کرد و بنی صدر را عزل کرد.

وی عنوان کرد: نقطه قوت نظام کشور ما توان موشکی و نظامی ما است وهمین مساله نیز بازدارندگی ایجاد کرده است ولی متاسفانه دشمن سعی می کند با نفوذ همه تریبون ها حتی در مجلس را نیز به سود خود مصادره کند و این برگ برنده را با جو سازی از ما بگیرد ولی موفق نخواهد شد.

وی افزود: مرجعیت، فرماندهی کل قوا و رهبری، شان ولی فقیه از نظر قانونی است ولی کار ستادی در حوزه قانونی رای دیده نشده است؛ وقتی این ستاد نمی تواند کار خود را انجام دهد مشکلات ایجاد می شود؛ تغییر ستاد نیز در اختیار رهبری نیست بلکه در دست مردم است؛ نکته دیگر این که اگر رهبری بخواهد وارد میدان شود راه های فرار برای مسئولان بی مسئولیت ایجاد می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه برخی نمایندگان حامی دولت مشکلات مردم را که بیکاری و فساد و تبعیض و... را نمی بینند و حاضر نیستند از وزرا سوالی انجام شود ولی وقتی پای حمایت از امور رهبری به میان می آید بیان می کنند که ما نمی خواهیم وکیل الدوله باشیم؛ چگونه است که برای خوشایند مسئولان دولتی حاضر به سوال نیستید ولی در اینجا اینگونه سخن می گویید؟

وی با اشاره به مسئولیت های دولت در شرایط اقتصادی فعلی بیان کرد: رهبری در دوران مرحوم هاشمی فرمودند که اقتصاد بدون نفت را برنامه ریزی کنیم و برنامه این اقتصاد را بیاورید ولی متاسفانه خبری نشد؛ در این 23 سال اگر 23 چهاردرصد از وابستگی ما به نفت کم می شد امروزه تنها 8 درصد به نفت وابستگی داشتیم؛ برخی سالها 60 درصد کسری بودجه داریم؛ با یک زلزله چند ریشتری احتمال جلوگیری از صدور نفت این همه مشکل ایجاد شد.

ذوالنور یادآورشد: وقتی روسای جمهوری قبلی توان چنین کاری را نداشتند و این حجت رهبری را اجابت نکردند قطعا مقصر هستند زیرا امروز مردم را گرفتار این مشکلات کردند؛ مسئولان باید از مقام معظم رهبری یاد بگیرند که ایشان ساعت کاری خود را از دو ساعت مانده به طلوع آفتاب شروع می کنند و کارتابل های خود را بررسی می کنند و حتی زمانی نیز به مرحوم هاشمی گفتند که من حتی در زمان ظهر نمی خوابم چون نمی خواهم کارها عقب بیافتد.

وی گفت: بیشترین هزینه را در عراق داشتیم ولی ترکیه ده ها برابر ازاقتصاد سهم دارد ولی در همان موقع هم مقابل عراق بوده و هم اکنون هم هست؛ این مساله بی عرضگی ما است؛ چند میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند وبرای آنها هزینه می کنیم ولی هنوز این عرضه وجود ندارد که حق آبه ما را از هیرمند بگیرند و به همین دلیل استان های شرقی ما در حال نابودی هستند.

وی افزود: ترکمنستان با ایران 1000 کیلومتر مرز مشترک دارد ولی ترکیه 60 برابر ما ارتباط اقتصادی به آنها دارد و این درحالی است که هیچ مرزی با آنها ندارد؛ رهبری انقلاب تنها یک بار نامی از رئیس جمهور ترکمنستان سخن گفتند و وی نیز بارها از این سخن به عنوان یکی از افتخارات خود سخن می گوید ولی متاسفانه ما هیچ استفاده از این ظرفیت نمی کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمان اختلاف ترکیه و روسیه بهترین فرصت برای پرکردن خلا حضور ترکیه برای تامین منابع اقتصادی برای ما پیش آمد ولی متاسفانه نتوانستیم از این شرایط استفاده کنیم؛ اگر ارتباطات منطقه ای قوی باشد با خاور هم می توان دلار به کشور وارد کرد ولی شبکه سازی انجام نشد.

وی با ذکر این مطلب که از زمان مرحوم هاشمی دولت دوشنبه ها خدمت رهبری می رسند ولی رهبری بیان کردند که اگر دوشنبه ها برای این دولت کافی نیست بنده در بین هفته نیز در خدمت شما هستم اظهارکرد: ایشان بیان کردند همه باید به دولت کمک کنند تا مشکلات را حل کند؛ ایشان می خواهند همین دولت بر مشکلات فائق بیاید؛ ایشان حتی سران قوا را به خط کردند که از دولت حمایت شود و مشکلات مردم حل شود ولی متاسفانه چقدر از این فرصت استفاده شد.

ذوالنور خطاب به طلاب و مبلغان نیز گفت: نکته دیگر آن است که اعتماد مردم به قدرت نظام ما نباید از بین برود؛ باید گذشته و حال برای مردم تشریح شود؛ کارهای بسیارعظیمی در کشور انجام شده است و همه دنیا از این پیشرفت ها متحیر هستند ولی به دلیل انسان های سست عنصر نتوانستیم در حق مردم خدماتی که باید ارایه دهیم به همین خاطر باید قدردان نظام باشیم.

وی گفت: باید به مردم این اعتماد را بدهیم که این مشکلات تمام خواهد شد؛ با اطلاع و بدون احساسسات می‎گویم که این شرایط گذرا است و قطعا این مقطع قابل عبور است زیرا منابعی در این کشور وجود دارد که مشکلات را حل خواهد کرد؛ آمریکا قطعا در این جنگ شکست خواهند خورد؛ با محاسبات دقیق به شما می گویم که آمریکا نمی تواند تحریم نفتی ما را اعمال کنند ولی نمی توانند؛ آنها می خواستند تا مردادماه اعتمادسازی تحریم را انجام دهد ولی متوقف نشد.

ذوالنور یادآورشد: ترامپ به رئیس جمهور چین گفت که این اتوبوس دو ردیف دارد که یک ردیف ایران و یک دریف آمریکاست ولی ردیف دیگری وجود ندارد ولی با این وجود هیچ کسی از او حمایت نکرد؛ با تحریم نفت ارز ما قطع نمی شود و این مسایل، گذرا و حاصل فضای روانی است.

انتهای پیام

captcha