سینماکودک می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما باز کند/ 18 میلیون مخاطب بالقوه
کد خبر: 3744499
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
گزارش ایکنا از اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی کودک؛

سینماکودک می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما باز کند/ 18 میلیون مخاطب بالقوه

گروه هنر ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامییه سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی کودک گفت: سینمای کودک و نوجوان از جهات مختلف بخش مهم سینمای ایران است؛ اول این‌که 18 میلیون مخاطب کودک و نوجوان دارد. این سینما می‌تواند این گروه را در یادگیری، سرگرمی و هزاران امر دیگر کمک کند. این سینما می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما باز کند.

سینماکودک می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما باز کند/ 18 میلیون مخاطب بالقوه

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شب گذشته (چهارشنبه 14 شهریور) در سالن کوثر مجموعه 22 بهمن برگزار شد.

پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن کریم توسط اکبر دسترنج قاری نوجوان، گروه سرود نوجوانان شمس سرودهای خاطره انگیزی را اجرا کردند. اجرای اولین بخش استندآپ کمدی توسط فرامرز قلیچ خانی با محتوای شوخی با عناوین فیلم‌های جشنواره از دیگر بخش‌های این مراسم بود. در ادامه هومن حاجی عبداللهی مجری مراسم با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه چهارم فعالیت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های بین‌المللی کودکان و نوجوانان گفت: خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم. اگر روزی قرار باشد تهران زندگی نکنم، قطعا اصفهان را برای زندگی انتخاب خواهم کرد. مردم این شهر بسیار خونگرم، زحمتکش و عزیز هستند.

در ادامه بهمن نورایی که در بخش اجرای بین‌الملل حاجی عبداللهی را همراهی می‌کرد، به هنرمندان بین‌الملل جشنواره خوشامد گفت.

رضاداد: نوجوانان جهان خود را در دنیای هنر جست و جو می‌کنند

دبیر سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه این رویداد بیان کرد: نوجوانان جهان خود را در زبان و هنر هنرمندان جست‌و‌جو می‌کنند تا هنجارهای جامعه را تمرین و مشق همزیستی و زندگی اجتماعی را تجربه کنند.

دبیر سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه این رویداد گفت: روزها و سال ها با شتاب می‌گذرند. ستاره‌های دنباله دار رد می‌شوند. مشکلاتی به چشم می‌آیند و مشکلاتی از سر باز می‌شوند. آدم‌هایی به چشم می‌آیند و آدم‌هایی از چشم می‌افتند. در این میان ما قشری سرشار از ایده و خلاقیت پشت خط شروع آماده‌ایم؛ مملو از شادی و شادابی، تشنه دیده شدن و شنیده شدن.

وی افزود: ما نوجوانیم و تا بی‌نهایت وقت نداریم. تا بی‌نهایت نوجوان نمی‌مانیم. نوجوانی بخشی از مسیر پر تلاطم و حساس زندگی ما است. گروهی هستیم که گاهی نادیده گرفته می‌شوند و گاهی هدف‌هایشان لای دست و پا گم می‌شود. ما پله‌ای حساس از کودکی به جوانی هستیم. در تلاشیم برای کسب اعتماد و فرصت از جامعه و مسئولان. این راه دشوار برای ما زمانی زیباست که به ما مسئولیتی داده و اعتماد و فرصت ایجاد شود.

رضاداد همچنین تصریح کرد: زمانی که حس ارزشمند بودن در همه ما شکل بگیرد، درست است که هیجانات و اخلاق خاص خودمان را داریم، اما همه دارای یک هدف هستیم و آن پیشرفت است.

وی با بیان این که تمام مسائل نوجوانان در کلاس درس خلاصه نمی‌شود، عنوان کرد:‌ لازمه پیشرفت توجه همگانی ما به کودکان و نوجوانان است؛ توجه خانواده، جامعه، مسئولان و هنرمندان، زیرا ما جهان خود را در زبان و هنر هنرمندان جست‌و‌جو می‌کنیم تا هنجارهای جامعه را تمرین و مشق همزیستی و زندگی اجتماعی را تجربه کنیم.

مشاور ارشد سازمان سینمایی عنوان کرد: ما جوانان فردا و بزرگسالان پس فردا هستیم و مگر شعار جشنواره این نیست که آنها ارزشمندترین سرمایه‌هایی اجتماعی‌اند؟! پس بیش از این که دیر شود، ما را ببینید، بشنوید و بخوانید.

دبیر جشنواره ادامه داد: آمده بودم به رسم معمول گزارشی از برگزاری جشنواره تقدیمتان کنم. به ویژه می‌خواستم از شور و شوق و مشارکت مردم در برگزاری این دوره در سراسر کشور بگویم، اما دو روز پیش در جمع نوجوانانی بودم که من را مامور کردند پیام آنها را به خودم، شما و همه هنرمندان، سینماگران و مسئولین برسانم. گمان می‌کنم شما هم از شنیدن این پیام خوشنودتر شدید که به قول وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی شنیدن اولین گام برای گفت‌و‌گو کردن است. 

نوروزی: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رنگ متفاوتی به اصفهان بخشید

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در ادامه گفت: وقتی در شورای سیاست‌گذاری برای جشنواره سی‌و‌یکم تعیین هدف می‌کردیم، آرزویمان تحقق این اهداف بود و حالا باید بگویم این اهداف اجرایی شده است. جشنواره امسال با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده از همه مناطق شهر و استان اصفهان و هنرمندان برگزار شد و همه در برگزاری هرچه بهتر سهمی اساسی داشتند، بنابراین به هنرمندانی که از سراسر ایران به اصفهان آمدند و به همه کودکان و نوجوانانی که سرمایه‌های استان اصفهان و کشور هستند، افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با این که طرح چهارباغ هنوز تمام نشده است، اما برنامه‌های جنبی ثابت کرد چقدر مردم پرشور از این رویداد استقبال کرده‌اند. وقتی تصاویر گذر فرهنگی چهارباغ را دیدم بسیار خوشحال شدم از این که استقبال و هیجان در سراسر آن آشکار بود و این به معنای موفقیت جشنواره است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان باید شاد و پر انرژی باشد. اصفهان شهری دانش محور و هنر محور است و با این امکانات و ظرفیت هنری آینده‌ای درخشان خواهد داشت و امیدواریم این شادی در همه جای شهر حاکم شود. طی دو روز گذشته جشنواره‌ها و کنگره‌های بین‌المللی زیادی در اصفهان در جریان بود و این یعنی پویایی فرهنگ و هنر در این شهر. این یعنی که اصفهان می‌تواند به مرکز جشنواره‌ها تبدیل شود.

نوروزی با ابراز خرسندی از این که دیدگاه‌های هنرمندان اصفهان در جشنواره اجرایی شده است، بیان کرد: هنرمندان اصفهان در گذشته از این که چرا نظراتشان در این رویداد در نظر گرفته نمی‌شود و خوشحالم که طی یک سال گذشته با همفکری که با هم داشتیم، این گلایه‌شان برطرف شد.

وی با ابراز امیدواری از این که جشنواره دارای دبیرخانه دائمی در اصفهان شود، عنوان کرد: امیدوارم جشنواره همچون تهران در اصفهان نیز دارای دبیرخانه دائمی شود و بتوانیم با حضور هنرمندان و مردم در تئاترها، نمایش‌ها و سالن‌های سینما به ارتقای هنر کمک کنیم. جشنواره سی‌و‌یکم حال و هوا و رنگ متفاوتی به اصفهان داد و این شهر را به جهان معرفی کرد. وقتی رسانه‌ها را می‌دیدم و با خبرنگاران بین‌المللی صحبت می‌کردیم، موفقیت‌های این رویداد برایم ثابت می‌شد. امیدوارم کودکان و نوجوانانی که جشنواره متعلق به آنها است، افتخار اصفهان باشند. شهری که با قامتی راست بر بلندای تاریخ ایستاده است و با امید، تلاش و پشتکار است.

در ادامه با حضور هیئت داوران جایزه زنده یاد زاون قوکاسیان و شهردار اصفهان روی صحنه، جایزه ویژه این بخش را اهدا کردند. در ادامه سیده زینب موسوی دومین بخش استندآپ کمدی اختتامیه را اجرا و با شخصیت‌های کارتون‌های نوستالژیک شوخی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید طعم ایران را در سینمای کودک و نوجوان بیشتر بچشیم

در ادامه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌رضا رضاداد دبیر جشنواره برای اهدای تندیس زرین شهید بهنام محمدی روی سن رفتند. صالحی بیان کرد: خوشحالیم که بار دیگر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان، سرزمین هنر برگزار می‌شود، منطقه‌ای که در گستره و تنوع محصولات و سابق هنری و هم در دانش و مکتب هنری اگر نگوییم بی‌نظیر، حتما در جهان کم نظیر است. 

وی افزود: سینمای کودک و نوجوان از جهات مختلف بخش مهم سینمای ایران است. اول این‌که 18 میلیون مخاطب کودک و نوجوان دارد. این سینما می‌تواند این گروه را در یادگیری، سرگرمی و هزاران امر دیگر کمک کند. این سینما می‌تواند راه بزرگسالان را به سینما باز کند. علاوه بر این که امروز مسائل جدیدی نیز رخ داده است. کارشناسان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند از میان کودکان و نوجوانان ایرانی، 8 میلیون روزانه 6 ساعت از وقت خود را سرگرم فضای مجازی هستند. همچنین 70 درصد آنها به فیلم‌های بزرگسالان علاقه‌مند هستند. این یعنی خوراک لازم را برای این گروه سنی آماده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان بعد از انقلاب دوران خوبی را سپری کرده است. در حال حاضر بیش از 200 فیلم بعد از این دوران ساخته شده است. این یعنی قدم‌های مهمی در این حوزه برداشته‌ایم که البته کافی نیست. در یکسال گذشته اتفاقات خوبی در این سینما رخ داده است. فروش فیلم‌های کودک و نوجوان از نیمه دوم سال گذشته تا امروز ارقام خوبی را نشان می‌دهد و تعداد این فیلم‌ها نیز بیشتر شده است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: در حوزه اقتصاد سینمای کودک و نوجوان نیز این که در هر دوره اکران یک فیلم متعلق به این سینما وجود دارد، اتفاق خوبی است. این که در تفاهم‌نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است همه سالن‌های کانون آماده سازی برای نمایش فیلم‌های کودک شوند، اتفاق خوبی است.

صالحی با اشاره به اهمیت نهادسازی در سینمای کودک و نوجوان بیان کرد: چند نهاد در حال ایجاد است. در حال حاضر تشکل غیر دولتی حمایت از سینمای کودک و نوجوان شکل گرفته و مراحل پایانی ثبت خود را طی می‌کند. در زمینه پخش نیز شکل‌گیری نهادی تخصصی در آینده‌ای نزدیک فرصتی ایجاد می‌کند تا توزیع و پخش سینمای کودک و نوجوان ماهرانه‌تر باشد. همچنین نیاز است قطب‌های سینمای کودک و نوجوان در کنار تهران ایجاد شود و یکی از آن‌ها اصفهان است که امسال سه فیلم تولید شده در بخش مسابقه داشت. این موارد دستاوردهای سال گذشته تاکنون است.

وی با اشاره به افق دید جشنواره تا دوره سی‌و‌دوم بیان کرد: استفاده از ادبیات و فرهنگ اقوام ایرانی در سینمای کودک و نوجوان باید ظهور و بروز یابد. طعم ایران را باید در سینمای کودک و نوجوان بیشتر بچشیم. رویکرد دوم فرصت‌سازی برای سینمای انیمیشن است. این‌که اکنون 5 فیلم انیمیشن در حال تولید است، خبر خوبی است. رویکرد سوم از ظرفیت این گروه سنی باید بیشتر استفاده کنیم. فضای فناوری‌های جدید با سوژه‌های خلاقانه می‌تواند فرصت‌های جدید ایجاد کند. کودک باید احساس کند تولیدات داخلی می‌تواند جذابیت‌های مشابه تولیدات خارجی داشته باشد.

وزیر ارشاد عنوان کرد: از همه کسانی که مهمانان این جشنواره را میزبانی کردند، تشکر می‌کنم. از مسئولان شهر اصفهان، همکاران سازمان سینمایی، برگزار‌کنندگان جشنواره و به ویژه هیئت‌های داوری در بخش‌های مختلف.

در ادامه مراسم مجری اختتامیه به حضور دانش آموزان شین آباد و بچه‌های منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب اشاره کرد. در ادامه جایزه ویژه یونیسف به سجاد اسماعیلی برای بازیگر فیلم «لکنت» بهترین بازیگر نوجوان جشنواره اهدا شد. همچنین به دلیل ترویج مفهوم صلح و دوستی میان کودکان جایزه دوم یونیسف به محمدرضا حاجی غلامی برای فیلم «جمعه گل» اهدا شد.

جایزه اصلی یونیسف به دلیل اتخاذ نگاه عمیق به مسائل کودک و نوجوان و دیدگاه دغدغه‌مند کارگردان در پرداختن به مساله آموزش کودکان و سوادآموزی به امیر مشهدی عباس برای کارگردانی فیلم «دوچ» اهدا شد. درضمن جایزه ویژه سیفژ نیز به فیلم «خانه» به کارگردانی جانگ وو کیم از کره جنوبی اهدا شد. در ادامه کلیپی از دیدار نمایندگان یونیسف با پذیرفته شدگان دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در ایام جشنواره پخش شد.

 اهدای جایزه بهترین بازیگر زن «آسیاپاسیفیک» به ثریا قاسمی

در ادامه امیر اسفندیاری مشاور بین‌الملل سازمان سینمایی با اشاره به حضورش در جشنواره آسیاپاسیفیک گفت: من به همراه رسول صدرعاملی چند روز گذشته در این جشنواره شرکت کردیم. سه جایزه این جشنواره به سینمای ایران شامل فیلم‌های «آپاندیس» جایزه ویژه هیئت داوران را برای امیرعلی دانایی و حسین نمازی و بهترین بازیگر زن به ثریا قاسمی «ویلایی‌ها» اهدا شد. او از ثریا قاسمی دعوت به حضور روی سن کرد. همچنین به دعوت حاجی عبداللهی، علی‌رضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز روی سن آمد.

ثریا قاسمی: این جایزه قصه دارد

ثریا قاسمی که برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره «آسیاپاسیفیک» برای ایفای نقش در «ویلایی‌ها» روی سن رفته بود، بیان کرد: این جایزه قصه دارد. قصه زن جهان است. قصه ستمی که زنان، مادران و خواهران می‌کشند و اسیر جاه‌طلبی و جنگ افروزی هستند. زنان جهانی که در قاب پنجره جهان به انتظار ایستاده‌اند با چشمانی نم‌دار به افق دور می‌نگرند که آیا عزیزانشان برمی‌گردند یا نه؟! فیلم «ویلایی‌ها» که جایزه‌اش را اکنون می‌گیرم، به نویسندگی و کارگردانی یک بانو تولید شده و لازم است از منیره قیدی یاد کنم. از سعید ملکان نیز تشکر می‌کنم که فرصت داد این فیلم زیبا، لطیف و سالم ساخته شود.

وی افزود: ما فیلم «دوچ» را برای جشنواره اصفهان آورده‌ایم. فیلمی ساده، بی تکبر و بی‌تکلف که به سرپرستی امیرمشهدی عباس به سرانجام رسیده است و درخواست سالن‌های بسیاری دارم تا بچه‌های ما بتوانند فیلم خوب ببینند. من جایزه‌ام را تقدیم کودکان و نوجوانان این جشنواره می‌کنم، زیرا آنها افتخار این جشنواره هستند.

اسامی برگزیدگان سی و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شرح زیر است؛

جایزه ویژه هیئت داوران زاون قوکاسیان به فیلم سینمایی «ضربه فنی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی غلام‌رضا رمضانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه بلند داستانی:

- شریف کاظمی و رضا آقایی برای نگارش فیلمنامه «عینک»

بهترین کارگردانی بلند داستانی:

- ضمن تقدیر از هادی شریعتی برای کارگردانی فیلم در میان «امواج»، پروانه زرین بهترین کارگردانی به پرنیا کاظمی پور برای کارگردانی فیلم «بُروا» تعلق گرفت.

بهترین فیلم بلند داستانی:

ضمن تقدیر از علی‌رضا رنجی‌پور به خاطر نگاه متفاوت، پروانه زرین بهترین فیلم به مهرداد مجیدی برای تهیه‌کنندگی فیلم «بُروا» تعلق گرفت.

تندیس زرین ویژه شهید بهنام محمدی به فیلم کوتاه داستانی «جمعه گل» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی تعلق گرفت.

پروانه زرین هیئت داوران کودکان و نوجوانان به فیلم کودک پاستاریونی به تهیه‌کنندگی بیتا منصوری تعلق گرفت.

پروانه زرین هیئت داوران کودکان و نوجوانان برای فیلم نوجوان به فیلم «ضربه فنی» به تهیه‌کنندگی غلامرضا رمضانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی اهدا شد.

پروانه زرین هیات داوران کودک و نوجوان بین‌الملل برای بهترین فیلم اهدا شد به فیلم «تنها» به کارگردانی دیوید مورا و به تهیه کنندگی آبل نامیاس از فرانسه.

 هیئت داوران جایزه بهترین بازیگر کودک و نوجوان را به سجاد اسماعیلی برای فیلم «لکنت» اهدا کرد.

جایزه ویژه یونیسف برای بهترین کارگردان به دلیل ترویج مفهوم صلح و دوستی میان کودکان به محمدرضا حاجی غلامی برای فیلم کوتاه داستانی «جمعه گل» اهدا شد.

جایزه اصلی یونیسف به دلیل اتخاذ نگاه عمیق به مسائل کودک و نوجوان و دیدگاه دغدغه مند کارگردان در پرداختن به مساله آموزش کودکان و سوادآموزی به امیر مشهدی عباس برای کارگردانی فیلم سینمایی «دوچ» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران سیفژ نیز به فیلم «خانه» به کارگردانی جانگ وو کیم از کره جنوبی اهدا شد.

در بخش مسابقه آثار پویانمایی بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «بدو رستم، بدو» به کارگردانی حسین ملایمی از ایران اهدا شد.

در بخش مسابقه آثار پویانمایی بین‌الملل پروانه زرین بهترین فیلمنامه به اشکان رهگذر برای نویسندگی فیلم «آخرین داستان» از ایران اهدا شد.

در بخش مسابقه آثار پویانمایی بین‌الملل پروانه زرین بهترین فیلم بلند پویانمایی به عملیات کاتماندو به کارگردانی نانسی فلورانس ساوارد و پیر ژرسو و به تهیه‌کنندگی نانسی فلورانس ساوارد از کانادا تعلق گرفت.

 در بخش مسابقه آثار پویانمایی بین الملل پروانه زرین بهترین کارگردانی به اشکان رهگذر برای فیلم آخرین داستان از ایران اهدا شد.

فیلم «ویلائی‌ها» موفق به کسب جایزه از پنجاه‌و‌هشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک شد.

در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه داستانی به «فقط برو!» به کارگردانی پاولس گومنیکاوس از لتونی تعالق گرفت.

در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلمنامه به دامین مانیول و کوهی ایگاراشی برای فیلم «شبی که شنا کردم» از فرانسه و ژاپن اهدا شد.

در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی بین الملل، پروانه زرین بهترین کارگردان به محمدرضا حاجی‌غلامی برای فیلم «لکنت» از کشور ایران اهدا شد.

در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی بین‌الملل، پروانه زرین جایزه ویژه هیئت داوران به کامیلا آندینی برای فیلم دیده و ندیده از اندونزی تعلق گرفت.

در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی بین‌الملل، پروانه زرین بهترین فیلم به «خانه» به کارگردانی جانگ وو کیم و به تهیه‌کنندگی جانگ وو کیم از کشور کره جنوبی اهدا شد.

با تقدیر از فیلم کوتاه پویانمایی «یکی بود یکی نبود» ساخته مهین جواهریان، پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به پویانمایی کوتاه «باربر» به کارگردانی داریوش اسکویی تعلق گرفت.

پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه داستانی به فیلم کوتاه داستانی «مارلون» به کارگردانی درناز حاجی ها اهدا شد.

بهترین بازیگر کودک و نوجوان:

تقدیر ویژه هیئت داوران در بخش بازیگری از مرتضی حسینی برای بازی در فیلم «سوم شخص غایب»، پروانه زرین بهترین بازیگری به طور مشترک به سجاد اسماعیلی برای فیلم «لکنت» و سامیار محمدی برای فیلم «تپلی» تعلق گرفت.

پروانه زرین بهترین فیلمنامه به میترا تیموریان و آقای غلام‌رضا رمضانی برای فیلم «ضربه فنی» اهدا شد.

پروانه زرین بهترین کارگردانی فیلم سینمایی لکنت به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی اهدا شد.

پروانه زرین بهترین فیلم کودک به فیلم «پاستاریونی» به تهیه‌کنندگی بیتا منصوری تعلق گرفت.

پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان فیلم« ضربه فنی» به تهیه کنندگی غلامرضا رمضانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم ارزشمند بلند پویانمایی راه یافته به بخش مسابقه «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر اهدا شد.

 جایزه ویژه از نظر تماشاگران به محمدرضا حاجی غلامی، کارگردان فیلم سینمایی «لکنت» تعلق گرفت.

درحاشیه

محمدرضا حاجی غلامی برگزیده جایزه ویژه شهید بهنام محمدی بیان کرد: ما هرچه داریم از شهداست و خوشحالم که بار دیگر این جایزه نصیب من شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ثریا قاسمی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، شیرین طغیانی و فریده روشن از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا روحانی رئیس روابط عمومی شورای شهر، مهتاب کرامتی، هوشنگ حریرچیان، شبنم مقدمی، امیرحسین صدیق، محمد فیلی، حسین قناعت، داریوش باباییان، هنگامه قاضیانی، مرضیه محبوب، مرضیه برومند، سروش صحت، پوران درخشنده، فریال بهزاد، بهروز شعیبی، غلامرضا رمضانی، حسین قناعت، سهیل موفق، داوران بخش بین‌الملل و .... در آیین اختتامیه جشنواره سی و یکم حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha