خانواده؛ موثرترین نهاد تربیتی در پرورش انسان
کد خبر: 3744534
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

خانواده؛ موثرترین نهاد تربیتی در پرورش انسان

گروه اجتماعی- رییس اداره توسعه منابع انسانی دانشگاه یزد گفت: نقش خانواده به‌عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی از چنان اهمیتی برخوردارست که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و باتقوا است.

خانواده موثرترین نهاد تربیتی در پرورش انسان است

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دانشگاه یزد، مهدی سبک‌رو، رییس اداره توسعه منابع انسانی دانشگاه یزد به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ روز ۲۵ ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده و اتفاق نظر بر این بوده که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز ۲۵ ذی الحجه یعنی روز خانواده بود.
خانواده؛ آشیان عشق
وی افزود: علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره الانسان که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده، سوره هل اتی در روز ۲۵ ذی الحجه در شان اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند.
سبک‌رو با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در باب اهمیت خانواده که می‌فرماید: «در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد که نزد خدای عزوجل محبوب‌تر و ارجمندتر از ازدواج (و تشکیل خانواده) باشد.» گفت: خانواده، آشیان عشق است و پدر و مادر، همان سایه‌بان دلسوز و بی‌منتی که هماره بر آن، سایه امنیت و آرامش کشیده اند.
رییس اداره توسعه منابع انسانی دانشگاه یزد تصریح کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند.
وی تاکید کرد: پایبندی به خانواده و جلوگیری از بی‌بندوباری و همچنین ارتقای جایگاه و تحکیم بنیان خانواده، از جمله مسائلی است که به آن سفارش فراوان شده است.
بازنشستگی؛ آغازی برای زندگی با شیوه و ایده‌های جدید
سبک‌رو اظهار کرد: در بستر خانواده افراد تلاش و همت می گمارند و فرزندانی تربیت می کنند که آبادانی را برای آیندگان به ارمغان می آورند و خود پس از سال‌ها فداکاری و سخت کوشی به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند .
وی بازنشستگی را جشن ایستادگی دانست و افزود: بازنشستگی، آغاز انتقال توانایی انسان از جسم به فکر است که به راستی، نیرومندترین قوای بشر، فکر است. بر این باوریم بازنشستگی فصل نوینی از زندگی است و آغازی برای زندگی با شیوه و ایده های جدید است.
سبک‌رو خطاب به بازنشستگان گفت: امروز ما بر این باوریم که آرامش و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور را مدیون تلاش‌های بی‌دریغ شما خردورزانی که طی سال‌های فعالیت خود از هیچ کوششی مضایقه نداشته و با پشتکار و سخت‌کوشی وصف‌ناپذیردرعرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده‌اید؛ هستیم. سخن گفتن از ارزش سالیان طولانی فعالیت سازنده شما عزیزان آسان نیست، به طور قطع این تلاش، پشتوانه‌ای ارزنده برای استحکام پایه‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی و انسجام نظام اداری کشور بوده است. تلاشتان را ارج می‌نهیم و پاسداری از زحماتتان را تکلیف خود می‌دانیم.

انتهای پیام

captcha